Ik ga volgend jaar februari naar Nieuw Zeeland voor 3 maanden, en ik zou graag ook een work en holiday visum willen krijgen om daar te kunnen werken. Hoe gaat dat in zn werk, en wat zijn de kosten hiervan?
Wie kan me er aan helpen ?![]()
Ik ga volgend jaar februari naar Nieuw Zeeland voor 3 maanden, en ik zou graag ook een work en holiday visum willen krijgen om daar te kunnen werken. Hoe gaat dat in zn werk, en wat zijn de kosten hiervan?
Wie kan me er aan helpen ?![]()
Hallo,
Hier de website van de overheid om een working holiday aan te vragen Immigration New Zealand
Hier kun je alles lezen hoe je aan een working holiday kan komen en wat de kosten hier van zijn.
Ik ben hier toevallig ook mee bezig dit moment. Maar ik ga in december ongeveer 8 maanden naar Nieuw Zealand, werken en reizen.
Tot nu toe verloopt het nog makkelijk via die ene site van de reactie hierboven. Je moet gewoon aanmelden op die site en dan allemaal gegevens invullen (waaronder je paspoortgegevens) etc. en uiteindelijk moet je betalen met Mastercard of Visa Creditcard. Maar tot daar ben ik nog niet gekomen omdat ik nog opzoek ben naar mn geboortebewijsgegevens
(die je overigens niet perse bij de hand hoeft te hebben, rijbewijs of ID kaart is ook goed, maar die heb ik allebij niet). Maar goed, tot daar ben ik dus dit moment gekomen. En tijdens dat proces kun je gewoon onderbreken en later weer verdergaan. Hij slaat alles automatisch op. Dus je kunt je sowieso gewoon aanmelden op de site en dan ter plekke alles bekijken.
Misschien ben je er inmiddels al aan begonnen, maar zo niet, hopelijk heb je dan iets aan mn antwoord.
Let wel op dat je een paspoort nodig hebt om je aanvraag te voltooien.
Ook diend dit paspoort ten tijden van de aanvraag nog een halfjaar na terugkomst uit Nieuw-Zeeland geldig te zijn.
Mocht je deze nog niet hebben of mocht deze niet meer lang geldig zijn zorg dan dat je eerst een nieuw paspoort aanvraagt, je visum word namelijk geregistreerd op je paspoort nummer dus mocht je in de tussentijd wisselen van paspoort dan kun je tegen visum problemen aanlopen! Wel goed om dus even op te letten!
Dolf
Stagehuis
contact@stagehuis.nl
Fijne informatie! Iemand ook een idee wat de kosten zijn van een working holiday visum?
De kosten van het WHV voor Nederlanders ligt op dit moment rond de € 80,-.
Met vriendelijke groet,
Dolf
www.stagehuis.nl
Stages in het buitenland
Ik had mij visa aanvraag binnen een week ofzo rond en koste toen iets van €80,-. Ik ben toen naar de Nieuw Zeelandse ambassade in Den Haag geweest, daar heb ik de ± €80 betaald en hebben ze hem in mij paspoort geplakt ![]()