Ik neem aan dat je dit alles wil doen met vliegen want als je dit met een auto zou gaan doen met je wel wat langer onderweg. Alleen van Cairns naar Darwin kost je al 1 week rijden om daar te komen.
Mocht je willen vliegen kun je dit doen met Jetstar en Virgin Bleu.
Ik denk dat je je ook niet moet vergissen in afstanden die zijn erg groot dus je bent zo ook 1 dag onderweg.
Ik denk dat het een beetje te ambitieus is. Zoals Moira ook al zegt de afstanden zijn enorm, je bent een hele dag kwijt als je vliegt laat staan met de auto.
5 dagen Sydney, vergeet de blue mountains niet!
In 15 dagen van Sydney naar Cairns kan maar is kort, misschien een idee om naar Brisbane te vliegen vanuit Sydney en vandaar met de auto naar Cairns, stuk Sydney Brisbane vond ik het minst leuk.
In de Lonely Planet staan voorbeeld routes, hier kun je veel bezienswaardigheden uithalen en krijg je een idee hoe ambitieus jullie plannen zijn. Voor de route Sydney Cairns raden zij bijvoorbeeld 6 tot 8 weken aan. Kan natuurlijk veel sneller maar dan moet je kiezen tussen een aantal bestemmingen, met zo’n strakke planning ben je ook niet meer flexibel als je ergens bent en langer wil blijven.
Hoe wil je de stukken tussen Cairns,Darwin, Alice Springs, Adelaide afleggen? Als je wat meer informatie geeft kunnen we beter helpen.
Ik zou Hobart skippen, probeer niet te veel in je reis te proppen, dan is het één lange rush en ben je nergens lang genoeg om rustig te genieten van al het moois. Ik heb de ronde Sydney, Melbourne, Adelaide, Darwin, Cairns, Sydney en alles er tussen in afgelegd in 3 maanden en dat vond ik nog vrij kort.
De afstanden zijn enorm, Ik neem aan dat je vanuit Alice springs naar Uluru wil, dat is al 450 km. Wil je Uluru, Kata Tjuta en Kings Canyon combineren wat zeker de moeite waard is dan ben je op zijn minst al 3 dagen kwijt.
Waarom willen jullie naar Adelaide? De stad zelf vond ik van Sydney, Melbourne de minste.
Australië is een groot land, let ook op het klimaat met het plannen van je reis! Zie Lonely Planet
Succes!
Als je dit met de auto wil doen, dan zou ik zeker niet weer helemaal terug naar Sydney willen rijden. Je kan ook terugvliegen van bv Adelaide. Maakt geen verschil in vliegkosten en er zijn meestal ook geen drop off kosten tussen Sydney en Adelaide/Melbourne Zo’n reis per auto is trouwens goed te doen, zeker als je van Outback rijden houdt, maar al te veel tijd om ergens langer te blijven zal je niet hebben. Tasmania is prachtig maar je neemt dan wel veel hooi op je vork, te veel imo. Je kan natuurlijk ook terugvliegen van Melbourne en Adelaide overslaan alhoewel de omgeving van Adelaide echt wel mooi is (wineries, Fleurieu Pen, Kangaroo Island, Flinders etc.). Je zou ook een stukje kunnen vliegen bv tussen Brisbane en Cairns. Houd er wel rekening mee dat drop off kosten in NT erg hoog zijn, dus bv rijden naar Darwin en dan vliegen naar Alice of Uluru kan in de papieren lopen en dan zal je waarschijnlijk ook naar Adelaide/Melbourne willen vliegen gezien de hoge prijzen voor autohuur en d/o kosten tussen NT en Vic/SA. Het rijden van die lange outback ritten vinden wij altijd prachtig maar er is echt een hoop emptiness.
Yeehaw
Mijn mening:
Je focust nogal hard op de steden. Ga je telkens ter plaatse een auto huren (daar zal je dan ook telkens veel tijd verliezen) of wil je in de stad zelf blijven? Als je 6 weken blijft, vermoed ik dat het aantal dagen dat je vermeldt geen volledige dagen zijn, maar dat je ook nog tijd kwijt bent aan de binnenlandse vluchten. Dan wordt het wel heel hectisch.
Persoonlijk vind ik 5 dagen Sydney te lang, maar ik vermoed dat de meeste forummers me hierin zullen tegenspreken.
Adelaide zou ik overslaan, dan kan je, als je graag Tasmanië bezoekt, daar langer verblijven.
Wat vind je het belangrijkste? Want je zal echt keuzes moeten maken, anders ben je overal geweest, maar heb je niks gezien. Persoonlijk vond ik de route Sydney - Cairs een beetje tegenvallen en zou ik dat weglaten, maar ja, ik hou nu eenmaal meer van de Outback (NT en WA). Mijn ideale route zou dus zijn Darwin - Alice Springs en Hobart. En hoewel ik Melbourne de mooiste en leukste stad vind, zou ik ze toch overslaan, als je zo weinig tijd hebt.
Wat ik zou doen, is een deel van australie pakken.
Heel australie in 6 weken, is wel erg ambitieus. En als je alle steden hebt gezien, heb je dan australie gezien? De outback experience moet je toch ook een keertje meegemaakt hebben.