Ik denk dat dat goed te doen is, ik weet niet hoe lang je kings canyon & uluru wilt bezoeken (mocht je nog een tour zoeken: Emu run was echt super, goede gidsen: http://www.emurun.com.au/tours_d.php?ID=3), maar ik neem aan dat je zelfs meer dan 29 dagen hebt om sydney te bekijken en alles wat je onderweg naar Cairns wilt zien (al wil je uiteraard altijd meer tijd hebben ;-)).
Ik heb ongeveer dezelfde route gedaan, alleen dan zonder Darwin en dat in 24 dagen:
Sydney - Alice Springs (vliegtuig)
Alice Springs - Brisbane (vliegtuig)
Brisbane - Cairns (auto)
Dus jij hebt tijd genoeg om ook het stuk van Sydney naar Brisbane te rijden en alle leuke dingen onderweg te zien.
Hi
Voor Kakadu moet je tenminste 2 dagen uittrekken en voor Litchfield etc 1 dag en 1 dag voor Darwin. Dus 3 dagen zijn wat kort. Van Alice naar Kings Canyon via Mereenie loop drive heb je een 4wd en een permit nodig. Als je de loop Alice-KC-Uluru-Alice wil maken probeer daar dan een week voor uit te trekken en Alice eo is ook heel leuk. 3 volle dagen Sydney en 2 voor Blue Mountains en dan naar Cairns. Van Sydney naar Cairns kan je 2 weken uittrekken maar ook 4. Hangt ervan af wat je interesses zijn en hoe lang je wil stoppen. Mis nooit Fraser Island. Voor de omgeving van Cairns (GBR, Daintree, Cape Trib, Kuranda, Atherton Tablelands) zou je op zeker 4 volle dagen moeten rekening. Kan ook langer…
Yeehaw
We hebben toch besloten om Darwin niet mee te pakken.
Eigenlijk hebben we maar 3 à 4 dagen de tijd voor Darwin en dan wordt het wel erg krap.
De reis wordt dan gewoon van Sydney naar Alice Springs, Kings Canyon, Ayers Rock, Sydney en dan van Sydney naar Cairns.
We zijn al eerder in Australië geweest (de oostkust) dus we weten wat we zeker nog een keer willen zien.
Die 29 dagen aan de oostkust hebben we ook echt nodig, ook omdat we alles op ons gemak willen doen. Het is tenslotten wel vakantie.
Het gaat mij verder niets aan, en wellicht zou ik het niet moeten zeggen, maar ik zou toch graag een bezoek aan de omgeving van Darwin (en Katherine) willen ruilen voor zo’n lange tijd langs de kust. Het is mij eerlijk gezegd ook niet helemaal duidelijk waarom iemand zo lang langs de oostkust wil rijden met nogal wat saaie stukken. Maar zoals gezegd, non of my business.
Bedankt voor jullie antwoorden en ik geloof zeker dat omgeving Darwin erg mooi is.
Maar ja, je kunt niet alles.
6 weken is natuurlijk nog steeds erg beperkt.
En ik wil wel overal de tijd hebben om dingen te doen en te bekijken.
Ten tweede houden wij van duiken en dat kun je zeer zeker aan de oostkust, vandaar onze keuze.
We zullen best nog wel weer een keer in Australië komen en dan kunnen we voor de westkust gaan.
je vliegt nu terug naar sydney om vandaaruit omhoog te reizen naar cairns. Je zou ook van alice springs naar brisbane kunnen vliegen en vandaar uit kleine rondje zuidelijker en dan omhoog naar cairns. Heb je net iets meer tijd voor de oostkust en kan je ook darwin meepakken. Tenzij je net voor het stuk brisbane-sydney gaat natuurlijk