Stel zoekt werk in Brazilie

Wij zijn een stel(hij 45, zij 39 jaar) en willen ons permanent gaan vestigen in Brazilie. Wij zijn op zoek naar werk. Wij staan open voor diverse banen. Beheerdersbaan camping/bungalows/motel, Administratief, commercieel,tourisme.
Zij heeft ervaring als Office Manager. Spreekt vloeiend Portugees(br) en goed Engels. Zij heeft van haar 6e t/m 24 jaar in Brazilie gewoond.
Hij is nu Sales/Acc.man. Spreekt goed Engels en volgt studie Portugees.
Wie kan ons helpen aan werk of tips.
Mail ons dan aub.
[EMAIL=“frans-georgette@hotmail.com”]frans-georgette@hotmail.com

Aangezien dit een reisforum is, lijkt de kans me vrij klein dat je hier Braziliaanse werkgevers aan zult treffen. Zelf heb ik ook enige tijd in Braziel gewoond, en ik denk dat je ten eerste rekening moet houden met grote verschillen in de arbeidsmarkt per landsdeel. Over het algemeen zou ik zeggen dat voor heel Brazilie in het algemeen geldt: “Het is niet wát je kent, maar wíe je kent”. Als je daar bent is het leggen van vriendschappelijke contacten in kringen die er toe doen van groot belang. Ik zou me daar met name op richten. En de taal leren natuurlijk, want als je geen Portugees spreekt wordt het moeilijk om sociale contacten te onderhouden - in Braziel zijn er geen inburgeringstrajecten voor allochtonen!!! :slight_smile: Zoek het zelf maar uit is daar het devies. Je vrouw spreekt al Portugees, ik wil haar een advies geven als ze werk gaat zoeken: zorg dat je er goed uit ziet. Brazilianen geven liever een baan aan een mooie dan aan een lelijke vrouw. Uiterlijk vertoon is veel belangrijker dan in Nederland. Ik ben al bij veel bedrijven geweest en de vrouwelijke medewerkers zien er bijna altijd goed uit - daar wórdt op geselecteerd, neem dat maar van mij aan. Tot slot wil ik je aanraden aanhoudend te zijn. Als de deur op een kier staat steek dan gewoon je voet ertussen want je hebt niets te verliezen. Gewoon de bedrijven benaderen zodra je genoeg Portugees spreekt.

Succes ermee!
Marc

Hoi Frans en Georgette,

Mooie plan maar makkelijk zal het niet gaan. Maar één vraag? Is Georgette Braziliaanse? Zo ja zijn jullie getrouwd en hebben jullie kinderen bijvoorbeeld ( niet echt noodzakelijk maar kan eventueel van belang zijn ). Want dan zou je op basis daarvan een vista permanente kunnen aanvragen. Is Georgette geen Braziliaanse dan wordt het zeer moeilijk daar men niet zo op buitenlanders zitten te wachten om een baan in te pikken van de Brazilianen. Klinkt hard maar is wel de realiteit. Ik geef jullie een paar links zodat jullie op jullie gemak kunnen kijken wat er mogelijk is.

http://www.emigratie-brazilie.nl/

http://www.brazil.org.uk/page.php?n=431

Bij de laatste links helemaal onderaan kunnen jullie zien welke jullie moeten kiezen. Ik wijs erop dat het om de Braziliaanse Ambassade gaat in Engeland maar de regels zijn ongeveer geldig ook voor Nederlanders.

Succes.

Sandeman
:brazil: