Kosten/ inwoning/ salaris?

Beste Reizigers,

Over 3 maanden zit ik in Nieuw Zeeland. Hier wil ik een aantal maanden verblijven en dan het liefst werkend/ backpackend het land door!

Inmiddels heb ik mijn Working Holiday visum aangevraagd, maar ik ben benieuwd naar jullie ervaringen in NZ!
Is het gemakkelijk om hier aan werk te komen? Mij trekt het heel erg om eens op het land te werken/ boerderijwerk. Omdat ik zelf in Nederland altijd op kantoor heb gezeten wil ik graag mijn horizon verbreden!!

Ik heb op het internet wel een NZ organisatie gevonden die je opgang wilt helpen wanneer je daar aankomt… Die bieden dan een starter pakket aan, waarbij ze je bankpas, eerste dagen verblijf in een hostel en dat soort handige dingetjes regelen voor 250€… Klonk wel rlxt!! Maar als het makkelijk zelf te regelen is zonde van het geld uiteraard :wink:

Iemand tips?? :wereld:

Hey Bart,

Ik vertrek 30-11 naar NZ en ben hetzelfde van plan als jij!

Hey maarten!

Lachen joh! Ik ben net aangkomen in Indonesië! Hier blijf ik 6 weken en daarna vlieg ik door naar nieuw Zeeland! 11/11/13! Heb jij al wat gepland? Of gewoon lekker impulsief en kijken waar het schip strand!?

Hey Bart,

Nouja, de enigste plannen zijn dat ik naar NZ en daarna Thailand ga:p, dus ik gooi het lekker op de bonnefooi!

Is het reizen een beetje naar je zin?

Oké lekker man. Dat zijn de mooiste reizen! Ja mijn reis gaat super! ben er net een dag… net ff paar biertjes gedaan en nu dus nog ff rustig aan doen… ff de jetleg eraf slapen :slight_smile: maar morgen Jakarta verkennen en daarna richting sumatra! Laat maar weten als je in nz bent! Wellicht dat ik je op weg kan helpen tegen die tijd… aangezien ik er dan al 2 weken zit.

Hey Bart,

Dat zou super zijn!

Zonde van het geld. Gewoon zelf even regelen. De éérste beste backpakers helpt je zonder problemen op weg.
Heb zelf 15 jaar in NZ gewoond en kom er nog regelmatig. Neem even rustig de tijd om alles te regelen en geniet
van de omgeving en de nieuwe indrukken.

Succes

Henri

Hoi Bart,

Ik heb hetzelfde plan als jij, alleen dan vertrek ik over een paar maanden. Hoe is je ervaring, ben je met of zonder starterspakket gegaan? En heb je makkelijk werk kunnen vinden? En verdiende het slecht/gemiddeld/goed? Hoor graag van je!

groetjes Marijke