Hallo, er verschijnen regelmatig vragen over dit onderwerp op het forum. Gisteren stond er een heel leerzaam verhaal bij ons in de krant over een Duits meisje dat een aantal maanden op een boerderij in West Australië heeft gewerkt. Hierbij de link naar het artikel in het Duits, ik zal het dezer dagen even vertalen dan kan ik het anderen eventueel toesturen als attachment aan een mail.
Maak je lid van WWOOF en alles komt dik in orde
Tender,
jouw reactie slaat helemaal nergens op. Je leest kennelijk geen Duits ook. Dit meisje beschrijft hoe hard het kan zijn op een farm en ze heeft het over een betaalde baan. Wwoofen is heel wat anders. Een mooie ervaring, maar je kunt van Wwoofen niet sparen om de rest van je reis te betalen, zoals zij heeft gedaan.
Beste Willem,
Is het je gewoonte om mensen “af te katten”???, Leuk is anders .
Sorry dat ik erover gekeken heb , en het artikel niet gelezen heb, maar ik dacht dat het ging over een backpakker die een mogelijkheid zocht om op een leuke manier , en zonder veel kosten , een mooie tijd door te brengen op een farm.
En dat kan, ik spreek van ondervinding.
En nee ik hoef niet te bluffen met “mijn kennis , van Australië” , Ik reis nog steeds na tien jaar in down under, en dat moet ondertussen iets meer dan 500.000 km zijn , meestal op unsealed roads.
Maar ja , iedereen is anders … met respect .
Tja, de essentie was de link naar het verhaal. Als je dat niet leest moet je eigenlijk niet in het wilde weg reageren. Vandaar dat ik schreef dat je reactie nergens op sloeg. En als je al zo lang rondreist in Australië denk ik dat je inmiddels een ‘tough cookie’ bent en je niet zo gauw ‘afgekat’ voelt.
C’on guys, lighten up, everyone has his own ways. And this is Australia mate, no one said life is easy, but it sure is fun!