Ik wil volgend jaar ook naar Australie om voor een maand te gaan werken op een Farm met paarden koeien en schapen.
Heeft er iemand ervaring met deze site:http://www.jackaroojillaroodownunder.com.au/4-week_jackaroo_jillaroo_downunder_horse-riding_adventure_packages.html. Ik ben benieuwd of ik daar ga vinden wat ik zoek. Ik wil dus geen stage zoeken met een baan als vervolg, maar eht een maand werken en ondervinden hoe het daar is en weer terug naar mijn huis/baan.
groetjes Jacqueline
Hier een hele serie ervaringen en enkele (korte) reacties op jackaroojillaroodownunder in Bingara. http://forum.cyberhorse.com.au/forums/archive/index.php/t-84869.html
Weet je wat zo jammer is, dat Jeroen (zie boven) zich niet meldt, Die is inmiddels al een paar maanden in Australië. Dit schreef hij op 29 augustus: Re: werken op een farm
Zal ik doen!
groeten,
Jeroen
Dat ging over laten weten wat hij ervaren had!
Hallo allemaal,
Ik heb contact gezocht naar de eerste farm die mij aansprak :http://www.jackaroojillaroodownunder.com.au/4-week_jackaroo_jillaroo_downunder_horse-riding_adventure_packages.html. Maar ik krijg nog geen contact. Het pakket wat ze daar bieden: om 4 weken te werken (tegen betaling) en alles leren over koeien,schapen en paarden en natuurlijk de rest van het runnen van een boerderij. Voor het geval ik geen contact kan maken, heeft er iemand een idee van hetzelfde pakket bij een andere farm die ik ook nog kan proberen?
Dank je wel alvast.
Groetjes Jacqueline
Heb je op de website gezien dat je ze kunt skypen? Al geprobeerd? Hebben ze bij Leconfield Jackaroo and Jillaroo school,http://www.leconfield.com/ niet net zoiets?
Hello Willem,
Dank je wel voor je reactie. ik heb de site bekeken. Voor zover ik kan vinden doen deze mensen het alleen voor 5 dagen en ik ben echt op zoek naar iets voor een maand. Ik heb ze een mail gestuurd in de hoop dat ze toch een maand kunnen geven.
Wat is de beste manier van zoeken op het internet want ik krijg maar weinig gevonden terwijl dit toch iets veel voorkomend is in australie.
Groetjes Jacqueline
Ben je gebonden aan een regio/staat? Ik heb gehoord dat ze in Leconfield ook 11-daagse cursussen doen. Zal dit weekend mijn voelhorens nog eens elders uitsteken.
Hier hebben ze ook het een en ander: Australia Paid Ranch Work | Real Gap Experience
hi Willem,
Dank je wel, maar het moet echt voor een maand zijn. Super dat je rond kijkt.
Groetjes Jacq
Nog even, ben je aan NSW gebonden of wil je ook naar Queesland, NT of WA?
Ik ben nergens aan verbonden en kan nog alle kanten uit:)
Enneh, Skype, heeft dat nog gewerkt? Nu even wachten tot vanavond heel laat of morgenochtend natuurlijk.
Ik heb helaas geen computer waar ik skype op heb maar ga er snel een opzoeken waar het wel op kan.
Dank je wel voor al je moeite!
Ik ben ook via Australische contacten niet veel verder gekomen. Er zijn wel reguliere opleidingen, maar die duren allemaal langer. Dit is de kortste opleiding die ik vond, maar nog altijd 8 weken. http://www.countrymatters.com.au/s1ep2/jackaroo-jillaroo.html
En natuurlijk niet ‘op afroep’ maar met vaste cursustijden.
Zelf zou ik, als ik zo vastbesloten was als jij, eens kijken of twee keer de elfdaagse cursus in Leconsfield doen.
Ik heb nog eens teruggekeken naaar je eerste posting. Daar heb je het over dat je wil werken op een farm. Maar zonder opleiding/ervaring wordt dat natuurlijk niets. Hoe rot het ook klinkt, ze zitten waarschijnlijk niet te wachten op iemand die alles nog moet leren en na een maand weer opstapt. Sorry, maar ik zie het niet anders. Wat me ook nog niet helemaal duidelijk is, is of je voor een maand naar Australië gaat of dat je in de maand die je noemt ervaring wil opdoen en die later in de praktijk brengen.
@jacqueline: heb je boerderij-ervaring?
De site die je noemt, ken ik niet, maar dit is volgens mij geen baan, maar een ervaring/stage. Wat wil je precies?
Zoals ik hiervoor al schreef, hebben veel mensen een wat romantisch idee bij boerderij-werk. Als je ervaring hebt (motorrijden, paardrijden, met dieren om gaan), dan maak je wel kans op een baan, maar boeren in Australië zijn op zoek naar werknemers, niet naar mensen die ‘het wel eens willen proberen’. Dan kun je beter naar een wwoof-boerderij gaan. Daar nemen ze nog wel eens de tijd om je dingen te leren, als je dat wilt.
Succes!
Hallo Allemaal,
Ik ben heel dankbaar voor alle moeite die jullie doen maar ik had al aangegeven dat ik niet op zoek ben naar een betaalde baan.
Ik heb hier een baan en ben dus op zoek naar iets in australie waar ik voor moet betalen en in ruil daarvoor alles kan leren wat er op een boerderij te leren valt. Ja ik heb ervaring in paardrijden maar dat is niet nodig zover ik op de sites kan lezen gezien het een cursus is waar je die dingen hoort te leren. Ik hoop dat jullie toch nog wat tegenkomen en anders probeer ik zsm te skypen met de boerderij in Bingara. Dank je wel!
