Vakantiewerk?

Hallo!

Ik ben op zoek naar vakantiewerk in bijv. Nieuw Zeeland! Het zou gaan om ongeveer een week of 10 in het hoogseizoen. Iemand die me daar informatie over kan geven?
Aangezien ik op dit moment studeer in Ierland moet het zo low budget mogelijk zijn (kost, inwoning, loon?).

Als iemand goede tips heeft of ervaring (met vakantiewerk in het buitenland in het algemeen), mail me dan :botterstraat@hotmail.com.

Alvast super bedankt!

Hanneke

Hoi Hanneke,

Als je naar NZ gaat tijdens het fruit seizoen, januari-mei, dan kan je makkelijk werk vinden met plukken. Ga dan niet naar de steden maar meer de rural areas. Over het algemeen maken de ‘boeren’ zich niet zo druk over werkvergunningen omdat het fruit er op dat moment af moet. Soms werk je voor het minimum loon=$8 per uur, maar vaker ook wordt je betaald per geplukte ‘bin’. Als je je een beetje inzet en de handigheid onder de knie hebt kan je dan wel aardig verdienen. Met de juist werkhouding kan je zeker $100 per dag verdienen, ben je fit en hardwerkend dan makkelijk meer. Soms hebben ze ook accomodatie op de boomgaard en anders veel backpackers of campings in de buurt. Je kan kijken op www.winz.govt.nz dit is van zeg maar het arbeidsbureau waar je per regio kan zoeken. Niet alles staat hierop en als je hier eenmaal bent kan je als je rondrijdt alle borden zien waar ze om mensen vragen.
Hoedan ook ik woon hier nu al een tijdje en ben getrouwd met een kiwi. Als je meer vragen hebt kan je me mailen janine@visscher-davidson.com

Probeers eens wooffen of woofen. Het is werken als vrijwillerger op organic farms. Veel mensen doen het en het is op basis van kost en inwoning. Ik heb het nog nooit gedaan. Maar als ik weer in NZ ben zal ik het zeker doen.