Werken New Zealand

Ik ben een man van 32 jaar en wil graag voor 4-5-6 maanden in New Zealand gaan werken op verschillende bij WWOOF aangsloten farms.
Weet iemand of ik dan een werkvergunning/visum moet aanvragen???
Een Working Holiday Visum schijnt niet te gaan omdat daar een leeftijdsgrens van 30 jaar aan vast zit!!!:wereld:

kijk eens op http://www.immigration.govt.nz/

WWoofing verdien je niets mee (behalve onderdak en eten) dus je hebt geen werk vergunning nodig. merkte wel dat de meeste wwoofers ze wel hadden voor het geval dat. Kijk anders ff op de oficieele wwoofing pagina.

Owh ja in NZ is het wwoofen vaak niet het meest leuke werk (veel kleine boederijen).
1 op kinderen passen
2 opruimen
3 op landwerken
4 voor dieren zorgen
ach is maar 4 uur per dag.

In NZ is het vrij makkelijk om werk te vinden betaald bijvoorbeeld backpackers / hotels / bars etc. soms binnen 1 dag een baantje en betaald ( wel werk vergunning nodig ) je moet gewoon brutaal zijn en overal naar binnen lopen en vragen.

Het is heel makkelijk om aan zwart werk te komen. Veel boeren staan voor de keuze: of het fruit weg laten rotten, of iedereen laten helpen die ze daarvoor kunnen vinden.

Ik zou me niet zo druk maken over een werkvergunning als je gaat Wooffen. Emigratiedienst is er niet zo duidelijk over en verder maakt zich niemand druk in NZ over dit soort formaliteiten. Je verdient er niets mee en het is vaak (itt wat mvdbrand zegt) vaak een hele leuke ervaring.
De nadruk ligt niet zozeer op werken maar op een “enjoyable, educational and safe way to explore and get to know the people in the country” zoals de organisatie zelf zegt. Een aanrader wat mij betreft.
Verder kan je vaak meehelpen in hostels, bv 2 uur werken voor je accommodatie en misschien krijg je ook wel wat betaald als je meer werkt maar dat is dan wel illegaal zonder werkvergunning, maar what’s the worry? Waarschijnlijk zijn er wel mogelijkheden in seasonal werk, zoals fruit plukken. Sukses.

Naast WWOOF heb je ook www.helpx.net, is hetzelfde principe maar iets breder, hier zijn ook veel hostels, B&B’s en mensen die hulp in en om huis kunnen gebruiken aangesloten. Erg leuk, zo kun je van alles uitproberen, veel verschillende mensen leren kennen en low budget rondreizen.