IK ben gepensioneerd en zoek mij te vestigen in bulgarije. Hoeveel kost mij een huurwoning of appartement. Wat kan ik zoal verwachten met een uitkering van ongeveer 1200 euro. Waar is het interresant om te wonen qua temperatuur zon? zee?
Dank bij voorbaat
Zelf ben ik niet bezig met verhuren maar een vriend van mij huurt een appartement in Veliko Tarnovo voor + - 500 Euro per maand.
Dit zou betekenen dat u nog 700 Euro over houdt zonder gas/water/elektriciteit mee te rekenen.
Voor + - 20.000 Euro kunt u een in goede staat verkerend huis kopen.
Als u besluit te gaan huren had u na 3.5 jaar huren het huis kunnen kopen, wat maandelijks 500 Euro scheelt.
Wellicht is eerst huren alsnog de beste optie, zodat u kunt kijken of het leven in Bulgarije u bevalt.
De prijzen die ik nu geef gelden voor de omgeving Veliko Tarnovo.
In het voorjaar en de zomer prachtig weer (30+) en in de winter sneeuw (ski-mogelijkheden).
De kust is aanzienlijk duurder, populaire kustplaatsen zijn: Albena, Varna, Pomorie, Burgas, Sozopol
Dat is wel veel duurder dan ik had gedacht
Huren neem ik aan? Het kan natuurlijk goedkoper maar of u dat moet willen is de vraag. Kopen kan ook goedkoper alleen heeft u dan een renovatie pand.
Beste Sander,
Ik heb jou al diverse keren proberen te bereiken via de website van BG Select in Veliko Tarnovo, ik heb vragen over emigratie naar Bulgarije en ik heb begrepen dat jij een soort van advieskantoor hebt opgericht voor mensen die naar Bulgarije willen emigreren.
Mijn vrouw en ikzelf hebben een baan aangeboden gekregen bij Eurocorr in Sofia of Veliko Tarnovo maar wij zoeken dringen een huis (dus geen appartement) en een betaalbare engelstalige school voor onze dochter van 14 jaar. Zij gaat momenteel in Valkenswaard naar het VMBO.
Ik hoop dat jij ons kan begeleiden ook gezien de taal die wij niet spreken en schrijven.
Wil je in iedergeval iets laten weten of je iets voor ons kan betekenen.
Met vriendelijke groeten,
Robbert
Navraag gedaan:
studio/appartement 35 m2 in Veliko Tarnovo + - 150 Euro per maand
vrijstaand huis 150 m2 met zwembad in Veliko Tarnovo + - 400 Euro per maand
Beide exclusief (gas)water/licht
Voor meer informatie stuur een berichtje of email naar sander_tourism@hotmail.com
Ps dit bericht was voor Flachboy (en alle andere geïnteresseerde)
Dat klopt Robbert!
Momenteel zijn wij dit voor u aan het uitzoeken, ik verwacht dinsdag antwoord!
Ik zie dat mijn vorige post niet aangekomen is
Wij houden contact per email !
Mvg, Sander van Stee
Helemaal top Sander
Ik wacht het af
Robbert
Hallo Flachboy,
Inmiddels ben ik al een tijdje werkzaam voor een makelaar in Veliko Tarnovo.
Wij bieden inmiddels ook huurhuizen en appartementen aan hier, vanaf 128 Euro per maand!
500 is inderdaad erg duur voor een appartement (hij heeft een aardig luxe moet ik zeggen, dat wel en zit bij een andere makelaar)
Een prachtige villa met zwembad komt bij ons uit op + - 400 Euro per maand!
Nog steeds geïnteresseerd? Neem dan een kijkje op de website van Select BG, ik sta onder contacten als Alexander van Stee (mijn officiële naam volgens paspoort)
Ineens zijn de posts verdwenen
Desalniettemin, iedereen die dit leest is welkom!
Beste Sander,
Heb je eventueel foto’s van je huur- en koophuizen?
In afwachting van jouw reactie.
M.vr.gr.
Fred
Beste Fred,
Foto’s staan op onze website: www.selectbg.net
Voor de zekerheid indien de post wordt verwijderd, ik ben werkzaam voor Select BG in Veliko Tarnovo, Bulgarije
M.v.g,
Sander
Hoi Sander,
ik ben serieus bezig met het verkassen naar Bulgarije.
Omdat ik eerst goed rond wil kijken voor ik koop zoek ik een huurwoning ten oosten van de lijn Yambo, Elhovo.
Nu weet ik dat dat een eind uit jouw buurt ligt, maar zou je wellicht iets voor mij kunnen betekenen?
mvg, Caroline
Hallo Caroline, Leuk om te horen dat ook u van plan bent om naar Bulgarije te verhuizen. Ik zal aan mijn collega vragen of hij ook daar wellicht een huis voor u kan vinden. Betreft het alleen huisvesting of ook andere dingen? (long term residence card etc). Waarom kiest u eigenlijk voor die regio als ik vragen mag? M.v.g, Sander
Sent from my GT-I9300 using Wereldwijzer Reisforums mobile app
Hoi Sander,
wellicht ookeen long termresidence card,
ik wist niet precies wat er allemaal gaat veranderen per 1 januari 2014,
maar dat blijft dus nodig bij een verblijf langer dan 3 maanden?
Ik kies voor die streek ivm mijn ms/reuma-achtige verschijnselen.
Als het goed is zijn de winters daar wat milder door invloed van de zwarte zee.
Mocht dat volgens jou anders zijn dan hoor ik daar graag meer over.
Ik woon nu in een buitengebied en het dichts bijzijnde dorp heeft slechts 500 inwoners.
Ben dus geen typ voor een stad of dichtbevolkt gebied.
Hallo Caroline, sorry voor de late reactie ik moest het een eb ander aan mijn collega navragen. Voor langer verblijf is een long term residence card tot nu toe nodig. Ik zal de navragen hoe dit zit na 2013. Oke begrijpelijk, het is daar in de winter idd wat warmer dan in het binnenland (veliko tarnovo). Wij zouden voor u een huis kunnen zoeken en vinden in die regio, wel zullen wij dan met een exclusief contract moeten werken aangezien het niet onze regio betreft en er voor ons wat tijd en benzine in gaat zitten. Mocht u geïnteresseerd zijn kan ik al uw overige vragen aan mijn collega doorsturen. M.v.g, Sander
Net na gevraagd, de long term residence card is na 2013 nog nodig en maakt het leven in Bulgarije voor de buitenlander een stuk aangenamer!
Inmiddels weer een stuk (wereld)wijzer geworden!
Hij bleek in een aardig mooi appartement te wonen, vandaar de prijs! (ook zijn Eurocorr salaris was niet verkeerd moet ik zeggen)
Appartementen in Veliko Tarnovo vanaf 136 Euro per maand, oplopend tot de genoemde 500 Euro per maand.
Mocht iemand geinteresseerd zijn of meer willen weten, berichten zijn altijd welkom
Greetings from Bulgaria, Sander
Hallo iedereen, ik ben ook van plan samen met mijn vriendin naar Bulgarije te emigreren en er te werken.
Heeft er iemand misschien tips?
Ben momenteel in Amsterdam.
Hallo! In wat voor sector zouden jullie het liefst willen werken? Mochten jullie niks op het oog hebben dan zou ik Euroccor in Veliko Tarnovo proberen, 1100 Euro per maand (call center). Groetjes Sander