Tips/ideeën en eventueel reismaatje gezocht voor rondreis Nieuw Zeeland januari 2015

Mijn naam is Ilona, ben 24 jaar jong en ben momenteel nog voor een paar maanden studente.
Ik wil graag rond januari 2015 op reis gaan naar Nieuw Zeeland en op dit moment ziet het er naar uit dat ik alleen ga. Ik heb alleen geen idee hoe wat en waar precies. Heeft iemand leuke ideeën of tips of ga je zelf rond die tijd naar Nieuw Zeeland. Bericht mij dan even:)!

Ilona ga naar de Nieuw Zeeland forum en kijk in de geschiedenis. Zelfde geld voor Vragen over Vakantie - GoeieVraag. De geschiedenis knop veel reisschema’s en tips genoeg. En vertel ook hoe lang je wilt gaan. Dat is makkelijker voor de planning. Bij de vraag hoe is misschien het makkelijkst: Vliegtuig.

Hi Ilona,

zijn je plannen al iets concreter? Ik kom 9 december aan in Auckland, Nieuw Zeeland. :slight_smile:

Annemiek (nu 21)

Hoi Annemiek. Ik ga pas eind februari naar Nieuw Zeeland. Hoe lang wil je daar blijven :)? Kunnen misschien wel eens ideeën uitwisselen? Voeg me anders even toe op fb. Is misschien handiger. Ilona Steijvers, Eindhoven

Hi Ilona,

Ik blijf er hopelijk een heel jaar maar dit ligt natuurlijk aan de financien!
Ben niet zo’n onwijze Facebooker dus we houden ter zijner tijd wel contact via hier. :biggrin:

Ja ik wil ook zo lang mogelijk blijven! Wil ook gaan werken daar, omdat mijn bankrekening het anders ook niet lang volhoud;). Ik dacht aan dat ik ongeveer een maand per stad/regio zou kunnen verblijven. Of misschien iets langer

Ik vertrek volgende maand eerst voor 3 maanden vrijwilligerswerk naar Zuid Afrika, dus dan verdien ik niks.
daarom ga ik eerst meteen op zoek naar werk en een paar maanden sparen voordat ik weer ga reizen. :slight_smile:
Hopelijk kan ik ook iets van gratis/erg goedkope accommodatie scoren!
ik heb vorig jaar 11 maanden in Australie gewoont waarvan 8 maanden gratis accommodatie :smiley:

Ooh wat gaaf zeg!!
Dus je hebt al veel gezien en gedaan?
Dit wordt voor mij mijn eerste reis dus weet nog helemaal niet hoe alles werkt…

Hoe heb je die gratis accommodatie geregeld dan? :wink:

Hoi Ilona,

Ik ben ook van plan om in januari 2015 naar Nieuw Zeeland te gaan voor drie maanden. Ik heb over twee weken een gesprek met mijn manager om de zaken door te spreken voor verlof van het werk. Zodra ik een akkoord heb, wil ik de rest in gang gaan zetten.
Ik heb zelf het idee om iemand te zoeken om in ieder geval de heenreis samen te doen en eventueel ook een deel van mijn drie maanden. Als het je leuk lijkt om samen daarheen te gaan of om contact te houden voor tijdens de voorbereiding of voor wanneer we daar zijn, laat het me weten. Voor mij is het ook mijn eerste grote reis alleen, dus ik zit met dezelfde spanning als jou.

Btw, mijn naam is Ronald en ik ben 23 jaar :wink:

Ik heb inderdaad al het een en ander gezien ja!
in australie werkte ik 7 maanden in een hostel als housekeeping voor gratis accommodatie,
en ik heb 1 maand op een boerderij gewerkt tegen kost en inwoning!
Het liefst vind ik nu weer een degelijk hostel waarin ik kan werken voor gratis accom en zoek ik daarbij een betaalde baan. :smiley:

heb je je vlucht al wel geboekt?

Hoi Ronald. Ik ga wel pas eind februari ergens. Maar we kunnen zeker contact houden. Als je een beetje een facebooker bent stuur me daar anders maar berichten. Daar kijk ik vaker op! Ilona Steijvers uit Eindhoven

• Updated - - -

Klinkt gaaf! Ik heb nog geen vlucht geboekt maar dat wil ik wel zsm doen! Ik wil eerst even alles goed uitzoeken voordat ik dag ga doen :wink:

Je wist al wel dat eind februari de zomer voorbij is toch?
ik was er in maart/april en had op het Zuider Eiland een jas nodig,
het noord eiland is nog een stukje frisser. :zon02:

@Annemiek: Ik wist al dat de zomer daar loopt van december t/m februari. Alleen aangezien ik niet in december al weg kan vanwege werk, wil ik dus gelijk in januari weg :wink:

@Ilona: Als je dat nog niet wist, dan is dat voor jou misschien wel iets om rekening mee te houden. De seizoenen zijn daar het tegenovergestelde van hier. Wat Annemiek ook zegt, als je in eind februari / begin maart gaat, dan ga je eigenlijk in het herfstseizoen daarheen. Vrienden van mij zijn twee maanden terug in NZ geweest (winterseizoen dus) en volgens hun was het zuidelijke eiland daardoor ook niet zo leuk om te bezoeken.

Had je specifiek Nieuw Zeeland in je hoofd, Ilona, of is Australie ook een optie?
daar heb ik in 11 maanden geen trui aan gehoeven!

Ik ben misschien toch van plan om nog naar Australië door te reizen en misschien toch al iets eerder (in januari) naar Nieuw Zeeland te gaan!

Hi Ilona, waar ligt je vertrekdatum aan? En wanneer zou je je vlucht boeken?