werken en wonen

hallo vrienden, ik zou graag in Brasilie willen werk als touristen begeleider/ entertainer , barkeeper ect . Zitten ze daar op te wachten? Zou daar vraag naar zijn? Ik spreek vloeiend duits/ned/ eng/ en beetje spaans , maar dat leer ik heel vlug ( portugees) . Zou er graag eens rond reizen en kan moeilijk vinden hier wat voor een budget ik nodig heb. Ik dacht aan een maand en was hiervoor op Cuba en laatst in Thailand… Alles eenvoudig en graag wat ik ongeveer per dag kwijt ben. Zou iemand van jullie mij iets wijzer willen maken. bvd Hans:kus:

beste Hansel

ik denk, dat als je hier wil werken/wonen moet je EERST ernstig portugees leren spreken, zoniet word je “in de zak gezet” (zoals vlamingen dat noemen :wink:

een suggestie is bvb de cursus “Brazilian Portugese” van Pimsleur (kan je vinden op het net) omvat 90 lessen van een half uur die je al een héél eind verder helpen
het kan ook lonen om ter plaatse bij jou eens de braziliaanse culturele en sociale circuits (bvb orkut.com) op te zoeken en op die manier al wat vrienden te maken en jezelf een beetje in het doen en laten van brazilianen onder te dompelen

eens je de taal wat machtiger bent kan je rustiger rondreizen om te leren hier, en vooral alles makkelijker tot jou laten doordringen

wees je echter bewust dat immigreren naar Brazilië een ernstige zaak is en dat je je als Europeaan behoorlijk zult moeten aanpassen op diverse vlakken, slaag je daarin dan kan je hier echt wel genieten van het leven

suc6

ixke