werken op een farm

Hallo Allemaal,

Ik heb eindelijk contact gekregen met de boerderij waar ik naar op zoek was : http://www.jackaroojillaroodownunder.com.au/4-week_jackaroo_jillaroo_downunder_horse-riding_adventure_packages.html
Ik ga daar naartoe in november 2013 voor een maand. Heb er onwijs veel zin in. Heb alleen nog wat vraagjes.
Weet iemand hoe ver je van te voren een visa moet aanvragen? Heb je een visa nodig voor de overstap in een ander land? Moet je inentingen halen voor australie? en als je niks verdiend kan je dan met een toeristenvisa daar naar toe. En ik zou heel graag wat tips horen over de dingen die je moet mee nemen voor onderweg of voor in australie.

@willem269: super bedankt voor al je hulp.

Groetjes Jacqueline

Super leuk Jacqueline,

Wat ga je daar allemaal moeten doen?
Hoelang blijf je in Australië?
Over dat visum, ik dacht dat je enkele maanden op voorhand dat maar moet doen.
Ik denk ook dat je met een toeristenvisum daar zeker binnen geraakt.
Wat je mee moet nemen, kan beter iemand vertellen die het land al bezocht heeft.

Groetjes, Hanne

Hallo Jacqueline,
goed dat het gelukt is. Visum kan een maand van tevoren nog makkelijk. De laatste keer dat wij een zes maanden visum aanvroegen deden we dat 's avonds en de volgende ochtend was het in de mail. Als je alleen overstapt blijf je in transfer en heb je geen visum nodig. Maar dat kan de maatschappij bij wie je boekt je ook vertellen in het geval je onderweg je vlucht een paar dagen wilt onderbreken.
Entingen zijn niet nodig, voor onderweg heb je niets nodig, voor in Australië zou ik in de eerste plaats zeggen een wereld-adapter of een Australië adapter om je electronica te kunnen opladen. Weet je wat heel veel Australiërs een prachtig cadeautje vinden? Een paar Delfts blauwe of houten mini-klompjes. Kosten weinig, nemen weinig ruimte in en wegen bijna niets. Als je niet van plan bent te gaan werken is een toeristen visum voldoende.
Je hebt nog even de tijd dus als er nog andere vragen komen: gewoon op het forum gooien.
Kijk maar eens hier: http://www.immi.gov.au/visawizard/#vw=%23a_step_1

Hallo Hanne,

Ik ga in australie naar een school die alles leert over boerderijen en het werk daarop. Zoals schapen scheren, koeien begeleiden en natuurlijk alles met paarden. Hoeven zadels alles. We gaan ook zwemmen met de paarden en genieten van het australische weer:)
Ik heb er super veel zin in.

Groetjes Jacqueline

Hi Willem,

Dank je wel voor je site. Zal eens alles uit gaan pluizen:)

Groetjes Jacqueline

Goed te horen dat het is gelukt, Jacqueline! Ziet er goed uit! Hopelijk ga je er de tijd van je leven meemaken!
Wat ik zelf voor boerderijwerk heel erg handig vond om te hebben: lage (want warm!) laarzen die je makkelijk aan en uit doet (bijvoorbeeld Blundstones). Op veel boerderijen loop je binnen niet op je schoenen en dan zijn die dingen zo makkelijk aan en uit te doen! Ik vond het ideaal.

Hi Francine, dank je wel voor je schoenen tip. Ik ga zeker op zoek naar dit merk.

Werkt mijn telefoon trouwens in Australië?

Groetjes jacqueline

Telefoon: ligt er natuurlijk aan waar je zit. Niet in alle uithoeken van Oz doet je telefoon het. Je zou die mensen daar kunnen vragen of ze bereik hebben.
Verder moet je bij je provider even kijken of ze dekking in Australie geven.

1 like

Hallo Allemaal,

Ik hoor zoveel mensen zeggen dat je minimaal 5000 euro op je rekening moet hebben om australie in te komen maar ik zie hier niets over bij de eisen van een toeristenvisum. Weten jullie dit misschien>? En hoeveel raden jullie aan om aan cash geld mee te nemen?
Kan ik nog wat dingen verwachten bij de douane in sidney of is het allemaal niet zo streng als dat ze zeggen?
ik ga nu officieel voor drie maanden. Dank je wel weer!!! groetjes jacqueline

Hoi Jacqueline,

Het is niet makkelijk te vinden, maar op de site van de immi staat dat ze kunnen eisen dat je 5000 AUD (dus niet euro!! = ong 4000 euro) bij je moet hebben. Maar uiteraard zullen ze ook naar jouw situatie kijken mochten ze je eruit pikken. Iemand die 1 maand gaat heeft uiteraard minder geld nodig dan iemand die 6 maanden of een jaar gaat. Wat veel mensen doen is een familielid (ouders bv) even wat geld laten storten op je rekening zodat je die 4000 hebt, en dan stort je het, op het moment dat je de douane door bent, weer terug. Dan weet je zeker dat er geen probleem is als ze je eruit pikken voor een interview.

Groetjes gwen

He Gwen,

Ik kan dit soort eisen alleen maar vinden als ik een visum wil aanvragen voor werk of totale immigratie. Maar ik vind niks hierover als het gaat om een toeristenvisa. Weet je zeker dat dit ook geldt als ik kan aantonen dat ik naar een boerderij ga (met het contract voor de jackeroo/jilleroo) voor 1 maand en gelijk weer terug vlieg?

Heb je een WHV of Toeristenvisum?

