Paardenranch

Hallo mensen,

Ik ben is benieuwd of ik hier ervaringen van mensen kan lezen die in Australie op een (paarden)ranch hebben gewerkt, gelogeerd of tijdelijk verbleven?

Ben zelf van plan om voor 2 á 3 maanden te gaan en het liefst een zakcentje bij te verdienen op bijvoorbeeld een ranch… Al heb ik daar wellicht een té romantisch beeld van:hihi:

Wie heeft er een leuk verhaal? En hoe werkt dat met een visum als je boven de 30 bent?

Alvast bedankt voor de genomen moeite! Gr. Leenie

Ik heb er geen ervaring maar een optie is WWOOF-en.
De bedoeling is dat je verblijft op een boerderij en werkzaamheden verricht voor eten en overnachten.
Check: www.wwoof.org

Australiërs lachen al die buitenlanders uit die denken middenin McClouds Daughters terecht te komen. Zo is het dus niet nee… :smile:

WOOFF of Helpex zijn organisaties die je kunnen helpen via het aanmaken van een profiel en een advertentie op de site, bij WOOFF krijg je ook een boekje met contactinformatie van hosts. Deze twee organisaties zijn eigenlijk niet bedoeld om geld te verdienen, maar alleen te werken tegen kost en inwoning.

Er zijn ook genoeg boerderijen die hier daarom niet aan meedoen: ga naar de locale pub of tavern in de outback en vraag rond, dan weten de andere locals gelijk dat je daar op een boerderij zit en verander je niet ineens in een verdwenen backpacker.
Je kunt ook jack- of jilleroo cursussen volgen, maar vaak zijn die te duur, voor dingen die je ook op de boerderij zelf leren kunt.

Ik heb niet in Australie gezeten, maar wel in Canada en je hebt daar idd een verschil met mensen die denken even een romantisch uitje op een ranch te maken.

Het is de ervaring zeker wel waard (ik heb via HelpX en WWOOF in Canada gezeten) maar je moet wel rekening houden dat het werk zwaar, koud, nat, vies, modderig is en dat je niet altijd met paarden zal werken, maar ook onderhoudswerkzaamheden moet uitvoeren en dat veel ranches vaak afgelegen zijn en dat je dan veel op jezelf en de gastfamilie bent aangewezen. Ik heb ook regelmatig met kleine (schaaf) wondjes gezeten en nagels laten groeien? Vergeet het maar!

Maar het is het vaak allemaal zeker waard!!! Het is een onvergetelijke ervaring, maar je moet wel praktisch ingesteld zijn!