Hoi,
Ik was benieuwd naar ervaringen van anderen met wwoofen in Australie. Wat vond je ervan? Is het de moeite waard? Bespaar je er geld mee? Kom je zo op plekken waar je als toerist niet komt?
Ik ben zelf van plan vanaf eind dit jaar in Australie te beginnen en dan de wereld rond te reizen.
Ik hoor graag jullie bespiegelingen. Of tips.
Ik heb vooral ervaring met reizen in Europa, Zuid- en Midden-Amerika.
Groet,
Guiselaine
Ja, ik heb veel ervaring met WWOOF in Australië. Ik heb bij zo’n 15 verschillende bedrijven in Australië gewerkt. Van een week tot ruim twee maanden. Geweldige manier om het land te leren kennen. Zie het niet alleen als een geldbesparing, maar vooral als mooie manier om het land te leren kennen. Overigens bespaart het wel geld. Je bent niet alleen geen geld kwijt aan accommodatie en eten, maar je kunt meestal ook helemaal niets uitgeven omdat je in the middle of nowhere zit. Als je flink van aanpakken weet, kun je vaak ook leuke dingen doen met je hosts, is mijn ervaring. Mijn mooiste herinneringen komen vrijwel allemaal van plekken waar ik gewwoofd heb. Met sommige mensen heb ik nog steeds contact en sommigen heb ik ook weer opgezocht tijdens volgende reizen.