Werken En Reizen In Australie

hallo iedereen,

wij zijn 2 begische meisjes die graag zouden willen werken (fruitplukken, barmaid, …) om een deel van onze reis door australie te sponsoren. heeft iemand onder jullie dat al gedaan? Moet je dat op voorhand regelen of kun je je onmiddellijk ter plaatse aanmelden van (hoi ik wil bij u komen werken!). Wat verdien je dan ongeveer? Hoe gebeurt dat allemaal? Ons probleem is dat er nog geen akkoord bestaat tussen belgie en australie om als belg een work-holiday visum te verkrijgen. Maar is dat wel noodzakelijk om daar te werken? Kan iemand ons daar enige info over geven, zelfs adressen ofzo waar jullie hebben gewerkt ginds.

Ik wacht op jullie antwoorden.

groetjes,

anne

Hi meiden,

Het probleem van het working holiday visum herken ik uit mijn tijd in Australie van backpackers die ik ben tegengekomen. Je hebt misschien wel kans om zwart werk te vinden, maar het wordt wel moeilijker.

In Australie zijn er een heleboel Workinghostels, die je kunt vinden in backpackersmagazines die in elk hostel wel te krijgen zijn. Ik zelf heb zo’n 13 weken in een workinghostel in Berri gezeten die echt geweldig is (dit is in de buurt van Adelaide). Iedereen in het hostel komt daar voor werk, dus zit je in hetzelfde schuitje en het is echt beregezellig. :smiley: Ook zijn er veel van dat soort hostels tussen Cairns en Sidney.
Werk in de grote steden is ook wel te vinden, maar dan moet je echt alle restaurants/bars afgaan en aandringen. Je moet wel moed hebben dus en niet opgeven. :unsure:

In ieder geval veel plezier, het is echt een geweldige ervaring. B)

Misschien is deze link wat voor jullie?

www.wwoof.com.au/

Groetjes,

Bianca

Ik heb gezien dat op http://www.aroundtheglobe.nl een heel stuk stond over wwoofing en over werken!

Misschien dat je daar wat aan hebt?

Succes er mee misschien dat er nog mensen zijn die je reis willen sponsoren?? :smiley: