Even een korte introductie,
Ik ben Auke…ben 19 jaar en ik khou mezelf al
veel te lang in als het gaat om doen wat ik wil!
Ik wil heel graag een avontuur…
Mijn avontuur die ik voor ogen heb is alles opgeven wat ik nu heb (huis, inboedel, en spulletjes etc…) en net genoeg geld hebben voor een ticket naar Nieuw-Zeeland…Daar wil ik graag toeren als een soort
werktoerist…Ik wil niet mn dagen laten afhangen van het geld dat ik op mn rekening heb staan…maar elke dag als avontuur beleven…en zien hoe ik overleef!
Hier komt ook nog eens bij, dat mijn vriendin 6 maanden naar NZ gaat voor een stage…en samen willen we graag na die maanden verder reizen.
Ik ben zo vastberaden dat ik bij wijze van een maand hier in nederland buiten zou slapen zodat ik genoeg geld heb om over te gaan!
In NZ was ik ten slotte ook niet van plan om hotelletjes te boeken dus waarom nu niet alvast wennen!
Ik zal nu wat concreter zijn.
Laten we zeggen dat ik binnen nu en anderhalve week mijn huis en alles dat daarbij hoort wilt opgeven/zeggen. Dus mn gas en licht, internet en dat soort zaken.
Is het dan mogelijk om een tijdje in nederland te verblijven met alleen maar een post-adres?? En mocht dat niet het geval zijn wat zullen de gevolgen zijn als ik toch alleen maar een postadres heb?
Wat zijn jullie ideen? Zijn er mensen die hetzelfde gedaan hebben…die het ook willen doen…of waar kijk ik tegen aan…
Als er iets is waarin iemand mij kan voorzien aan informatie dan heel graag…
als er vragen aan mij zijn over bepaalde zaken dan hoor ik ze net zo graag!
Haal me onderuit…laat me de tengeslagen zien…of wat dan ook…ik wil graag alles weten voor ik eind van de week alles op geef! haha
Dan over mn gear die ik mee moet nemen…Ik weet wel zo ongeveer wat ik mee zou moeten nemen.
Ik weet dat dit een nogal vrij onduidelijke topic is…maar het is al laat…en ik wou gewoon even een begin maken…mocht het nodig zijn en mocht de vraag er zijn…wil ik specifieker zijn/worden over hoe ik van plan zou zijn en wat mijn gedachtes zijn om te vertrekken naar NZ…
Hou er rekening mee dat als je een workingholiday gaat aanvragen voor Nieuw Zeeland je 4200 NZD op je rekenig moet hebben staan wat ongeveer 2400 euro is hier de url met info Immigration New Zealand
Als je minder dan 1 jaar weg gaat je nog steeds verplicht bent om je ziektekostenverzekering aan te houden
Ik zou niet zomaar dingen opgeven voordat je precies hebt uitgezocht wat je kosten nog zullen zijn als je gaat reizen zoals dus bv verzekeringen en belastingen enz.
bedankt voor je reactie…
Ik zal natuurlijk wel wat georganiseerder weggaan als ik beschreven heb…of nie beschreven heb juist!
Ikheb ook zeker gedacht aan mijn vaste lasten zoals mn verzekering en laten we zeggen dat ik zowiezo per maand 200 euro nodig zo moeten hebben om die lasten te kunne betalen…en mn voedselvoorziening nog niet meegerekend!
En is het echt zo dat je 2400 euro nodig heb? Of is dat gewoon het beste?
Als je op de url klikt van Immigration New Zealand staat er dat je 4100 NZD moet hebben dus dat is moet je ook kunnen aantonen dat je dat hebt dmv een bankafschrift.
Ik ben inmiddels al 3 jaar weg uit NL ik heb bij de gemeente geen postadres achtergelaten ik heb me helemaal uitgeschreven. Je kunt ook gewoon het postadres een gewoon adres laten worden.
Je zult wel meer geld nodig hebben dan 2400 euro denk ik Nieuw Zeeland is niet goedkoop en ligt in heel veel dingen gelijk aan Nederland kwa prijs. Ik ben zelf 3 maanden in Nieuw Zeeland geweest en zit nu een procedure om daar permanent te kunnen gaan wonen.
Weet je ookt oevaallig waar dat bedrag op gebasseerd is?
Bijv. Is hiermee aangetoond van dat je dit ongeveer nodig hebt als je in een hostel wilt overnachten of een hotel…of noem maar op?
Is er in Nieuw Zeeland wel genoeg werk? En is hetmakkelijk aan een baanje te komen in een strandtentje of een bouwbedrijf of noem maar op?
Het is om te bewijzen dat je een vliegticket het land uit kunt betalen. Ze hebben er geen zin in dat je zou blijven. Verder denk ik dat het moeilijker is om in Nieuw Zeeland een baan te vinden dan in Australie waarom omdat het land kleiner is en er ook maar 4 miljoen mensen wonen.
Dus ik denk dat je kansen groter zijn in Australie.
Oke.
Dus met al een retourticket heb ik dat bedrag niet nodig…maar het is wel handig om een bedrag achter de hand te hebben? (dat is t altijd wel denk ik)
Is het wel mogelijk een work/holiday visum aan te vragen als je in NZ zit?
Denk dat als ik klaar ben met werken vandaagik dat uitgebreider ga uitleggen wat ik precies wil!
sorry lees net dat je beide moet hebben of dus nog meer geld voor het ticket.
hold a return ticket or sufficient funds to purchase such a ticket*
have a minimum of NZ$4,200 available funds to meet your living costs while you’re here
Dus dat geld is dus om van de leven. Je kunt dit aantonen als je het land binnenkomt dmv een bankafschrift.
Een workingholiday kun je niet in Nieuw Zeeland zelf aanvragen dien je van tevoren aan te vragen zover ik het begrijp uit de website. Ik ben meer thuis met working holidays uit Australie.
Wat een verhaal en planning!! Ik deel je mening ik zou ook dolgraag morgen nog voor een lange tijd vertrekken naar NZ!! Maar mijn advies: Geduldige aanpak en spaar nog wat geld! Ik ga 03-01-11 voor een tweede keer naar NZ voor 6 weken naar het zuider eiland naar familie. Ga zes weken genieten maar ook kijken voor werk,regelgeving en vooral praten met locale mensen om goede adviezen op te doen.
*k ben een beetje slordig geweest in deze post up to date te houden. Sorry voor dat!
Ik zit ondertussen in Nieuw Zeeland! Ben gearriveerd op 10 september dit jaar. Ben ondertussen al weer herenigd met mn vriendin die iets eerder vertrokken was voor een stage en nu afgerond heeft! Ik zit nu in Wainuiomata bij een hele lieve vrouw die van Gast vrouw naar goede vriendin is gegaan! Het is hartstikke gezellig hier en he tis ontzettend gaaf om van binnenuit een nieuw ccultuur te ontmoeten. Mijn eerste dag in Nieuw Zeeland (in Auckland) ontmoette ik al 2 Maorie mensen waar ik loop der tijd steeds even contac mee heb. Hartstikke leuk!
Verder zijn mijn plannen lekker ruim en is mijn terugreis datum rond juni/juli!
Ik ben er gewoon voor gegaan. Heb alles opgegeven en afgezegd. Mijn huis, mezelf ontdaan van al mn spullen op hetgeeen na dat ik mee ging nemen. Een backpack gekocht en ervoor gegaan!
Mocht je wat fotos willen zien en je hebt facebook voeg me dan even toe ls vriend! Daar zie je heel veel fotos die ik al heb gemaakt hier in Nieuw Zeeland!
oi Moira,
een WHV in NZ werkt hetzelfde als die in Oz.
voor je 30e aanvragen, dan binnen ene jaar het land in. vul de papieren in ( via website) ga naar ambassade in denhaag, betaald je fee en met enkele weken heb je hem.
Succes
Koelekiwi :dag:
Werk is nu nu net zo moeilijk te krjgen als hier. zonder kwalificaties kan je zeker een werkvisum wel vergeten.
Je moet werkzaam gaanzijn in dat vak wat je het langst hebt beoefend, dus ff omscholen heeft geen zin. OOk moet je een werkaanbod hebben van een bedrijf dat immigranten mag aannemen. je moet eenminimum bedrag gaan verdienen (+/- 50.000NZ$) een medische keuring ondergaan hebben. geen crimineel verleden hebben, OF op de tekorten lijst staan (met je werk) LTSSL
long term skill shortage list.
Anders kan je het op een working holiday visum na wel vergeten.
ALs je eerts op teoristvisum gaat, zou ik daar alvast werk zoeken en alles rond maken (INCL MEDISCH, dat is hier veel beperkter en duurder om te krijgen) dan een werkvisum aanvragen.
wees voro zichtig, tis officieel niet toegestaan werk te zoeken op ee ntoeristen visum
Hee,
wat postadres betreft, kun je je ook inschrijven bij een daklozen postadres… Of iets van een hells angels of what ever… geloof dat het niet zo heet, maar mijn zus die heeft dat. Dat is een postadres (+post vakje) waar je al je post kan laten heen sturen. Vooral daklozen hebben dat dus Waarom mijn zus het heeft, mag joost weten… te lui om zich in te schrijven ofzo