Advies nodig 2,5 maand Australie

ik ben van plan om begin augustus 2011 te starten met mijn reis van ongeveer 12 maanden. de bedoeling is dat ik na 6 maanden even 3 weken naar NL reis ivm familiebezoek.

dit is de bedoeling, ik hoop dat jullie mij advies kunnen geven of dit een haalbare route is ivm klimaat en qua tijd. ook ben ik niet helemaal zeker of juist wel/niet tegen de stroom medereizigers inreis…is namelijk wel leuk om ook met andere reizigers mee te kunnen reizen. en misschien dat sommige plaatsen juist wel/niet de moeite waard zijn…dus tips kan ik goed gebruiken!!!

ams - bkk (blijf een aantal nachten in BKK) - brisbane
ongeveer 1 maand over de volgende route:
brisbane (4 nachten)
sunshine coast (2 nachten) (weet nog niet welke plaats???)
Hervey bay (4 nachten) bezoek aan fraser island
evt Rockhampton (of is hier niets te doen/zien?)
Airlie Beach (5 nachten) whitsunday island
Townsville (2 nachten)
evt Mission beach (2 nachten)
Cairns (6 nachten) met uitstapjes naar Kurunda / Daintree river / cape tribulation / en evt palm cove en trinity beach

hierna vliegen naar brisbane of melbourne even afhankelijk van de route
het is dan begin september en ik weet niet of het beter is om te reizen van brisbane naar melbourne of juist andersom?

ook wil ik ayers rock nog bezoeken, van waaruit kan je dit het beste doen?

na 2,5 maande australie wil ik een maand naar nieuw zeeland. hierna nog 3 maanden thailand/laos/cambodja en dan 3 weken naar NL.

hierna vlieg ik weer treug naar australie met een tussenstop elders.
en wil ik nog zo’n 5 maanden rondreizen en werken in australie. en evt nog een paar weken Bali.

hoe klinkt dit?

groetjes ladyp

Zal deze toppic verplaatsen naar onze reiscafe, misschien volgen er dan (meer) reacties.

Klinkt goed! Ik zou vanuit Cairns kijken of je naar Melbourne kunt vliegen en dan omhoog reizen naar Sydney. Qua seizoen maakt het niet zoveel uit geloof ik. Voor de 2e 6 maanden, zou ik naar Perth vliegen, vanuit daar via de zuidkust naar Adelaide. vanuit Adelaide heb je verschillende tours omhoog naar Alice Springs (ayers rock), maar je kunt ook met de Ghan, trein, gaan. Dan zou ik doorreizen naar Darwin en dan weer omlaag naar Perth. Je kunt het natuurlijk ook andersom doen als dat beter uitkomt met seizoenen…weet niet precies wanneer je je 2e 6 maanden start??

Hoop dat je er wat aan hebt…

Je vliegt op deze manier nogal heen-en-weer. Dat lijkt mij niet prettig (of je moet gek zijn op vliegvelden en ellelange wachttijden), maar misschien heb je al geboekt? Ik zou aanvliegen op Cairns en dan naar het zuiden rijden. Hoe verderop in het jaar, hoe beter het weer daar ook is.
Je kunt dan in een week of zes, zeven reizen tot bijvoorbeeld Melbourne of Adelaide. Vanuit Adelaide zou je een tour kunnen doen naar Alice.
Voor het tweede deel van je reis zou ik het westen en noorden meenemen.