Alleen naar Nieuw Zeeland?

Hoi Allemaal,

Ik ben me op dit moment (na mijn afstuderen) aan het orienteren waar ik nu naar toe wil op reis, en Nieuw Zeeland lijkt me geweldig! Ik heb al wel een aantal dingen gelezen en gehoord maar ben er nog niet helemaal over uit of ik er wel voor 5 of 6 maanden alleen naartoe ‘durf’! Ik zou er graag rondreizen maar ook een tijdje werken, en ook hopelijk combineren met een maand australie. Maargoed, ik weet op dit moment gewoon niet meer waar ik moet beginnen (werkzoeken, huisvesting, geld/budget, ticket) dus alle tips en toffe ervaringen zijn hartstikke welkom!

Alvast bedankt,

Groetjes Jolien

hallo jolien,

ik ben van plan om volgend jaar 3 maanden naar nz toe te gaan, ook alleen. ben nu vanalles aan het uitzoeken: wat ik graag wil gaan doen/bekijken daar, wat alles me gaat kosten (rugzak, paspoort, ticket enz), en natuurlijk druk aant sparen!! en wat dat alleen gaan betreft… ik denk dat niemand het echt durft om alleen te gaan maar ze doen t allemaal wel!! dat kunnen wij ook toch?? :wink:

ik denk er niet teveel aan hoe dat is om daar alleen te staan, boek zo snel mogelijk een ticket want dan MOET ik hahahaha en ik vind t ook doodeng dus je bent niet de enige smkiek

hoe meer je ermee bezig bent hoe leuker t word!! groetjes afke

hi!
de meeste backpackers zijn alleen, dus je bent niet de enige!

wat betreft huisvesting en werk: zoek er wat informatie over, maar persoonlijk zou ik niets boeken of vastleggen qua werk/acco…
natuurlijk wel je eerste nachten in een hostel boeken! dat scheelt nogal wat gestress.
Boek een share-room, dan heb je gelijk aanspraak :smiley:
In die eerste dagen daar zul je zoveel informatie krijgen, werk kunnen vinden, andere woonruimte kunnen zoeken, bankrekening openen (indien gewenst), telefoonkaart kopen, vrienden maken, etc. etc.

de voorbereiding is half the fun, dus ga lezen, dromen, denken en boek een ticket :slight_smile:

Have fun!

Bedankt voor de leuke reacties!! :smiley:
Die maken me zo mogelijk nog veel enthousiaster haha!
Ik heb er ondertussen ongelooflijk veel over gelezen en kwam erachter dat bijna de helft van de reizigers inderdaad alleen gaat, en dan moeten wij dat zeker ook kunnen!!

Hopelijk kan ik eind volgende maand mijn ticket gaan boeken en eind februari vertrekken voor ongeveer 5 maand… Eindelijk weer op reis!

Afke jij gaat ook volgend jaar? Wanneer ergens ga je??

hallo, ik ga in september omdat daar dan de lente begint en alles mooi in bloei staat :slight_smile: en het is dan niet de drukste periode… vanaf midden dec tot eind feb daar hoogseizoen dus dat trekt me niet zo… moet je alles reserveren (of word in ieder geval aangeraden) en overal mega druk … dus ja september lijkt me dan een mooie maand en dan december terug kan ik hier mijn verjaardag weer vieren en met kerst gezellig thuis :hihi: en natuurlijk is de temperatuur dan ook iets aangenamer dan in de zomer… rond de 20 graden –> heerlijk :vak02:

zit natuurlijk ook met me werk, en omdat ik na de zomervakantie ga kan ik gewoon vrijkrijgen!! het duurt alleen nog wel heel lang maar kan in dat jaar nog lekker wat opsparen… ik ga dan 3 maanden rondtrekken zonder te werken.

groetjes afke

Ik ben nu twee keer in mijn uppie, op mijn kleine duimpje geweest en wil nog wel een keer terug.

Afke: neem je wel genoeg regen- en warme kleding mee? volgens mij verkijk jij je nogal op het weer in de septembermaand, hihi :biggrin: Dat is vergelijkbaar met onze maand maart…

Gewoon gaan en laten gebeuren wat er moet gebeuren is mijn advies. Ik heb 8 jaar in Nieuw Zeeland gewoond en heb er regelmatig met mijn (toen nog) kleine kinderen rondgetrokken. De mensen zijn zo vriendelijk en gastvrij, het land zo prachtig en het weer zo afhankelijk van waar je bent in het land. De laatste keer was ik er over de zomermaanden en heb nog nooit zoveel regen gezien.
Nieuw Zeelanders werken om te leven en ze zijn erg flexibel. Er is dus altijd wel werk te vinden. Ook in de zomermaanden is het er niet echt vervelend toeristisch zoals in Europa.
Veel plezier!!

Imro