Werken in animatie zomer '07

hey allemaal ,

deze maanden gaan altijd zo snel , ik zat me te bedenken de vakantie seizoenen beginnen binnekort weer en het leek me leuk om in turkije te gaan werken in een animatie team .
ik spreek goed engels en nederlands en een beetje turks ,
misschien zijn er nog meer meiden die nu denken hey dat lijkt me ook wel iets , en misschien zijn er mensen die hier meer informatie over hebben …
enig idee ?, hoe ik aan zulk werk kan komen? dan hoor ik het graag :slight_smile:

groetjes lara
:turkey:

Werken in Turkije is helemaal niet zo gemakkelijk als het lijkt, ik ben me eens goed gaan informeren en als je echt geen problemen wil krijgen daar dan is het helemaal niet gemakkelijk om zomaar te gaan…

das het punt , daarom vraag ik informatie :wink:

hey lara…

ik zou ook van de zomer weer in turkije gaan werken. alleen gaat dat niet door. ik had wel al een team waar ik zou gaan werken.
heb laats afgezegd…
heb nu niet zo veel tiid…maar ik stuur je vanavond wel een berichtje met 't e-mail adres van de chef…

groetjes

filiz

Het is het verstandigst om voor een nederlandse organisatie in Turkije te gaan werken.
Ik werk aankomende zomer voor TUI als kids-entertainer. Het enige probleem is dat je in Spanje, Griekenland, Turkije of Egypte geplaatst kan worden. Dat staat van tevoren dus niet vast. Wel kan je je voorkeur opgeven.
succes!

Je kunt proberen hotels aan te schrijven met de vraag of hun een animatie team hebben en daar nog mensen voor zoeken. Bovendien kun je via diverse Turkije forums ook oproepen vinden!

Waar een wil is is een weg… Alleen geduld en veel initiatief zullen je daar brengen waar je wezen wil!!

Mijn tip… Boek een goedkoop hotel en een open ticket retour… Ga daar ter plaatse zoeken en vertel iedereen die het maar horen wil wat je zoekt!! Zorg voor een goede reisverzekering en verwacht geen gouden bergen, werken in Turkije is zwaar en onderbetaald… Het is wel een ervaring voor het leven!

Succes…

Heey…

Jaaa mij lijkt het ook heel gaaf om in Turkije te werken… en idd dan in een animatie team of achter de bar in een kroeg… (wel graag een nederlandse kroeg). Maar een animateam is niet zo moeilijk te vinden, helemaal niet zo aan het begin van het seizoen. Franka die is er eigelijk zo gaan werken de ene week zat ze er en de andere week was ze er aan het werk… Snap alleen niet hoe ze dat allemaal doen met de papieren en verzekeringen…

Een meisje via een ander Forum, die is daar gaan wonen in de herfst samen met der vriend (turks) en is inmiddels ook al verloofd enzo… En die heeft via GoGotours nu een baan gevonden als reisleidster… door gewoon ff die organisaties af te bellen… Net wat je zegt Linda waar een wil is is een weg…!!

Voor de gene die nu nog op zoek zijn naar een baan in Turkije…!! Veel succes met zoeken.!!

Geen papieren, geen verzekeringen, dat het is m nou net!!! Dat gebeurt dus niet!!!

Maar ik wens ook iedereen die daar aan het werk gaat, of er werk zoekt

VEEL SUCCES!!!

:wave:

Ja dat snap ik dus niet he… Gewoon zonder verzekeringen allemaal… Pfff gaat daar allemaal zo makkelijk in sommige opzichten…

Ja de verzekeringen die je hebt nemen de meesten mee uit nederland, en verder gewoon genieten geloof ik, ik snap het ook niet hoor!! Maar ze gaan hun gang maar!!!

Hahah ja genieten vooral genieten…! Je gaat daar niet heen om geld te verdienen volgens mij… Dat salaris is ook niets 300 euro in demaand is veel…!

Maar wel heel gaaf om mee te maken… De keren dat ik in Kumkoy was. hielp ik het personeel ook vaak mee… Met de animatie met die kinderen spelen en tijdens volleybal meer mensen erbij krijgen en s’avonds de clubdans enzo en al die dansjes… EN bij de obers wel is helpen met de tafeltjes enzo… was wel grappig…

Ja ik heb een paar avonden bij een juwelier geholpen, vooral om mn talenkennis!! Maar het is mijn ding niet, en zeker niet voor dat geld dus

Haha wat grappig… Waar ik zat in Kumkoy was ook een vrouw die hielp de zilversmid… ze hadden verder niets… maar alleen helpen… volgens mij was ze Duits… maar nu begin ik te twijfelen Jij was het toch niet he???

Nee ben ik nog nooit geweest, maar duits ik ook mijn ding, engels ook, en dan zonder na te denken ook nog switchen tussen die dingen!!

Maar ik niet dus!

Zoo… is wel goed… maar dan ben je vast mss ook wel wat ouder. Kijk ik ben zelf 18 jaar ze zouden mij daar volgens mij echt niet zomaar neerzetten… of wel je weet het nooit in dat land…:stuck_out_tongue:

Mij ligt engels veel beter… Ik woon wel zelf in een toeristen dorp met veel duitsers… maar gister toevallig weer een duitser in me kassa… en ik wilde proberen om duits te praten, maar neeh engels ging me veel beter af, hij had een aantal vragen dus dat was een stuk beter…:slight_smile:

Ik ben idd ‘iets’ ouder(hihi), bijna 42!!
Ik heb in duitsland zelf duits geleerd, mss is het daarom makkelijker, weet niet!!

Nou je kan het best, gewoon doen hoor!!

Haha sorry voor je leeftijd dat ik het zo zei… maar in Duitsland geleerd ja dat maakt het een stukje makkelijker…:slight_smile: Op vakantie moet ik ook vaak Duits praten en dat gaat gewoon goed… maar wanneer engels mogelijk is meteen overschakelen.!! haha ik sprak op vakantie ook vaak engels en duits door elkaar. Als we het woord in die taal niet wisten dan maar die andere taal erdoorheen begrepen elkaar toch wel daar…

Geen punt over mn leeftijd hoor!! Voel me geen dag ouder dan jij(hihihaha)
Ik schakel tussen beide zonder probleem!! Maar das ook mijn voordeel!!

Mensen werk vinden in Turkije met papieren kun je bijna vergeten!! Vooral in de toeristenplaatsten, ook de meiden die voor de reisbureau´s werken werken wel via een contract maar niet onder een Turkse werkvergunning, althanks 2 jaar geleden niet! In de toeristengebieden gaan de bazen echt geen moeite doen om voor die paar maanden al die papieren aan te vragen…

maar ik heb juist gehoord als je geen werkvergunning hebt en je word gepakt (de controle is strenger geworden) je zonder pardon het land uit word gezet een boete krijgt, en de 1e 5 jaar turkije niet meer in kan komen!!! weet iemand hier meer van?? ik ga in april ook voor langere tijd naar turkije. heb al werk daar in marmaris. dus hoef me niet meer druk te maken. alleen die werkvergunning??? hmm… succes iedereen… kuzz