Tijdelijk werk gezocht Nieuw-Zeeland

Hallo!

Ik Aleid (jongen 23) ben zojuist in Nieuw-Zeeland aangekomen. Graag ga ik een tijdje aan het werk (1,2,3 maand = flexibel). Ik woon momenteel in Auckland en zou dus graag iets leuks doen en een centje bijverdienen.

Als iemand iets weet, let me know :smiley:

Hallo Aleid,

Leuk dat je in Nieuw-Zeeland bent aangekomen! Zou je wat meer informatie kunnen geven over waar je woont, wat voor visum je hebt, wat voor werk je zoekt en wat je werkervaring is?

Ik woon momenteel ook in Auckland, Manukau City en werk voor een leverancier van tuinbouwproducten. Het vinden van een baan is momenteel niet het makkelijkst, omdat er veel studenten zijn die nog vakantie hebben en dus de tijdelijke baantjes hebben ingepikt. Maar binnen 1 tot 2 weken zou het beter moeten worden.

Zou je eventueel ook geïnteresseerd zijn in een langere termijn baan?
Als sites raad ik je Trade Me (www.trademe.co.nz) en SEEK (www.seek.co.nz) aan om op te zoeken.

Succes! :slight_smile:

Hallo,

bedankt voor je snelle reactie. Ik woon momenteel in Green Bay, ik logeer bij familie. Als werk-zoekende ben ik vrij flexibel, ik sta voor alles open.
Vorig jaar heb ik mijn studie International Business afgerond, maar het werk hoeft niet per se in het verlengde hiervan te liggen. Al zou dat wel mooi meegenomen zijn natuurlijk.

Als je het over een lange termijn hebt, wat bedoel je dan precies? Ik zat in principe aan 1 of 2 maand te denken, maar als de baan de moeite waard is, zou ik ook best langer willen werken.

Groetjes, Aleid

Ik zou niet direct iets weten wat gelinkt kan worden aan je opleiding.
Kijk eens op http://www.nlnzba.org.nz/. Dit is de site van de Nederlands Nieuw-Zeeland Business Association. Misschien dat je hier wat bedrijven kunt vinden die je aan kunt schrijven. Deze hebben een link met Nederland en dat is vaak een voordeel.

Ik had eventueel een mogelijkheid voor je in de tuinbouw, maar dit zou fysiek werk zijn en deze mensen zijn geïnteresseerd in een persoon voor een langere periode (10 maanden).

Hey,

bedankt weer voor je reactie! Ik zal zeker even op die website kijken.
Fysiek werk is zeker geen probleem,maar 10 maand is wel heel erg lang.
Ik ga waarschijnlijk op reis en hopelijk kan ik onderweg bij wat fruit-pluk adresjes terecht. Bedankt in ieder geval voor je moeite! Mocht je nog iets tegen komen, dan mag je me dat natuurlijk altijd laten weten.

Ik ben hier pas enkele dagen, maar jemig wat is dit land mooi :slight_smile:

Groeten

Ik haak even aan op dit onderwerp… Ik wil zo rond sept/okt vertrekken voor een half jaar of een jaar om ergens te gaan werken.
Ik ben afgestudeerd in juni 2009 in HBO SPH en heb een jaar gewerkt in een tbskliniek. Ik zou graag iets met social work willen doen in N-Z of in de horeca. Wat is de beste tijd om te gaan solliciteren, ik heb de sites (en de site van immigratie) al bekeken. Informatie van bewoners zelf is natuurlijk altijd handiger :slight_smile:

Wie weet kunnen jullie mij helpen :slight_smile:

Grts Tessa

Hoi Tessa,

Social work in NZ zal een uitdaging zijn. Hier kom je misschien aan als je via je oude werkgever in NL connecties hebt in NZ. Anders in ieder geval een referentie (in Engels) vragen aan je oude werkgever en misschien dat je leidinggevende een persoonlijke referentie kan sturen per mail/post. Uiteraard zou dit wel het leukste zijn als je er een jaar bent.

Wat betreft horeca baantjes, je gaat op het juiste moment. September/oktober is het begin van de lente en vanaf november/december zullen er veel zomer baantjes zijn in de horeca. Nadeel, verdiensten zijn zeer matig over het algemeen. Voordeel, deze banen zijn beschikbaar in veel dorpen/steden, je bent dus niet gebonden aan Auckland.

Ik weet niet of je ervaring hebt in de horeca, maar uiteraard is ook dit een pre. Mooi is ook als je een referentie hier voor zou kunnen krijgen van je werkgever. Er zijn vaak veel kandidaten voor dit soort banen, dus zorg er voor dat jij de beste bent :wink:

Succes!
Ruud