Samen met mijn reisgenootje (gevonden via deze site ;)) hebben we een route opgesteld.
(1)Vliegreis aankomst Syney.
(4)Paar dagen verblijf in Sydney
(14)Sydney naar Cairns in 14 dagen met buspas en hostels.
(5)Paar dagen verblijf in Cairns
(1)Vliegticket van Cairns naar Alice Springs
(4)Paar dagen Alice Springs
(1)Trein van Alice Springs naar Darwin
(4)Paar dagen in Darwin
(1)Terugvlucht
(samen 35 dagen=5 weken)
We willen zo goedkoop mogelijk gaan, backpack op de rug en gaan. Hebben jullie nog tips?
Natuurlijk hebben we al allemaal dingen bedacht die we onderweg willen bezoeken maar tips zijn welkom… Wat MOETEN we zien?
Owja en hoe zit het met eten in Australië… is dat goedkoop? Is het leven daar zowiso goedkoop of betaal je 8 euro voor een biertje? Wat kan ik me daarbij voorstellen?
Om heel eerlijk te zijn vind ik dit een beetje te veel in te weinig tijd. Zeker het stuk Sydney-Cairns (>2500KM) in 14 dagen is zonde. Voor de whitsundays’s en Fraser island mag je voor beide 3 dagen uittrekken en dan zijn er nog een paar leuke plaatsen op de route. Ik denk dat zo heel veel bus van binnen ziet.
Hoe spijtig het ook is, met 35 dagen Australie met je keuzes maken. Ik snap dat je Ayers rock en omgeving wilt zien, maar nu moet je er te veel voor laten.
Ik ga ook namelijk van 13 febr tot 11 maart de route Sydney naar Cairns, zo een 3 weken, moet toch wel te doen zijn? Wij huren een auto en hopen onderweg bij donder een slaapplek te vinden?
Weet iemand hier iets van of dat te doen is, slaapplek vinden onderweg van sydney naar Cairns?