Ik ben van plan om ergens in januari met mijn Ierse vriendin naar Nieuw Zeeland te gaan en daar de eerste 3 maanden een spaarpotje op te bouwen om vervolgens het land te gaan verkennen (of andersom). Maar ik heb geen idee of de baantjes in Nieuw Zeeland er voor het oprapen liggen. Ikzelf ben een afgestudeerde 29 jarige Event Manager met niet al te veel bar en restaurant ervaring. Ik heb wel veel op festivals gestaan als bar medewerker en bar manager. Mijn vriendin heeft bij een deli gewerkt en als keukenhulp in een restaurant in Broome, Australie. Verder heeft ze lang in een winkel gewerkt en hebben we samen 5 maanden als schoonmakers gewerkt, ook in Broome.
Ik kan simpelweg niet naar Nieuw Zeeland gaan als ik geen zekerheid heb op een baantje, hoe simpel dat baantje ook is. En ik wil niet daar aankomen, 1 week doorbrengen en dan weer terug vliegen.
Heeft er iemand tips om leuke baantjes te vinden die ons genoeg opleveren voor een ticket terug en een hele mooie vakantie? We schromen niet hard werk te doen en zijn heel gezellig in de omgang. We kunnen werken in groepen en ook fruitplukwerk is niet vreemd aangezien we druiven hebben geplukt in Australie.
Hi… Je bent vast al op reis maar dan is dit antwoord juist handig voor alle anderen die dezelfde vraag hebben. 100% zekerheid op werk heb je (bijna) nooit. Je kunt je onzekerheid echter zo klein mogelijk maken. Als je je working holiday met behulp van een startpakket doet, dan heb je de zekerheid dat er een lokale organisatie is die je helpt bij het vinden van werk. Bovendien hebben dergelijke lokale organisaties vaak vacatures voordat ze ergens gepubliceerd worden. Zo heeft onze lokale partner goede contacten met recruiters en kun je er niet alleen “vakantiewerk” vinden maar ook professioneel werk. Zo zijn er recent tijdens de verkiezingen tientallen deelnemers aan het werk gegaan in de nachtdienst bij het tellen van de stemmen. Het betaalde goed en na een paar uur slaap kon je perfect van de rest van de dag genieten.
Of kijk eens op Seek dan weet je welke vacatures er nu in Nieuw-Zeeland zijn.
Verder kun je in Nederland voor vertrek alvast een lijst maken van bedrijven of merken waarvoor je zou willen werken in Nieuw-Zeeland. Zo kom je goed voorbereid aan.
Veel succes.