Aanvragen working holiday visum

Hoi!

Eind dit jaar willen mijn vriend en ik een aantal maanden in Nieuw-Zeeland gaan werken en backpacken. Al verdiepende in het aanvragen van een visum, heb ik toch nog wel wat vraagjes dus ik dacht misschien zijn hier mensen met ervaring die me kunnen helpen?! :slight_smile:

Er staat in de vereisten: • details of your arrangements to leave New Zealand after your visa expires.
Nou is ons plan om alleen een enkele reis te boeken, omdat we nog niet precies weten wanneer en waarheen we weer gaan. Hoe dan aan bovenstaande eis te voldoen?

Zijn er verder nog zaken waarmee we rekening moeten houden bij het aanvragen van een WH visum? En wat zijn de kosten ongeveer? Ik zag iets voorbij komen van 85 + 25 Engels pond, klopt dat ongeveer?

Alvast bedankt! :slight_smile: :slight_smile:

Beste Dirkje86,

De kosten voor een WH visa is 165 NZ dollar (100 euro). Dit visum kan je gewoon via de website van immigratie kopen http://www.immigration.govt.nz/ Bij het aanvragen krijg je een hele waslijst met vragen. Hierin wordt ook gevraagd of je genoeg geld tot je beschikking hebt om een (retour)ticket te kunnen kopen! Je kan dus wel met een enkeltje het land in komen!

Zelf heb ik het van de week geregeld via deze website… Ik vertrek vanuit Indonesie (30oktober) naar Auckland! En wil daar ook al werkend het land zien.

Succes!

Groeten Bart

Ze kunnen echter wel moeilijk doen bij de douane als je op een enkeltje het land binnen wilt…misschien kun je een flexibel jaarticket oid boeken? Dan heb je in ieder geval een ticket het land weer uit, maar daar kun je dan vaak de datum van wijzigen.