Werkvisum

Hallo!

Ook ik zou graag willen werken en reizen in Oz en NZ. Mijn workingholidayvisum voor Oz heb ik al verbruikt helaas. Weet iemand of het toch mogelijk is om daar aan het werk te kunnen? En hoe zit het met NZ? Is het niet zo dat het erg lastig is om daar een werkvisum voor te krijgen? Wie kan mij antwoord geven op deze vragen? Alvast bedankt! Floor. :rolleyes:

hoi Floor,

het is niet zo ingewikkeld om een working holiday visum voor nz te krijgen.
Kosten zijn 65 euro.

Eisen:
Je moet onder 30 jaar zijn en working holiday visum aanvragen voor vakantiedoeleinden. Daarnaast moet je bij aankomst kunnen aantonen dat je retourticket hebt, of voldoende middelen om ticket te kunnen financieren en 4200 NZ dollar om te kunnen voorzien in de eerste maanden levensonderhoud en een goede verzekering hebben voor ziektekosten deze worden nl niet zoals in Australie vergoed

Nederlanders kunnen zelfs als ze in NZ zijn nog working holiday visum aanvragen.

Ik heb het in Nederland aangevraagd. Hoe?
Je stuurt je aanvraag naar de ambassade in Den Haag met je paspoort en
een retourenvelop naar jezelf met 5,75 euro porto. Dan wordt je paspoort met visum aangetekend naar je gestuurd. Binnen een week had ik dit visum.

Meer info op

http://www.immigration.govt.nz/migrant/

Nog vragen???
Succes in ieder geval!
groeten Tamara

aangezien veel mensen deze post hebben gelezen/zullen lezen:

Nederlanders kunnen inderdaad een work holiday visum aanvragen als ze in Nieuw Zeeland zijn, voorwaarde is wel dat je al een holiday visum in je bezit hebt.

zie ook de immigration site van New Zealand, die eerder is vermeld.

ronald

ff checken hoor: als je wilt werken in NZ dan moet je zowel een holiday visum als een working holilday visum hebben? of geldt dat alleen maar als je al in NZ bent en dan nog een werkvisum wilt aanvragen? (je hebt zowieso een visum nodig om NZ in te komen, dus dat lijkt me dan wel logisch)
als ik in NL van tevoren een working holiday visum aanvraag, dan is het toch goed?

haha, wat een vraag he.

een Nieuw zeeland whv visum is voldoende voor een jaar. als je langer dan (onder voorbehoud, zie site)6 maanden seizoenswerk doet mag je een jaar langer blijven. geld ook voor australie (Nieuwe regel per afgelopen juni (2005)
je whv gaat in als je NZ binnen komt, dan is tie een jaar geldig, je hebt een jaar de tijd om daadwerkelijk in NZ aan te komen nadat je visum is toegewezen (ook voor aus)
een WHV kan je gewoon aanvragen en met visa betalen.
als je onder de 30 bent en niet eerder een gehad hebt.

Een gewone werkvergunning is lastiger, hangt van veel fdinegen af oa of ze je kunnen gebruiken op hun arbeidsmarkt.
(zie overheidssite van NZ voor “jobs on demand” (meest gevraagde banen, skilled migrants)

In Oz kan je toch werken maar dan voor onderdak en weten (Woof-en)
Ook zwart werken is makkelijk,( maar een klein risico houd je)
Je kunt een opleiding gaan volgen (officieel) en naast je minimaal aantal punten per blok kan je werken/reizen (manier om lang in Oz te blijven zonder WHV)

Ik heb een vraagje ik ga naar engeland verhuizen en daar met mijn vriend samenwonen , heb een dochter van 9. Heb ik en werkvisum nodig? en hoe komt het met de belasting in nederland? wie kan mij info geven hierover?

Marieke