Werken en wonen in Brazilie

Ik ben afgestudeerd Econoom en Communicatiewetenschapper. Graag zou ik een periode in het buitenland willen werken en Brazilie heeft daarin duidelijk de voorkeur. Kan iemand me vertellen/ helpen wat voor stappen je dient te ondernemen om dit voor elkaar te krijgen? Zijn er bijvoorbeeld internationale recruitment bureaus die ook gevestigd zijn in Nederland en begeleiding bieden? Ik weet het, een hoop vragen en geen idee waar ik de antwoorden vandaan moet halen. Hoop dat iemand me kan helpen. Bij voorbaat hartelijk bedankt.

Erik

Probeer naar Brasil uitgezonden te worden via een bedrijf dat hier een vestiging heeft. Hier een baan zoeken en een werkvergunning bemachtigen is vrijwel onmogelijk.

Ik wil ook volgend jaar in Rio gaan wonen en werken. Heb uiteraard ook aan international organisaties gedacht, alleen alle global career opportunities worden direct doorgelinkt naar de plaatselijke site.

Ken je bedrijven die er meer voor open staat om iemand hier aan te nemen om vervolgens uit te zenden?

Alvast bedankt

Ik weet niet of je de taal spreekt, want in dat geval zul je geen problemen hebben. Zo niet, dan geef ik je de grootste kans via een grote international organisatie. Ik zou kijken naar banken die daar goed vertegenwoordigd zijn.

Maar ik ben zelf een fan van Brazilie en ik weet niet of ik daar zou kunnen werken hoor, veel beter voor vakanties!

Een groeiend aantal vlamingen (waaronder mezelf) en nederlanders hebben hier in Brazilie hun ding gevonden …

Deze draad mag je beschouwen als uitwisselplatform van informatie voor mensen die er naar uitkijken om te komen wonen en werken in Brazilië kunnen hier hun vragen en/of suggesties kwijt aan de ‘nieuwe locals’

Tropische groet :zon02:

Ixke

Jongens,
Ik begrijp het allemaal niet hoor. Ik ben personeelsfunctionaris, heb mij hbo diploma en ontdekte dat de studie en mijn vak mijn creativiteit inperkte. Ik ontdekte dat ik alleen nog systematisch en logisch kon denken. Dat was 6 jaar terug. Ik heb uiteindelijk tegen beter weten (logisch denken in) mijn rugzak gepakt en ben op reis gegaan. Inmiddels zes jaar verder woon in niet meer in Nederland maar in Brazilie. Ik ben geeindigd aan het strand met een eigen pousade in Sao Miguel do Gostoso. In die tijd stond dit strandgebied niet eens op de landkaart hier. Mijn motto is, gooi al die bagage van alles van te voren willen plannen overboord, pak je rugzak en ga. Je kunt plannen wat je wilt, maar uiteindelijk is het toch de reis en het avontuur waar je naar uitkijkt. Ja toch !!

2 likes

hehe
5 jaar geleden beetje zelfde denkpiste gehad
alleen had ik het geluk dat mn rugzak kon drijven :zon02:
ben dus ‘al zeilend in Brazilië verzeild’

voor diegenen die twijfelen : doen !

(ooit beklaag je miischien nog het meest de zaken die je nooit gedaan hebt :wink:

tropische groet

ixke

PS : Silia, vermeld misschien eens de website van je pousada op de lijst der pousadas van nederlandstaligen :wink:

Heerlijk om te lezen dit. Ik twijfel (ook), maar moet het blijkbaar gewoon doen!Heb in NL een prima baan, leuk huisje maar heb constant onrust in mijn kont. Dat gevoel achtervolgt me nu al maanden!
Geld blijft alleen wel een probleem. Ik ben op zich niet bang om alles achter te laten. Maar kan ik, zonder de taal te spreken, er vanuit gaan dat er in Zuid-Amrika (bijvoorbeeld Brazilië) iets op mijn pad zal komen waardoor ik rond kan komen? Dat is in mijn geval de grootste reden van mijn twijfel…
Nog iemand een hardwerkende & enthousiaste receptioniste/ allroundmedewerker/ schoonmaakster/ kok/ tourleider of personal assistent nodig ?:slight_smile:

