Tips/advies voor werk in Brazilie?

Hoi Allen
Vanaf volgend jaar ga ik emigreren naar Brazilië ivm de liefde(Braziliaan). Natuurlijk is dit heel romantisch, maar er moet wel brood op de plank komen. Wie heeft voor mij tips/ baan? Ik heb (als t goed is) de gehele site van wereldwijzer doorgespitst, maar ben op zoek naar praktische adviezen.
Werk maakt mij niet uit, van schoonmaken, beheer administratie of pousada, toerisme (spreek goed Engels), Liefst Noord-oosten>recife, maar werk is het belangrijkste! Wie heeft tips?
Zelf houd ik van aanpakken, spreek basis Portugees (versta zeer goed), ken ik de cultuur (bij elkaar 1 jaar gewoond, WO-afgestudeerd+werkervaring, 24 jaar. Kortom iemand een job over, of tips over werken in Brazilië?
obrigada, valeu!!
Marrit

als ik bovenstaande goed begrepen heb zou je bvb een mailtje kunnen sturen naar de betere pousada’s en hotels uit die streek en je diensten als meertalige receptioniste (of iets dergelijks) kunnen aanbieden, schandalig veel ga je niet verdienen maar er is wel vraag naar mensen die goed vreemde talen beheersen in die sector
nou ja, het is maar een tip, idee …

suc6

ixke

Hoi Ixke,
bedankt voor je tip! Had ik nog niet aan gedacht(dacht nl ter plekke langs te hobbelen, maar dit kan uiteraard ook). Bedankt voor het antwoorden!
groetjes Marrit