Aantal vraagjes Nieuw Zeeland

Hallo,

het is inmiddels midden in de nacht…ik ben weer eens uren aan het lezen op dit forum :slight_smile: enorm veel goeie info.

Toch heb ik ook een aantal vraagjes:

• Ik ben 32 en ga 2 maanden in NZ rondreizen, is het onmogelijk om een working-visa te krijgen? of op een andere manier dan vrijwilligerswerk te doen tegen kost en inwoning?

• Begrijp ik t nou goed dat met de busorganisaties zoals Stray etc dat je dan met zn allen activiteiten doet tijdens de reis? Ik snap de websites van die busorganisaties soms niet, ik zoek gewoon een manier om van A naar B te komen en wil niet het gevoel hebben in iets georganiseerds te zitten.
    Het liefst zou ik een auto huren, maar zie dat in mn eentje niet zitten…dus zoek een goed alternatief. Van A naar B met een groot gevoel van vrijheid.

Nou hoop wat te horen, groetjes! Annet.

Hai Annette,

Een working-oliday visum kun je krijgen tot 30 jaar. Meer info kun je krijgen via de NZ Ambassade in Den Haag.
Je kunt bij veel hostels werken voor kost en inwoning. Hier is de immigratie niet blij mee dus je moet het niet van de daken schreeuwen.
Een andere optie is woofing. Je kunt lid worden van de woofing organisatie en dan kan je voor kost en inwoning werken. Vaak zijn dit organische landbouw bedrijven, wijngaarden etc. In NZ zijn er veel bedrijfjes lid dus het zal niet al te moeilijk zijn om iets leuks te vinden. Meer info vindt je op www.wwoof.co.nz.

Met de meeste bus organisaties zoals Stray ben je vrij om te doen wat je wilt tussen de ritten door. Je kunt vaak zo lang als je wilt op een bepaalde plek blijven. Wel organiseren ze af en toe activiteiten voor iedereen maar hier hoef je niet aan mee te doen.

Ik hoop dat dit helpt, Veel reis plezier :wereld:

Ha Miekelien,

dank voor je reactie, maar dacht dat je voor woofing dus ook zo’n visum nodig hebt, omdat de NZ overheid werken tegen kost en inwoning als werk beschouwd…ik ga t wel uitzoeken bij de ambassade…

iig tanx

Ja het klopt wat je aangeeft je mag met een toeristenvisum niet werken en ook geen vrijwilligerswerk doen. Als ze je pakken loop je kans dat ze je eruit zetten en dan mag je ook niet meer zo snel terug komen.

Moira, dank voor je antwoord. En weet je of er een mogelijkheid is om toch het visum te krijgen ookal ben ik 32? Of is er een andere manier om toch vrijwilligerswerk (tegen kost en inwoning) te doen?

Alvast bedankt, Annet.

Hallo,

Ik denk dat het heel lastig gaat worden maar goed ik zou in dit geval contact opnemen met immigratie nieuw zeeland die je gewoon kunt bellen.