4 weken Melbourne - Sydney

Beste allen,

We gaan met de camper 4 weken. Vlucht naar Melbourne terug vanaf Sydney. We willen eindigen in sydney (oud en nieuw). De route die ik op het oog heb gaat ongeveer zo. Melbourne via GOR naar adelaide, kangaroo island, terug richting Melbourne (via Grampians), philip island via kustroute naar Blue mountains, camper terugbrengen en nog een paar dagen in sydney.

Paar vragen:

• Is adelaide en kangaroo island de moeite waard of kan ik de bocht wat korter maken? Ik heb het vermoeden dat om het rustig aan te doen het misschien goed is een keuze te maken tussen kangaroo island, philips island en misschien zelf Tasmania
  • MIs ik iets als ik de kustroute neem van melbourne naar sydney?
  • We zitten met de kerst in blue mountains. Ik vermoed dat dat weleens heel druk kan zijn met kerst/schoolvakantie dus daar zou ik iets willen reserveren. Bij voorkeur iets moois/leuks en mag zelfs iets duurder zijn. Bij voorkeur met camper desnoods een hotelletje met lekker eten :slight_smile:

Kan iemand een nieuwkomer helpen :vak02:

Is het de eerste keer dat je naar Australië gaat? Dan vind ik het wel een beetje een vreemde traject keuze. Maar da’s niet negatief bedoeld, hoor, je zal ongetwijfeld een mooie reis hebben.

Ik zou zeker ook 1-2 dagen Williams Promontory bezoeken, heel mooi park en nog tamelijk onbekend en rustig. Philips Island heb ik bewust niet gedaan, omdat ik vreesde dat het te druk zou zijn. French Island is wel mooi en rustig (met veel koala’s), maar bezoek je best per fiets (die kan je er huren).

Verder zou ik echt wel Tasmanië aanbevelen.

hallo

ik ben ook zeer geïnteresseerd aangezien ik en een kameraad de zelfde route ongeveer gaan doen.
eind november komen we aan in melbourne en op 20 december hebben we een over nachting tot 3 januari in Sydney. is dat kort voor die route? en wat zijn echt must see’s
alvast bedankt

Hallo, ik vind het een vreemd rondje.4 weken is niet veel voor Australie. Ik zou tasmanie laten vallen( ivm tijd). Ik zou in Adelaide beginnen en dan naar kangaroo island( echte de moeite waard) en zo als je zelf melde via Melboure naar Sydney.De kust weg is ook zeker mooi. Wilson NP echt ook aandoen, en ook langs Eden daar het park bezoeken( Ben Boyds). Daar de camper inleveren .Geen rondje rijden is zonde van de tijd. Een binnenlandsevlucht is niet duur. Vergeet niet in jou periode is het ook vakantie in OZ, en philips island is dan erg vol.

veel plezier Leon