Darwin, Kakadu, Alice Springs, Cairns

Hoi, wij starten onze reis in Darwin en willen graag beginnen met Kakadu NP en dan door naar DE rots om vervolgens door te reizen naar Cairns.
We hebben gehoord dat tussenliggende stukken niet erg interessant zijn, dus is t dan handig om met binnenlandse vluchten te reizen, of bus??
Ik hoor graag jullie ervaringen en tips, Groetjes Sonja

Houd rekening met de afstanden. Darwin via Kakadu naar Alice en Yulara is al gauw 2250 km en van Yulara naar Cairns meer dan 3000. Het is maar net wat je interessant vindt. Wij hebben alle stukken met de auto gedaan en ik ben gek op de outback maar iemand anders zal het wellicht saai vinden. Binnenlandse vluchten kunnen dan een uitkomst zijn. Ook rijden er backpackersbussen maar daar weet ik niets van. Hoe lang gaan jullie?
Yeehaw

Hoi, we gaan 4 maanden in totaal,
en beginnen in Darwin, en ik ben zeker ook benieuwd naar de outback,
dus wellicht heen met de auto/bus en dan vliegen van alice springs naar cairns, dat weten we nog niet precies.
Dank je wel voor je reactie! Groetjes Sonja

Jullie gaan toch tussen KKDU en Uluru wel kijken in Katherine Gorge, Mataranka, Litchfield NP, Devils marbles, Kings Canyon, Kata Tjuta?
Op weg naar oostkust is genoeg niks te zien, met grote afstanden… Je moet het een keer gezien hebben, al heb ik dit vorige keer ook gevlogen. Maar ja toen had ik 4 weken ipv 4 maanden…
De ooskust tussen Carins en Brisbane is toeristischer, en er is dus ook meer te doen dan op het traject Alice, Mt Isa, Cairns.

Hou in noord-Australië wel rekening met het regenseizoen: hoe noordelijker, hoe lastiger reizen kán zijn… (regenseizoen:± november-maart, boven steenbokskeerkring)
No worries!
Lennart

Met de seizoenen moet je goed rekening houden idd. Bedenk ook dat de schoolvakanties in de winter(in Aus) ongeveer zijn van 23 juni t/m 23 juli. Het is verstandig deze te vermijden. Dus heel mooi zou zijn om in Augustus te beginnen in Darwin en dan te eindigen in het zuiden in november/begin december. Heb je ook geen last van stingers (Box yellyfish en Irukandji). Ik ben het helemaal eens met Lennart, de omgeving van Katherine is beslist de moeite waard. Wij hebben hier vorig jaar zo’n 5 dagen doorgebracht en ook 5 dagen rond Darwin. Je zou je ook een moeten orienteren op West Australia. Broome is geweldig en Coral Bay and Cape Range NP zijn ronduit fantastisch, maar wel veraf. Wij zijn verleden jaar zowel een week in Broome geweest als een week in Coral Bay. Ik heb veel bijdragen geleverd op Tripadvisor over dit gebied en het bleek al snel dat ook veel Ozzies geen idee hadden dat het hier zo mooi is. Wij hebben ook de lange outback drives gemaakt van Cairns-Townsville-Mount Isa-Tennant Creek-Alice-Uluru en Brisbane-Long Reach-Mt Isa-Tennant Creek-Katherine-Darwin maar de mooiste outback stretch vonden wij Katherine-Kununarra-Fitzroy Xing-Broome. Met 4 maanden de tijd kan je heel veel bezoeken. Als je details wilt weten laat het maar horen.
Yeehaw

Hallo Sonja,

Goed idee van jullie om in Darwin te beginnen, dan Kakadu en alles wat er tussen Katherine (gorge=schitterend) en Alice Springs ligt te bekijken.
Alles is zeer de moeite waard en je hebt volop tijd!
Alice , Cairns zou ik vliegen , want dat is een kaal saai stuk.
Dan heb je deste meer de tijd om vanaf Cairns te zakken naar al die leuke plaatsjes oa Bayron Bay en mooie natuurparken te bezoeken.
Ga niet Te laat weg , wij waren nl eind oktober vorig jaar in Darwin en toen was het behoorlijk heet , net als in Alice.
Wij zijn begonnen in Melbourne met een 4 WDr , door de Flindersrangers (supermooi)en toen naar Alice , verder omhoog Tennant Creek , Katherine Mataranka en nog veel meer, op naar Darwin .Daarna hebben we hele westkust nog gedaan (3mnd), geweldig ! 2 jaar daarvoor hadden we nl ook het midden gedaan en de oostkust!(3mnd)
Een land om heimwee naar te hebben ! en als je 1 keer gaat , dan ben je verkocht!

Veel succes!! en heel veel plezier !

Groetjes ,
Greetje.

Hoi, ik denk dat we dan heen gaan rijden (darwin-alice) en de tijd nemen om al t moois er tussenin te bekijken en dan vanaf alice naar cairns te vliegen! Ik zal jullie tips onthouden, en heb je er meer, laat je horen!
thanx, sonja