Beste reizigers,
Als 28 jarige wil ik alleen gaan reizen, omdat het nu dé mogelijkheid is. (contract niet verlengd, nog geen huis gekocht, vrijgezel).
Periode
Er staat nog niets vast, maar ik wil begin oktober vertrekken voor 8-10 weken.
Waarom Nieuw Zeeland
Allereerst omdat het land geschikt is voor reizigers/backpackers. Omdat het mijn eerste reis alleen gaat worden, geeft dat wel een fijner gevoel.
De natuur; deze is veelzijdig en gevarieerd.
De inwoners; deze moeten - als ik het zo overal lees - erg gastvrij en vriendelijk zijn.
Uitwijkmogelijkheid naar Australië.
Transport
Omdat ik alleen ga, wil ik niet alleen met de auto/camper gaan. Juist tijdens het vervoer wil ik al andere mensen ontmoeten. Zodoende ben ik benieuwd hoe het openbaar vervoer is ingericht in Nieuw Zeeland.
Ik las al dat er 2 type bussen zijn; zijn dat goede opties voor mij?
Is de bus ook het beste vervoersmiddel in mijn situatie of zou de trein ook een mogelijkheid zijn?
Hoe zit het verder qua kosten?
Overnachtingen
Wat ik al heb gelezen, is dat hostels geen probleem zijn om te vinden. Ook dat de kosten hiervan wel ‘meevallen’.
Doordat ik geen ervaring heb met kamperen, is een hostel dus mijn eerste keus.
budget
Dit ligt rond de € 3.500,-. Is dit schappelijk voor een 8-10 weekse trip?
Route
Auckland - Christchurch of andersom. Uiteraard heel grof genomen, maar dan is er in ieder geval een begin en eindpunt.
Maakt het nog uit qua kosten met de vlucht waar je aankomst en vertrekt?
Routes van Noord naar zuid en visa versa zijn welkom:)
Wat is verder aan te raden; strak gepland of gebruik maken van de vrijheid en de waan van de dag?
Ik hoop hier vooral veel tips te vinden, maar ook locaties die ik echt niet mag missen!