Tips voor onze vakantie in Australie

Hallo,

Eindelijk is het zo ver, wij hebben het ticket naar Australie geboekt. Wij vertrekken op 23 december en verblijven dan tot 6 januari bij familie in Sydney. Deze tijd willen we gebruiken om de feestdagen met de familie te vieren, Sydney en omgeving te ontdekken en 1 of 2 dagen naar de Blue Mountains te gaan.

Vanaf 6 januari willen wij met een auto of een camper (we zijn er nog niet over uit wat handig is) vertrekken via Canberra en Melbourne naar Adelaide. Op 20 januari vertrekt ons vliegtuig weer naar Nederland. We hebben dus 2 weken de tijd om van Sydney in Adelaide te komen. Wie heeft er tips voor een leuke route, uitstapjes, bezienswaardigheden ect. Er zijn een aantal dingen waar we graag naar toe willen, Phillip Island (pinguins), Otway national park, Warrnambool en Barossa Valley.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Groetjes Hanneek

Hanneke,

Ik snap dat het zo uitkomt en feestdagen met de familie zo ver weg is natuurlijk heel speciaal maar wat een rottijd om in Australië te zijn ;-). Hoogseizoen van de bovenste plank. Persoonlijk zou ik voor de camper kiezen omdat je, als je een beetje avontuurlijk bent, niet elke nacht naar een camping hoeft te zoeken. Er zijn genoeg plekken ‘in het wild’ al zul je dan niet elke dag kunnen douchen, wc is er meestal wel.
Wat anders dan andere route is van Sydney langs de kust tot Bega, dan inland naar Cooma, Jindabyne, Albury-Wodonga.
Canberra, Cooma, Jindabyne is ook mooi.
Daarna kun je snelste weg naar Melbourne nemen of iets ten oosten van Melbourne omlaag via Benalla, Alexandra, Warburton, Pakenham en dan doorrijden via Koo Wee Rup naar Philip Island.
Voor Melbourne - Adelaide heb je gezien de tijd niet zo heel veel keuzes. Waarom heb je Warrnambool genoemd? Omdat dat in de volksmond het eind van de Great Ocean Road is? Vergeet Mount Gambier niet (Blue Lake, Sinkholes). En zo heb ik nog wel een aantal suggesties.
Maar zoals ik tegen iedereen zeg, maak een dagplanning met etappes van maximaal 500 kilometer en bouw ruimte in voor wandelingen en evt excursies.
En als je over een camper denkt, vraaag dan in elk geval informatie op bij www.totallycampers.com. Die bemiddelen voor vrijwel alle verhuurders, kunnen meestal net onder de prijs van de verschillende maatschappijen blijven en Skypen in het Nederlands met je.
Succes bij het plannen en meld je als je meer gedetailleerde informatie wilt over bepaalde delen van de route.

En, plan klaar?