onrust in je kont?? Dat is niet zo best

Hallo Silia, respect!! Ben wel nieuwsgierig naar je verhaal. Waar ligt Sao Miguel do Gostoso eigenlijk? Heb vroeger vaak en met veel plezier de Braziliaanse kusten bevaren en bewaar daar goede herinneringen aan. Ben er al meer dan 30 jaar niet geweest, dus het wordt weer eens tijd! Probleem is: ik krijg m’n vrouw niet mee, want hoewel we samen heel veel reiservaring hebben is zij bevreesd voor de (vermeende) criminaliteit m.n. in de grote steden daar. Ik denk dat het allemaal wel meevalt - maar misschien is het wat linker geworden tegenwoordig. Enfin, wellicht kan jou verhaal ook haar enthousiasmeren voor Brasil. Groeten van René

Beste mensen en mede wiebel konten :hihi:

Ik ben een jonge meid, bijna afgestudeerd verpleegkundige en wil dol graag naar het buitenland. Heb me nooit thuis gevoelt in Nederland en nu heb ik de kans om te gaan, dus ga ik ook! Ik wil naar zuid-amerika, alleen ben ik nog aan het overwegen welk land. Mijn voorkeur gaat helemaal uit naar Brazilie maar weet dat dit wel lastig gaat worden. Wie kan mij helpen aan informatie en misschien een maatje om het avontuur mee aan te gaan:nod:

Beijos Tjitske (Jessica)

Oi Tjitske

Waarom moeilijk ?
Valt best mee hoor, ik stuur je even mn contactgegevens in PM
Tropische groet
Ixke

Hoi,
Je moet even je foto s verkleinen op je website. De laadtijd is veel te lang.
succes verder

gr.
Miriamforpresident

ps weet je nog een leuke locatie om een vegetarisch restaurantje te beginnen in the jungle somewhere bij de zee?

ALs je het over Bahia hebt …

Ga je best zoeken langs het strand in de Barra-wijk in Salvador
Buiten Salvador … in de jungle … ga je (behalve mij dan misschien :wink: weinig klanten vinden voor een veggie-resto

Tropische groet

Ixke

hoi hoi,

ik ben een jongen 28 jaar en wil ook graag richting brazilie vertrekken.misschien kunnen we eens van gedachte wisselen??

ben 28 jaar en ben een keer of 10 in brazilie geweest.Ik heb iets met dat land wat ik niet kan loslaten en ben er elke dag mee bezig.Zal er zo graag per direcht heen willen gaan maar ben er nog niet uit wat er precies te gaan doen.Heb geen groot budget maar heb wel ervaring in de reiswereld en spreek de taal redelijk.Zal het liefst eerst eens voor een half jaar of een jaar ergens gaan werken in een pousada of iets dergelijks.Ook al is het voor inwoning en een kleine vergoeding.Mensen met een idee???

Hey beste mensen,
ben pas terug van Rio de Janeiro waar ik carnaval heb gevierd,zalig.
Ik woon in Belgie,maar ben in Brazilie geboren(dichtbij Curitiba), en ik denk ook om daar terug te willen gaan wonen en werken(al is het maar voor een half jaar/1jaar,…)
Ik ben pas terug en ik mis het al:s
Ik ben opvoedster van opleiding,maar ik weet niet goed wat en hoe ik in de buurt van Curtiba (liefst) zou kunnen gaan doen als werk. Voor verblijf kan ik bij mijn familie daar terecht,alleen werk op zich is moeilijk te vinden,denk ik.
Ik spreek de taal nog redelijk goed(en nog 4 andere talen ook) dus dat zou al niet zo’n probleem vormen.
Ik ben voor het eerst alleen naar daar gereisd en voelde me er heel goed bij. I just wanna go back…
Als iemand tips heeft,
seja bem vindo!

misschien een reiswebsite beginnen?

Hoi,
Bedankt voor je antwoord. Het gaat mij niet om de centjes joh, het gaat mij om gelukkig te zijn op een mooie plek met lekker eten. Af en toe wat klanten is voor mij genoeg.
Kan jij mij vertellen of de brazilianen klaar zijn voor de vegetarische keuken, gezien vlees een van de grootste exportprodukten is.
(alsof je over een produkt kan praten als je het over levende wezens hebt)
vr.gr
Miriam