Wwoofing

:smiley: Hoi aan alle reislustige.
Wij zijn Henrie en Nikolett een Nederlands/hongaars stel,en ons plan is om volgend jaar Ā± okt te gaan wwoofen.
We beginnen ons avontuur in Nieuw Zeeland.
Zijn er onder lezers van dit bericht mensen die ervaring hebben met wwoofing?
Vooral tips wat betreft ziektekosten verzekering zijn zeer welkom.
Wij wachten in spanning af op reacties.
reislustige groeten Henrie&Nikolett

ga eens naar www.travelactive.nl
daar hebben ze speciale verzekeringen voor als je een tijd naar het buitenland gaat voor werk/reizenā€¦
heb er zelf ook een afgesloten bij hen. wil binnenkort ook naar nieuw zeeland gaan, heb alleen nog geen visum

:smiley: Beste Jochem je hebt ons echt geholpen met je tip,dank daarvoor.
Het kost wel wat maar dan ben je ook in een keer van al het gezeik in Nederland af.
Mag ik zo vrij zijn om te vragen wat je gaat ondernemen in NZ?
Vast werk of vrijwilligers?( WWoofing bv.)
Reislustige groetjes Henrie&Nikolett

Hey Henrie en Nikolett

Hier Marliekeā€¦ Het is een tijdje geleden dat ik dit forum bezocht en lees jullie reactie (op mijn reactie op Daveā€™s post) dus nu pas.

Jullie willen 9 maanden naar Nieuw Zeeland (geweldig by the way!). Ik denk dat dit geen probleem op zal leveren. Je kunt het toeristenvisum van 3 maanden met nog eens 3 maanden verlengen. Dus 6 maanden kun je zeker wel blijven. Verder kan ik niet met zekerheid zeggen of je dat visum voor een tweede keer kunt verlengen met 3 maanden. Wat ik wel weet is dat als je een geldige reden hebt (je wilt een bedrijfje opstarten, of je werkgever kan geen kiwi vinden die het werk wat jij op dat moment doet, wil doen) je visum zonder veel gedoe verlengt kan worden. Dit alles kan op de ambassade in Wellington geregeld worden.

Nog even over Wooffing. Ik ben daar ook lid geworden en kreeg een heel handig boekje met allerlei adresjes van woof-mensen. Het liep echter zo (en al helemaal toen ik ging liften) dat ik zoveel ā€˜localsā€™ tegen kwam die me vanalles aanboden (slaapplekken, liften, werkplekken) dat ik niet meer aan wooffing ben toegekomenā€¦ Misschien iets voor een andere keer!

Nieuw Zeeland is zoā€™n geweldig landā€¦ veel meegemaaktā€¦ gezien, geluisterd, ontmoet, gedaanā€¦ Ik mis het nog steeds. De kleine dingen, zoals Pohutukawabomen, die zo mooi bloeien in de zomer. En Tui-bier :-). Mn ex-huisgenootje uit Queenstown stuurde me wel iets heel liefs vorige week: een klein elfje gemaakt van een pohutukawa!

Maar goed, genoeg gedroom. Als jullie nog vragen hebben, mail dan gerust naar marlieke_nz@hotmail.com

Groetjes! marlieke.