Ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met het het reisconcept van werken voor kost en inwoning in NZ?
Ik wil dit absoluut eens gaan doen maar ik weet niet waar ik me aan moet verwachten.
Hoe zit het dan ook met de visum? Ook als je daar voor langere tijd wilt vertoeven?
Ik hoop dat iemand me hierbij kan helpen.
Je kan in nz Wwooffen. Dan werk je tegen kost en inwoning op bijvoorbeeld een boerderij. Ikzelf heb er geen ervaring mee, maar ik heb van andere reizigers gehoord dat de adressen niet altijd betrouwbaar zijn. Op http://www.wwoof.co.nz/ vindt je meer infomatie.
Het visum is afhankelijk van hoelang je wilt blijven. Blijf je max 3 maanden dan kun je met zonder visum reizen. (je moet wel een terugticket en minimaal geldbedrag van 3000,- hebben)
Wil je langer blijven dan heb je een Visitors visa of working holiday visa nodig(ook hiervoor geldt het ticket en geldbedrag). Kijk anders eens op http://www.nieuw-zeeland.nl onder praktische informatie vindt je een uitgebreid overzicht van de reisdocumenten.
Voor WWOOF-en heb je ook btw ook een visum nodig. Ik heb in Japan aan WWOOF-ing gedaan en dat is me zeer goed bevallen! Wel heb ik vooral de youth hostel en guest house baantjes opgezocht.
als je naar new zealand wil voor een tijdje heb je zo ie zo een retour ticket nodig, anders kom je er niet in je mag dan 3 maanden verblijven.wil je langer blijven moet je een work holiday visum aanvragen ,en dan kan je 3 6 of negen maanden erbij krijgen.een huis huren doe je zo je stap een rental in en kijk of er wat voor je tussen zit.voor de rest is het niet makkelijk om rond te komen maar waar wel . heb er 6 jaar gewoond en heb nu even een nl break maar niet voor lang .groetjes monique
Ik heb er nog geen ervaring mee, maar ik ga naar nieuw zeeland en daar ook nog werken voor 3 werken op een helx farm. Maar ze hebben nog nooit gezegt dat je dan een werk visum nodig hebt. Je werkt niet voor geld dus wrom zou dat nodig zijn?
Su6, van wat ik er van hoor is het een betrouwbare site.
als je gaat werken op de loonlijst om zo maar te zeggen krijg je een ird nummer een soort tax nummer zeg maar ,en dus moet je een work holiday visum hebben.maar als je niet voor geld werkt dan kan je gewoon op een holiday visum ,ik weet niet wat voor soort visum jij hebt …heb er 6 jaar gewoont en ben nu voor een anderhalf jaar terug maar ga daarna weer lekker terug.veel plezier in new zealand gr monique en anders kan je alle visums vinden op www.immigration.govt.nz maar dat wis je wel denk
Roys, ik heb ook via die website gewerkt en is heel goed bevallen. Ik had ook geen werkvisum, hoewel je dat officieel wel nodig moet hebben. Is mij nooit naar gevraagd.
Hoi Gaelle,ik wil ook gaan werken in nieuw zeeland bij een wwooff-deelnemer.
Mijn informatie tot nu toe is dat je een working holiday visum moet hebben om te mogen werken in nz,maar daar zit een leeftijdsgrens aan vast. (min 18 en max 30 jaar)
Ik heb op [EMAIL=“info@visa4you.nl”]info@visa4you.nl de visum-check gedaan voor het Skilled Work Class en wacht nu op reactie.
Wel moet je een retourticket en min €1000/MND dat je er verblijft kunnen tonen om uberhaubt en visum te kunnen krijgen.