Ik ben vast niet de enige..

Hallo!
Ik ben nieuw op dit forum en wil zeggen dat ik het heeel bruikbaar vind!

Waar mijn berichtje over gaat, ik ben niet de enige die hiernaar op zoek is maar ook ik zoek een baantje in Brazilie. Mijn voordeel is dat ik in Brazilië geboren ben en dus een Braziliaans paspoort heb. De taal spreek ik nog redelijk.
Ik sta overal voor open, ben van origine verpleegkundige :wink:

Ik heb al heel wat mailtjes gestuurd maar krijg weinig reactie…vroeg me af of jullie nog tips hadden.

Mijn plan om naar Brazilië te gaan staat vast (in januari) het liefst heb ik vanuit NL al werk geregeld, mocht dit niet lukken zit ik te denken om richting Natal of Fortaleza te gaan en dan daar iets te zoeken.

Tips zijn welkom :smiley: !!

Groetjes !

Ola Sunny

Voor zover ik hier in Salvador (bvb) al meermaals gehoord heb is de job van verpleegkundige goed betaald (als je jezelf kunt bewijzen tenminste)

Je zal dus vast en zeker wel aan een job geraken

Misschien is het interessant om in een groter hospitaal in een grotere stad te solliciteren waar nogal wat toeristen komen (dan kan je talenkennis als extra wervingsargument gebruiken :wink:

Seja bem vindo (de novo :wink:

Ciao

Ixke

Vergeet niet je diplomas door het consulaat van Brazilie te laten erkennen, en tevens in Groningen een verklaring van status aan te vragen. Die diplomas moeten vervolgens in Brazilie erkend worden. Die heb je namelijk nodig om je te laten inschrijven bj het Conselho Regional de Enfermagem aangezien verpleegkunde een regeulamenteerd beroep is.

In brazilie is het vrijwel onmogelijk om werk te vinden als je niemand kent. Ook gezien het bovenstaande is het soliciteren bij een groot ziekenhuis zonder dat je de benodigde documentent hebt onmogelijk om een baan in de verpleging te vinden.

De meeste grote ziekenhuizen zijn staatsziekenhuizen en om daar aan de bak te komen moet je een “concurso público” doen, een examen.

Hi,

Thanks voor jullie reacties!
Maar eigenlijk ben ik op zoek naar ander werk, wil iets doen buiten de zorg. Liefst iets buiten, horeca/toerisme/of iets dergelijks. En ik ben vast niet de enige die dit zoekt… nog andere tips?
Vanwege mijn braziliaanse paspoort is het makkelijk voor mij om het land binnen te komen en kan als ik wil een bankrekening openen (die heb ik niet meer). Als ik naar Brazilië ga en in het land zelf op zoek ga naar werk, hoe groot achten jullie mijn kans van slagen?
Nogmaals ik sta overal voor open en zou overal aan de kust van dit land naartoe willen :slight_smile:

Groetjes

Horeca, daar zal je niet veel verdienen. Als je met fooi R$ 1200 haalt (500 eur) dan mag je van geluk spreken. Uit ervaring en van vele anderen kan ik je vertellen dat de meeste buitenlanders met heel erg veel moeite een baan vinden. Velen gaan al gauw weer terug.

Bom dia Sunny,

Ik heb samen met mijn Braziliaanse vrouw, sinds 2007 een groot, beetje chique voor begrippen hier, strandbedrijf genaamd Parati in Aracaju.
Kun je iets over jezelf vertellen ([EMAIL=“harryandre@oi.com.br”]harryandre@oi.com.br), wellicht zou je hier in Aracaju een tijdje kunnen werken met name is de periode Januari/ Februari tot en met Carnaval.

Zoals door anderen aangegeven zijn de salarissen hier laag…
R$ 1200 is het salaris van een chef-kok hier, een dagsalaris voor werk ligt hier op ca. 25/30 R$ met contract.
Een getrainde garçom verdiend in Januari ca. 2.000 R$.

We zijn ook op het strand samen met een andere kleine organisatie bezig met sportactiviteiten voor klanten zoals een klimmuur, beachvollei, futvolei, yoga, massage, fietsverhuur, frescobol, surf, kitesurf etc.
Met name is de zomer veel werk met erg leuke mensen, o.a. een Amerikaanse en een Spaanse vrouw.
Toevallig want er wonen hier vrijwel geen buitenlanders in dit opkomend gebied. Voor Braziliaanse begrippen veilig.

Groet,

Harry

Thanks, ik heb je een e-mailtje verstuurd!