Groetjes Jacqueline
Sorry, mijn fout, Jacqueline, ik zag je eerste post op pagina 1 en zag niet dat er nog een hele pagina 2 was.
Een Jackeroo/Jillaroo cursus lijkt me inderdaad een goede optie. Er zijn meerdere aanbieders, maar ik zou er zo ook niet even een-twee-drie een weten die een maand aanbieden. Leconfield is leuk, maar inderdaad maar voor max 11 dagen. Zij zijn wel heel actief met buitenlanders bezig. Je zou ze eens kunnen mailen en voorleggen wat je wilt. Zij werken ook veel met backpackers die eerst de cursus hebben gedaan en daarna andere cursisten helpen. Dat is natuurlijk niet helemaal wat je wilt, maar biedt mogelijkheden. Mogelijk weten zij ook andere cursussen die wél een maand lang bieden wat jij zoekt. Ik zou de mensen van Leconfield in elk geval een e-mail sturen! Wie weet!
Daarnaast zou je mogelijk via WWOOF iets kunnen vinden. Ik heb via wwoof op verschillende boerderijen gewerkt waar ik veel van heb geleerd. Er zijn ook echt wel grotere stations die wwoof-ers nemen. Als je die mensen redelijk ver van te voren mailt met wat je zou willen leren, kun je ongetwijfeld iets met ze regelen.
Ik heb ook een keer iets gelezen over een mustering waar je als ‘toerist’ mee kunt, maar ik kan dat niet meer vinden. Ik zoek nog even als ik iets kan vinden, meld ik me wel weer.
Succes!
Hoi Jacqueline, hier een topic over wat jij wilt waarin zowel Dubbo als Leconfield aan de orde komen. Alleen leuk om even te lezen denk ik, veel nieuws biedt het zo op het oog niet. Van Dubbo heb ik begrepen dat de cursus daar in februari en april start. Maar ja, acht weken … Op dit forum http://www.australiancountryevents.com/topic/8409-jackaroo-jillaroo-training/page__st__40
is ook nog iemand die een kamer te huur heeft/had 
Mocht je toch Leconfield doen, daarna (met wat ervaring op zak) nog een paar dagen wat anders wil doen en wat van Australië zien, dan kan dit http://www.cattleahead.com.au/welcome/page2.php nog wat zijn. Lijkt me heel leuk en redelijk authentiek.
En zoals Francine zegt, WWOOF is ook een heel reële optie.
He willem en francine,
Super dat jullie zo je best doen om mij te helpen. Ik heb nu een computer gevonden die kan skypen (ivm camera/microfoon) dus ik ga zeker proberen om te skypen met de mensen in Bingara, ook leconfield heb ik gemaild in de hoop dat ze me toch nog iets kunnen bieden. Het blijkt allemaal moeilijker dan dat het leek en nu ik zo gefocust was op de maand in Bingara is het toch even teleurstellend dat ik niet in contact kan komen, maar we blijven zoeken en proberen.
Dank je wel nogmaals en aub houd me op de hoogte als jullie nog iets tegen komen.
Groetjes Jacqueline
Hoi Jacqueline,
hierbij de laatste voor vandaag (denk ik): Backpacken in Australië; Met deze tips reis je goedkoop het land door
En nog een tip, tik in google eens in: wwoof on cattle station Dan komt er het een en ander op, onder meer dit filmpje Wwoofing Kinrara - Australia - YouTube dat ik hier, in Duitsland, niet kan kijken maar jij wellicht wel. Maar anders staat er nog veel meer op.
Succes
Ik heb nog even in oude informatie gezocht die ik heb. Je hebt ook cattledroves, waarbij je niet veel verschillende boerderij-ervaring op doet, maar wel met een muster mee gaat, voorbeelden zijn http://www.cattledrive.com.au en http://www.harryredford.com.au/ Echter ook hier zie ik niet zo snel heel lange ervaringen. Maar ook hier geldt: mail die mensen eens. Wie weet! Mogelijk loont het ook om even te zoeken op cattledroves op internet.
Daarnaast vond ik nog een oud artikel over Portee Station, zij deden ook aan een soort ‘boerderij-ervaringen’. De website is nu onder constructie, zie ik, maar je kunt ze wel mailen.
En als WWOOF-er kun je ook op leuke plekken komen, zeker als je het goed van te voren kunt plannen. Het lastig is natuurlijk dat je eerst lid van WWOOF moet worden om boerderijen te zoeken. Aan de andere kant is zo’n lidmaatschap ook weer niet zo heel erg duur. Je hebt echt een paar duizend adressen, dus daar moet bijna wel iets tussen zitten.
Hoi iedereen,
Leuk om te lezen dat ik niet alleen ben die met het idee zit om op een boerderij te gaan werken.
Langs deze weg wil ik ook wel mensen leren kennen, die volgende jaar ook naar Australië gaan.
Ikzelf ben van plan rond oktober te vertrekken zodat ik de kerstperiode = ZOMER, daar kan meemaken 
Leuk om via deze verhaaltjes nuttige tips te krijgen die ook mij gaan helpen op men zoektocht naar een geschikte boerderij.
Als er nog andere leuke weetjes, adresjes, … zijn die ik zeker moet weten voor wanneer ik ga vertrekken, let me know!
groetjes, Hanne