Route noord/oost Australie

Hoi allemaal,

Sinds een paar dagen hebben we plannen om volgend jaar mei/juni naar Australie te gaan. Onze eerste opzet was om eerst een paar dagen de omgeving van Cairns te bezoeken en dan van daaruit naar Darwin te gaan, de eerste gedachte was om dat stuk met de auto te doen maar in hoeverre is het " mooi " gebied en is het miss niet beter om het met vliegtuig te doen? Na een paar dagen de omgeving van Darwin te hebben bezocht wilden we " the ghan" naar Alicespring nemen. ( of met de auto/camper gaan en dan ipv met de auto/camper van cairns - darwin te gaan vliegen). Het komt er eigenlijk opneer dat we zowel de outback als het tropische gedeelte willen zien. Nu is dit allemaal maar een opzet en ideen / suggesties zijn dan ook van harte welkom!

Cheers,
Thomas

Hoi Thomas,

Als je even had gezocht in het forum, had je je antwoord misschien al gevonden. Maar om je het zoekwerk te besparen.
Wij hebben het stuk een keer gedaan met de bus. Van Darwin naar Townsville is (geloof ik) ca 33 uur bussen. Tussen Three ways en Townsville is niet veel te zien. Mt Isa is een halve dag waard, maar dat is het voor ons dan. Als ik de keuze had zou ik vliegen naar Darwin. Vanuit Darwin kun je dan een rondje maken Kakadu NP, Katherine (misschien doorrijden naar Mataranka) en via Litchfield NP weer terug.
Ghan heb ik nog nooit gedaan, wat ik op TV heb gezien en gelezen lijkt het mij wel leuk.
Vanuit Cairns zijn vele mooie tochten te doen, zowel naar het GBReef als naar boven het woud in.

Grz

Wim

het stuk tussen alice springs en Cairns zou ik vliegen zodat je meer tijd overhoudt voor de rest. Tussen alice en darwin is genoeg te beleven. Wij hebben het stuk in 3 weken 2 dagen gedaan met 2 kinderen en wij hadden tijd over. (om echt te genieten bij aankomst in darwin) Wel zou ik dan van alice naar darwin gaan. Ga je van droog naar steeds vochtiger en kan je dus lekker zwemmen en relaxen eenmaal in darwin. Dan vliegen naar Cairns waar je nog meer kan genieten van al het moois. Juist door dat die drie bestemmingen zo verschillend zijn is het heel bijzonder om te zien.