Werken in de zomer 2006

Hallo Allemaal!!!

Afgelopen herfstvakantie ben ik op vakantie in Turkije geweest. En heb er een hele leuke tijd gehad. Vooral met het animatieteam was erg leuk. Nou zou ik graag voor de zomer in Turkije willen werken in een entertainment team. Ben al een lange tijd op zoek. Maar ik ben op zoek naar nog een paar sites waar ik zou kunnen kijken. En ik hoop dat iemand me daar bij kan helpen. Alvast bedankt!!

Groetjes anita

gewoon mailen naar hotels? lijkt mij het snelst… hoop dat het lukt, en super dat je dat wilt, het zal wel ontzettend zwaar zijn

Ja das inderdaad een goed idee ik heb al gesolliciteerd bij het hotel waar ik op vakantie ben geweest. Maar dat is al een maand geleden en nog niks gehoord. Is erg jammer. Zwaar zal het zeker worden maar dat heb ik er zeker voor over.

Groetjes

Mijn tip: bellen naar hotels en vragen om de chef animatie (of zoiets)!!!
Mailtjes worden niet gelezen…
En zoals hier vaak gezegd: realiseer je wel hoe ontzettend zwaar het is. Werken van 8 uur 's morgens tot 3 of 4 uur 's nachts, een kamer delen, geen privacy, weinig pauzes… in de hitte…

ik zou t dan via een nederlandse onderneming proberen, dan werk je voor een nederland bedrijf of baas en dat is meestal beter geregeld dan als je gewoon bij een hotel begint(spreek uit ervaring).verschillende reisorganisaties verzorgen ook de animatie daar. kijk eens op hun website daar staan meestal vaccatures tussen. succes !

ik zou dat ook onwijs graag willen, maar ik ben bang dat de groep mij dan helemaal niet ligt ofzo…lijkt me lastig zit je daar voor weet ik het hoelang en dan kan je het helemaal niet met de mensen vinde…

xxxies Wil

ik zou ook gewoon mailen naar hotels. heb ik afgelopen zomer ook gedaan. en heb 2 maandeni n kusadasi gewerkt. en ja het is zwaar. en niet altijd leuk, een moment voor jezelf heb je echt niet. maar ik zou er zeker voor gaan!! want er zitten ook heel veel leuke kanten aan.
succes met zoeken.

groetjes

filiz

ja als de groep je iet ligt heb je wel een probleem ja, maar iedereen komt daar in zn eentje heen dus je maakt vanzelf wel nieuwe vrienden. natuurlijk zitten er altijd mensen bij die denken dat ze meer zijn maar over t algemeen zijn het allemaal mensen met hetzelfde doel, plezier maken nieuwe mensen leren kennen. als je graag zoiets wil moet je het gewoon doen. later kan het misschien niet meer en dan krijg je er spijt van dat je nooit bent gegaan.en als t niet bevalt pak je gewoon t eerste beste vliegtuig terug!

ben ik helemaal met je eens… als je in een groep zit is er altijd wel de kans dat het met sommigen niet gaat klikken maar ook met anderen juist weer wel… en idd… als het uiteindelijk niets blijkt te zijn, kan je toch altijd lekker terug naar huis ofzo…

Heb afgelopen seizoen 8 maanden in Side en Belek gewerkt.
Gelukkig voor een goede en/of Nederlandse organisatie, dus dat raad ik je ook zeker aan, zo heeft bijv Neckermann een animatie-team, TUI en Kidsworld.
Dan werk je tenminste met een contract en wat zekerheid.
Zelf werk ik als hostess voor een grote NL org.Goed contract, auto, vergoedingen etc.
Heb ook 2 jaar als hostess gewerkt voor een Turkse organisatie, en ik kan je zeggen, het was een hell.
Wachten op je geld, afgeblaft worden, je moet rennen voor ze etc ( kan ook anders zijn uiteraard) maar dit jaar rende het lokale kantoor voor ons ipv wij voor hen, echt super kantoor en super lieve manager. Mis ze.

Maar volgend seizoen weet ik dus nog niet waarheen, hoor ik over aantal weken.
Je kunt evt ter plekke ook genoeg vinden, nederlanders zijn erg gewild.

Ik ga morgen ook naar de vakantiebeurs en daar staat kidsworld ook. Dus ik zal zeker informeren lijkt me harstikke leuk. En inderdaad wat je zegt nederlanders zijn erg gewild. Maar meestal hebben ze mensen nodig voor het hele seizoen. En helaas ben ik alleen beschikbaar voor drie maanden.

Groetjes

maar waarom zijn nederlanders dan zo gewild? zijn wij zo lief ofzo? en trouwens…iedereen heeft het er over dat je dan daar 8 maanden zit ofzo…maar ik zit nog gewoon op school en kan nooit 8 maanden weg. de hele zomervakantie is toch ook al lang zat?

xxxies Willeke

Nederlanders zijn zo gewild, omdat er veel nederlandse toeristen in Turklije komen. Het is dus handig voor een turks hotel om een nederlander in dienst te nemen vooral voor de kleine kinderen in het hotel.
Tuurlijk kan je ook alleen in de zomervakantie gaan. Je bent vast niet de enigste. Er zijn meer mensen die in September gewoon weer naar school moeten.
Groetjes

En Nederlanders zijn ook gewild omdat ze vaak meerdere talen spreken en de talen die ze spreken, spreken ze over het algemeen op hoog niveau door relatief goed talenonderwijs in Nederland.

okeej dan ga ik ff kijke of ik ergens kan werke van de zomer :smiley:
super bedankt :smiley:

Nou veel succes met zoeken dan hoopt dat t lukt. Ben nog flink bezig heb nog ergens gesolliciteerd. En heb nog iets waar ik ga solliciteren. Het is wel n beetje moeilijk nu in verband met de vogelgriep worden er nu veel vluchten geannuleerd. En das wel een beetje balen. Maar is afwachten wat er gaat gebeuren.

Groetjes

ohja…logisch
maar bedankt voor de hulp en ik ga ook hard zoeken. Heb je enig idee waar slim is om te zoeken?

xies

In ieder geval iedereen die gaat solliciteren wil ik heel veel succes wensen.

Hoi,

Ook ik wil graag met een vriendin in Turkije gaan werken in een animatieteam en dan het liefst in Marmaris of Kusadasi. Wij zijn 23 en 24 jaar.
We willen graag werken in een klein team (6 tot 8 man) dus niet in van die grote resorts waar ze animatieteams hebben van 20 man. Wij zijn beschikbaar van april/mei tot oktober en spreken Engels, Duits en een jeulebeule Turks.
Ik zelf werk nu in een kinderdagverblijf. Ik ben nu 3 keer in Turkije geweest en vind het daar geweldig. Nu wil ik er graag werken. Is er iemand die contacten heeft en ons verder kan helpen?
Wij willen dus niet werken via een grote organisatie, maar in een klein tot middelmatig hotel, waar het animatieteam bestaat uit mensen van verschillende nationaliteiten.
Alle tips zijn welkom!!!

Als ik jullie was zou ik ff kijken bij de kleinere hotels. Maar jullie sowieso al voor langere tijd. En ik denk dat de meeste hotels inderdaad mensen voor langere tijd zoeken. Ik kan bijvoorbeeld maar voor 3 maanden en dat is iets lastigere. Kijk maar op google en zoek naar vakantiewerk daar zul je vast wel iets vinden. Maar waarschijnlijk niet veel voor turkije.

Groetjes Anita