Route door outback

Hi (ervaren) Australië-reizigers,

In augustus ben ik een paar weken in Australië en ik wil ook een stuk over land (per bus of met een groep via een tour) reizen door de outback.

Nu twijfel ik tussen het stuk van Cairns naar Alice Springs over land of het stuk tussen Alice Springs en Darwin. Om alles over land te doen, heb ik denk ik te weinig tijd (vanaf 30 juli ben ik in Cairns en op 13 augustus vertrek ik vanuit Darwin naar Singapore).

Welk deel zouden jullie aanbevelen om over land te doen? Zijn er bepaalde bezienswaardigheden op één van deze twee routes die ik niet zou mogen missen?

Alvast bedankt! :slight_smile:

Ik heb geen idee van je budget maar hier Cairns - Ayers Rock: https://www.therocktour.com.au/packages/5-day-cairns-to-alice-springs-v-v

En hier Darwin-Alice Springs dat ook andersom kan. Darwin to Alice Springs Bus | Greyhound Australia

Maar zou je ook Darwin als uitgangspunt kunnen nemen en Kakadu, Litchfield en Katherine goed kunnen bekijken. Van dat laatste ‘rondje’ heb ik een Word bestand met bijzonderheden. Dat bestand kan ik je sturen als je me een mailadres stuurt via een privé bericht. Daar kun je dan weer dingen uit halen en zien of die via een tour te doen zijn. Er wodt natuurlijk heel veel aangeboden.