Hi allemaal!
Ik zou heel graag willen weten of je mag wwoofen en tegelijkertijd een betaalde baan mag hebben? Momenteel werk ik in een bar in Darwin, maar voor m’n 2e jaars visum heb ik nog een aantal weken boerderijwerk te gaan. Om toch wat geld binnen te krijgen zou het top zijn als ik naast het wwoofen nog parttime in de bar zou kunnen werken, maar de vraag is: mag dat?
Ik heb de vraag al gesteld aan iemand van de wwoofing organisatie, de immigratiedienst en aan iemand van een Nl reisorganisatie, maar helaas weet niemand het antwoord. Dus hopelijk kan iemand hier mij helpen :dag:
Vooropgesteld dat ik er (nog) geen sluitend antwoord op heb lijkt het me geen probleem. Je hebt neem ik aan een WHV. Dan staat het je volgens mij vrij om net zo veel baantjes aan te nemen als je wilt. Wwoofen is in mijn ogen een veredeld soort vrijwilligerswerk waarbij je alleen voor kost en inwoming werkt en dus zou je vrij zijn om daarnaast te doen wat je wilt.
Ik vraag me wel af, hoezeer de ‘wwoof-boer’ staat te springen om je aan te nemen als je al een baantje in een bar hebt.
Maar dat het niet zou mogen geloof ik niet. Ik denk dat dat ook de reden is dat allerlei instanties het niet weten, gewoon omdat nog nooit iemand ermee te maken heeft gehad dat het niet mag.
Maar ik ben nog aan het informeren in Australië, zo gauw ik wat weet laat ik het weten.
Voor de mensen die met dezelfde vraag zitten, ik heb inmiddels antwoord gekregen van een reisorganisatie die oa. reizen naar Australie organiseert (zij moesten het ook navragen bij een contactpersoon, maar hierbij dan toch een antwoord:) ):
the short answer is yes, but there are so many variables.
So many farms are a long way from ‘town’ so it does make it hard - also there is higher unemployment in the country areas so harder to get a job.
If a WWOOFer is working towards their 2nd year visa they do all their WWOOFing work in 5 days (7-8 hrs each day) and the Host gives them food and accommodation for 7 days and signs for 7 days on their Visa application (DIAC form 1263) - many Hosts prefer to have their WWOOFers with them for the cultural part of the exchange.
It really depends on the WWOOFer, the Host and the opportunities!
Hoi Melissa,
goed dat het zo is afgelopen. Ik kwam in Australië niet veel verder, zoals je wel duidelijk was via mijn privé bericht. maar je mailde mij via wie je aan de informatie bent gekomen, hier meld je het niet. Dat mag best hoor, kan voor anderen ook handig zijn en de organisatie vindt het vast wel prettig om genoemd wordt dat ze met enige moeite het antwoord hebben kunnen geven.
Ben ook wel benieuwd hoe je het gaat doen, in Darwin werken en Wwoofen. Op de stadsboerderij of de kinderboerderij. Of kun je ook wwoofen in Darwin Crocodylus Park and Zoo ;-)?
Wist niet of ik ook namen mocht noemen, maar als het mag dan graag, want ze zijn altijd een goede en supervriendelijke hulp! Australian Backpackers heeft me hiermee verder geholpen, echt super! Ook in de buurt van Darwin zijn er genoeg wwoof-hosts die iemand nodig hebben, heen en weer rijden om parttime te werken in Darwin is dan best te doen :).
Ik las net een enthousiast verhaal over een wwoofster in Humpty Doo. Uurtje rijden. En ik heb op het Australische forum even gemeld dat je er uit bent. Als je weer eens tijd en bereik en zin hebt, wil je dan een keer melden hoe het verder is afgelopen?
Doe ik! Dank je wel voor je hulp