Ervaringsdeskundige Wwoof gezocht!

Hallo ik ben Renee. Ik wil in juni voor 3 maanden vertrekken naar Australie om daar op ranches te gaan werken.
Nu heb ik al heel wat uit gezocht en heb ik begrepen dat ik lid moet worden van Wwoof om zoveel mogelijk uit mijn reis te halen.
Nu is mijn vraag of Wwoof ook nog andere mogelijkheden aanbied behalve het boek met alle adressen er in?
Kan iemand met ervaring mij vertellen wat mij te wachten staat??

Groetjes Renee

Hoi Renee, Als je in Australie gaat werken als WWOOF-er, krijg je een gids met adressen van ‘Organic Farms’. Dit zijn meestal ‘ranches’ zoals jij omschrijft, met oog voor een gezonde, duurzame leefwereld, maar het kan ook een vegetarisch restaurant zijn of een yogacentrum. Je werkt daar 4-6 uur per dag tegen kost en inwoning (meestal minimaal 1 dag per week vrij). Het bijzondere is dat je van dichtbij meemaakt hoe het leven op zo’n plek is en kennis maakt met de mensen die daar wonen. Je belt op naar een adres dat je aantrekt en dan overleg je of en voor hoe lang je kan komen. Ik kan het je aanbevelen. Het is een prachtige manier om wat intenser kennis te maken met een plaats en met de mensen, met als voordeel dat je heel weinig kosten hebt. Als je nog meer vragen hebt, stuur me die dan gerust. Ik zal ze proberen te beantwoorden. Ga je met Australian Backpackers naar Australie? Dat is ook een aanrader! In Sydney hebben zij een Traveller’s Contact Point waar je alle informatie kunt krijgen over reizen en ook lid kunt worden van de WWOOF-organisatie. Groetjes, Sylvia

Hoi Sylvia,

Bedankt voor je reactie. haha een yogcentrum, hmm dat had ik niet verwacht maar goed om te weten!
Wat ik me af vraag is of ik als ik tegen kost en inwoning ga werken of ik dan ook een working holiday visum nodig heb.
Het is in iedergeval handig als je dat visum hebt maar ik vroeg het me gewoon af.
Nogmaals bedankt!

Groetjes Renee

Hoi Renee,

Je hebt geen working holiday visum hiervoor nodig. Veel plezier met de voorpret alvast!

Groetjes,
Sylvia