Australie tips gevraagd

Hallo allemaal,

Ik heb het momenteel helemaal gehad hier in Nederland en wil er erg graag tussenuit voor een paar maanden
(minimaal 6, maar misschien langer)
Nu is het idee om een wereldreis te maken wel erg aantrekkelijk maar ik heb geen idee hoe het allemaal werkt.
Ik heb hier en op de site veel zitten lezen maar echt opschieten doe ik er niet mee.

Ik heb wel wat geld achter de hand maar het is toch wel makkelijk als je ergens een week/2 weken aan de slag kan om wat extra te hebben zodat je niet je hele reis op een houtje hoeft te zitten bijten.

Bijv als ik naar Australie ga, wat zijn de plekken om te overnachten? en waar kan ik dan gegarandeerd werk vinden?

Dus eigenlijk zoek ik mensen die me kunnen vertellen waar ik in Australie voor weinig geld toch een goed en veilig hotel(letje) hostel kan vinden, liefst met naam van het hotel (hostel)
En waar ik gegarandeerd kan werken, bijv als fruitplukker of op een ranch (of noem het maar op)

Dus heb jij ergens in een heerlijk hotel hostel enz geslapen en is die zeker aan te raden? laat het me dan weten,
en weet jij waar ik gegarandeerd aan de slag kan voor bijv 1 of 2 weken (of langer)?, laat dat me dan ook weten.

Alvast bedankt voor de reacties!

Je kan natuurlijk hier reageren, maar een mailtje sturen kan/mag ook: [EMAIL=“globetrotterinspe@gmail.com”]globetrotterinspe@gmail.com

Groetjes

PS.
ook vraag ik me af of het wel te doen is in je eentje?
ik maak wel redelijk snel contact met mensen, maar in je uppie op reis is dat denk ik toch anders

Hoi, doen! boeken en gaan! Als er een land is waar je makkelijk contact legt, werk vindt en je makkelijk rond kan reizen is het australie wel.
Je slaapt in hostels, die je tig hebt in ieder dorp of stadje en daar hangen de prikborden vol met baantjes. In de grote steden zijn er ook uitzendbureaus speciaal voor backpackers, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken.
Dus koop een lonely planet, kijk wat je echt zou willen zien en beslis wanneer je wil gaan, want aangezien australie heel groot is, moet je wel ech tmet het klimaat rekening houden (en bijv.niet tussen nov-feb naar het noorden gaan, want dan ga je kapot van het benauwde weer).
Succes met de voorbereiding, sonja

Om te werken heb je een permit nodig. Hier zijn vast wat sites:
www.immi.gov.au
www.outback-australia-travel-secrets.com/australia_work_visa.htm
Hier zijn ook nog wat sites voor binnenlandse vluchten:
www.qantas.com.au
www.virginblue.com.au
www.jetstar.com.au
Succes!
Yeehaw

Bedankt voor de reacties!

Hey Glovetrotter,

Ben eveneens aant uitzoeken hoe en wat in australie, als het goed zit vertrek ik in februari naar Australie voor 1 jaar, zowel werken als rondtrekken.
Dus bij deze zijn alle tips welkom.

reactie kan via [EMAIL=“bieke.verjans@gmail.com”]bieke.verjans@gmail.com

Grtz
Bieke

Hey Bedankt voor de links die waren erg bruikbaar voor mij :smiley: