Zo jong, geld, Liefde

Ik heb een klein groot probleem.
Ik ben nog maar 14, maar ik ben druk sparen om na mijn examens ( dan ben ik 15/16 ) naar nieuw zeeland te gaan. Ja, alleen. Ik mensen die daar wonen en ik kan daar verblijven. Ik heb zelfs een vriend in nieuw zeeland wonen, en die zou ik graag willen zien. Mijn probleem is, ik moet het geld voor een vliegticket zien te krijgen… Hoe kan ik heb snelste aan dat geld komen? het is rond de 1225 euro.

het liefst, zou ik daar zo lang mogenlijk willen blijven.
Ik wil de wereld zien. en niemand houd me tegen.
Kan iemand mij meer tips vertellen over Nieuw zeeland? de mensen. en wat ik het beste kan doen? zou fijn zijn!

Bedankt,

Amber. :kus:

hee het beste om aan geld te komen is om te gaan werken en die hard te gaan sparen :slight_smile: Voor de rest moet je ook rekening houden met reisverzekeringen en dat soort dingentjes. Heb je dit al met je ouders besproken? Want zij kunnen jou ook heel goed helpen met dit soort vragen.

Succes! and follow your dreams :slight_smile:

Sparen inderdaad, en met je ouders bespreken (aangezien je nog minderjarig bent als je wilt vertrekken hebben die daar ook iets over te zeggen).

Ik denk overigens dat je meer geld nodig hebt dan alleen het ticket: zelfs als je bij vrienden kunt logeren kun je niet verwachten dat die je langere tijd gaan onderhouden.

Stoer plan overigens wel, ik had dat niet gedurfd op mijn 15e.

Ik moet je toch waarschuwen: ga niet overhaast te werk! Je bent nog jong en neemt beslissingen veel te impulsief! Je kunt beter wachten tot je meerderjarig bent voordat je gaat, dan gaat alles ook een stuk gemakkelijker. Sowieso mag jij alleen zonder toestemming van je ouders niet vliegen in je eentje omdat je minderjarig bent. Ten tweede weet ik niet eens of je met jouw leeftijd in aanmerking komt voor een visum als je alleen gaat. En ik betwijfel of je ouders het er mee eens gaan zijn dat jij op zo’n jonge leeftijd alleen naar de andere kant van de wereld gaat! Je kunt helemaal nog geen belangrijke beslissingen nemen en als er iets gebeurt bij je vriend/vrienden sta jij met je 15 jaar wel mooi alleen op straat zonder geld misschien.

Ik wil echt niet stom overkomen, maar ga niet impulsief om met zo’n beslissing! Er kunnen zoveel dingen fout gaan en je moet echt goed kijken of je alles wel gedaan kunt krijgen omdat je minderjarig bent. Wacht echt serieus tot je 18 bent. Maar dat is mijn advies natuurlijk.

En naast al die vervelende complicatie voor visa, vliegen en geld, is het vooral ook eigenlijk niet leuk om zo jong al zo ver weg te gaan. Want je mag er niet werken, want je bent te jong. En anders vinden de leuke werkgevers je wel te jong, dus mag je fijn hele dagen fruit gaan lopen plukken. En je mag niet autorijden, dus bent van iedereen afhankelijk want zoveel bussen rijden er niet buiten de grote steden. En je komt de kroeg niet in, waar iedereen gezellig 's avonds heen gaat. En je mag niet bungeejumpen, raften en parachutespringen, want dan moet je een document ter vrijwaring tekenen en dat mag niet zelf doen als je minderjarig bent…

Heus, ik geloof heel erg sterk dat mensen de keuzes moeten maken waar zij zichzelf het fijnst bij voelen, maar ik heb te veel jonge meiden op reis gezien die precies hier tegenaan liepen.
Spaar in ieder geval nog even 2/3 jaar langer door en ga dan gewoon echt knallen. Zo alles maar half kunnen doen is zo enorm zonde.

Maar lieve Amber, lees ik nu aan je titel dat de vriend in Nieuw-Zeeland je liefde is? Of leg ik dan linkjes die er niet zijn…? :slight_smile: