Aloha,
ik wil vanaf 1/2 november 4 maanden gaan reizen en werken door Nieuw Zeeland en Australie. Ik ben 32 en kan dus geen working holiday visum aanvragen. Wie weet of er nog andere mogelijkheden zijn? en kan je ook werken zonder het working holiday visum in bijvoorbeeld de fruitpluk? en waar?
Het is (bijna) niet mogelijk om te werken zonder een working holiday visa in zowel OZ als NZ. Voor fruitplukken heb je een whv nodig!
Maar je kan uiteraard wel proberen als vrijwillger om ergens te werken. Ik zelf heb in NZ gewerkt als vrijwilliger (kreeg wel betaald enzo) voor 4 maanden als reisleider bij een tourcompany.
Hola, … ik heb veel mensen ontmoet tijdens mijn maanden door NZ en OZ en ken mensen die al twee jaar illegaal reizen en werken door NZ en OZ. Maw … als jij geld hebt om te reizen en minstens voor een ticket terug, kan je altijd op zoek naar ‘cash-in-hand’ jobs oftewel zwart werk en dit is zeker goed te doen bij hostels.
Ik zou denken in mogelijkheden en niet in problemen! Mensen zijn geniegd altijd weer de problemen te zien, … dont listen to that!
Als je t geld hebt voor minimaal 2 or 3 weken verblijf daar, kan je altijd proberen iets te vinden. Je kan bijv proberen te mailen nu naar hostels en vragen of ze eventueel willen helpen hierbij. Je hebt BBH bijvoorbeeld en deze organistaie heeft zo’n 350 hostels onder zich.
Er zal toch wel iets tussen zitten!?! Een aantal vrienden van mij hebben zwart gewerkt als fruitplukkers en, nogmaals, deden dit al jaren bij diverse boeren!
Als je wilt, … gaan, …en zo niet, … dan wil je niet hard genoeg
Veel succes though en ik hoop dat ik je een klein beetje gemotiveerd heb!