Jacqueline, dit komt van de site www.seasonworkers.com: When you enter Australia, you’ll need to show that you have enough money to support yourself during your first few months. Usually, $5,000 AUD (about £2400) is considered enough. To prove this when you arrive, make sure you travel with a certified copy of your bank statement, not one printed from your online account.
Hier hebben ze het dus over de eerste maanden. Als jij op een toeristenvisum binnenkomt, met een retourticket, zal niemand je naar je financiële situatie vragen, daar ben ik wel van overtuigd. Ik heb op dit forum ook nog niet anders gelezen dan dat anderen er van hebben gehoord, maar nog niemand die het ook overkomen is.

Dank je wel willem!

Ik kan weer ademhalen;) pak van mijn hart.

Hoi Jacqueline en anderen,

ik zie dat je terug bent. Hoe was het? Douane vroeg zeker nergens naar? En voor de anderen die dit topic volg(d)en, is het werken op een farm nog gelukt, hoe was eventueel Leconfield, ging het Wwoofen makkelijk. Wie kan er al wat over zeggen? Volgens mij is Francine1 ook best benieuwd.

Hallo Willem269,

Ik heb met belangstelling je info-wisseling gelezen met Samyre.
Ik ben van plan om een tijdje naar Australie te gaan voor het fruitpicking en misschien het wwoof.
Ik vroeg mij af of je weet hoe dat zit met het visum dat je moet aanvragen.

Ik heb het (nog)niet kunnen vinden op de sites van visa voor Australia maar ik vroeg mij af of je dit van te voren moet opgeven en voor hoelang je dit mag blijven doen??
Ik zou de maximale tijd weg willen blijven en ben (helaas) al ouder dan dertig zodat ik niet voor het holiday-work visum in aanmerking kom.

Hopelijk heb je deze info al eens ergens voorbij zien komen ,met vriendelijk groet,
Roald

Hallo, officieel fruit picking kun je wel vergeten. Dat is betaald werk. Wwoofen is dat niet, dus daar liggen je kansen. Wat je visum betreft, wij reisden de laatste keren op een jaarvisum, multiple entry. Dat kom er in de praktijk op neer dat als je na 11 manden het land verlaat en voordat het jaar om is, weer terugkomt, je nog een keer een jaar kunt blijven.
Hier wat details over de status van het wwoofen. Zag er op de site overzichtelijker uit dan hier, maar ga maar de link onderaan.

WWOOFing in Australia is NOT Paid Employment WWOOFing is VOLUNTARY work in exchange for learning something about Organic Growing, the people and the country you are visiting. To learn about their Host’s growing techniques or lifestyle, WWOOF volunteers or WWOOFers do 4 to 6 hours voluntary work each day to cover their bed and board. Often this will be simple farm work, but it can also include environmental work such as tree planting for desalination, erosion control, conservation work or wildlife habitat creation. You must arrange your entry visa to Australia before you join WWOOF. WWOOF Memberships will not be refunded if you cannot obtain an entry visa. WWOOF Pty Ltd and WWOOF Hosts cannot assist with travel costs or visa applications, so please do not ask. + - Visas for WWOOFing in Australia, click for details Click to collapse The Australian Department of Immigration and Border Protection (DIBP, formerly DIAC) has information about visas, these are some visas that allow WWOOFing: Working Holiday Visa (417) Working Holiday Visa (462) Visitor Visa - Tourist Stream (subclass 600) replaces Tourist Visa, please see the DIBP website for conditions. eVisitor (subclass 651), please see the DIBP website for conditions. Student Visa, please see the DIBP website for conditions. IMPORTANT NOTE: DIBP change the rules from time to time about what activities are allowed on these visas, it is important to confirm with DIBP that the type of visa you apply for does allow volunteering in exchange for food and accommodation. WWOOF does NOT have any influence over DIBP, and they do not advise WWOOF if they alter the Rules, the most current information is always on their website immi.gov.au - See more at: http://www.wwoof.com.au/wwoofers/visa-info#sthash.N2nrtCmZ.dpuf

Er wordt best wat zwart gewerkt, maar het is de vraag of je dat wilt. Je bent dan ook niet verzekerd. De boer ook niet. Ik zou inderdaad inzetten op wwoofen. Wie weet tref je een boer die naast t wwoofen wat betaald werk heeft. Ik zou flink hier werken omvoldoende geld te verdienen voor daar. Het voordeel van wwoofen is ook weer dat je veel minder geld uitgeeft omdat je geen geld kunt uitgeven in the middle of nowhere:-)

Zo is het maar net, zoals Francine zegt. Als je een boer treft die gewend is dat wwoofers 4 uur werken voor kost en inwoning en je zou een paar weken 8 uur kunnen werken, kun je wellicht een regeling treffen voor de extra uren. En als dat hetzelfde werk is dat je als wwoofer doet, kraait er ook geen haan naar. Je hoeft na afloop van je verblijf in Australië ook geen belasting terug te vragen :wink:

Ik heb dit topic met veel interesse gevolgd, omdat ik ook m’n zinnen heb gezet op het werken bij een farm station.

Ik wil voor een jaar (wellicht twee) naar australië gaan en zie het als geen probleem om 3 maanden om een boerderij te werken. Ik heb echter alleen enige ervaring met quad-rijden, verder niet. Zo’n ‘Jackaroo-cursus’ is natuurlijk ook een echte moneymaker, dat begrijp ik ook wel. Maar mijn vraag is dan ook, is het nog steeds echt nodig om dit te doen, wat zijn dan je garanties op een baan?

Heb het idee dat het netwerk vrij stevig dichtgeweven is door reisorganisaties en dergelijke, dus dat het niet zo makkelijk is om direct in contact te komen. Wwoof-ing lijkt me ook erg leuk, maar feit is wel dat ik op een gegeven moment geld moet verdienen om mijn reis te continueren…

Ik ben erg benieuwd naar de ervaringen van zo’n cursus. Twee springen eruit. De cursus bij Leconfield en die bij Bingara. Iemand daar meer ervaringen mee?