Werken bij Vacansoleil, doen?

werken in het buitenland en daar ook nog wat geld aan over houden, ik had mijn hoop al zo ongeveer opgegeven…
Maar per toeval stuitte ik op de site van vancansoleil. dit klinkt allemaal erg leuk en ze schrijven dat het nog goed betaalt ook! heeft iemand hier ervaring mee? Is het te mooi om waar te zijn of echt zo ideaal? als je hier ooit gewerkt hebt; hoe oud is de gemiddelde medewerker? wat verdien je? is het zwaar? is het aan te raden om alleen te gaan of is met z’n tweeën ook mogelijk? enz, enz, enz…
alvast bedankt voor alle info!
grz, Rianne

He rianne
ik zit er ook over natedenken, weet je al wat?
Hoe oud ben jezelf?

:o dat lijkt mij inderdaad ook heel leuk om te gaan doen maar ik vroeg me ook af of je dan niet in een bestaande groep terechtkomt die elkaar al kent?!? mar mischien kunnen we met zn drieen gaan!?

???

laat het maar weten!?

Lijkt me in ieder geval een goed plan, ik zal even wat over mezelf vertellen
Ik heet Corella en ben 17 jaar en wordt over 2 maanden 18, ik heb een solicitatie naar Vacance Solei gestuurt, en ben aan het hopen op een solicitatiegesprek, ze zouden binnen 2 weken terug bellen (is nu ongeveer een week).
En jullie?
Waar zouden jullie naar toe willen want ik wil heel graag naar Florance in Italie

Hallo Rianne (& alle anderen!),

Ik weet dat Vacansoleil een goede en betrouwbare organisatie is. Heb er zelf geen ervaring mee wat werken betreft, maar ik weet haast zeker dat dat wel goed zit!

Werken op een camping in het buitenland betaald inderdaad erg goed, maar je moet er wel hard voor werken. Vaak 6 dagen in de week en erg onregelmatig.

De gemiddelde werknemen zal +/- rond de 20 zijn. Veel jongens en meiden die een toeristische opleiding volgen lopen hun stage daar.

Ik denk dat de meeste meiden en jongens alleen gaan, maar er zullen er ook zat zijn die het met z’n 2en doen. De groep is daar inderdaad erg hecht, maar je wordt er wel makkelijk in opgenomen!

Ik zou je aanraden: niet meer twijfelen, maar gewoon doen! Het is echt een hele ervaring en dat neemt niemand je dan meer af! (Net zoals het geld dat je verdiend!) :wink:

Succes met je keuze!

Groetjes, Esther

Ik heb afgelopen zomer op een camping gewerkt voor vacansoleil. Er werken veel jongeren tussen de 17 en 23 jaar ongeveer. Je verdient niet echt heel veel voor de uren die je moet werken, maar ik vond het zeker de moeite waard! Je leert er veel mensen kennen en het is goed geregeld! Je werkt 6 dagen in de week, maar dat voelt ook een beetje als vakantie, ik vond het iig een succes en zou het zo weer doen!

Echt super bedankt Esther, voel me meteen een stuk beter, ik ben op dit moment erg zenuwachtig want ik heb een solicitatieformulier ingevult maar ik heb nog niks gehoort (is nu ongeveer een week geleden), hoe ging jou solicitatie?? Ik bedoel denk je dat ik wordt toegelaten aangezien ik 17 jaar ben en in juli 18 wordt?
Hoe gaat zo’n solicitatie en wat gaan ze vragen?
Kun je het me mailen, alvast super bedankt.

Kus
Corella
corella_k@hotmail.com :slight_smile:

Het is een rot-organisatie die je in de kou laat staan als er iets is!
Doe maar niet! Zelf meegemaakt!

Ik heb kort terug gesolliciteerd bij VacanSoleil en ben ook aangenomen. Ik ga werken op een camping in de Dordogne als animatrice van de miniclub, in totaal werken er 6 mensen via Vacansoleil op die camping. Daarnaast moet ik ook mee gaan doen aan shows etc. Ik heb nog nooit zoiets gedaan, maar het lijkt me echt super leuk!
Je krijgt zo’n €900 per maand betaald en zo’n €250 aan reiskostenvergoeding. Maar dat hangt ook af van de camping waar je naar toe gaat. Zijn er meiden die ook via Vacansoleil naar Frankrijk gaan? Ik zou graag met jullie in contact willen komen.

En succes met solliciteren voor de rest!

Groetjes Krista

Ik heb ook gereageerd voor een baan bij vacansoleil, alleen zou ik 1 ding willen weten? Heb je nog enig invloed op de locatie of plaatsen ze je gewoon en kijken ze wel waar je terrecht komt?

Thanxx

Ben jij al terug gebelt??? Ik nog niet duurt best lang!!!
Kus Corella

ik kan maar 1 ding zeggen en dat is, dit werk moet je zeker gaan doen!!! Ik heb absoluut geen negatieve ervaringen met vacansoleil. Verkijk je alleen niet op het geld want het gebeurt niet vaak dat je 900 euro per maand krijgt. Meestal lig het gemiddelde rond de 500/600 euro per maand. Soms gebeurt het dat je met bekende komt te werken maar meestal kom je met onbekende bij elkaar, maar recreatiewerkers zijn over het algemeen hele makkelijke, spontane mensen die je heel snel in een groep op zullen nemen, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken :).
Wat betreft de sollicitatie, tijdens de sollicitatie vragen ze je naar je motivatie, je ervaringen (als je die hebt), ze vragen of je een aantal leuke activiteiten weet (zowel bij lekker weer en een alternatief idee voor regen) en ze testen je talen kennis, je moet je dan voorstellen in het duits of frans… het valt dus allemaal reuze mee :wink:

Hai allemaal! Leuke reacties. jammer alleen dat ik vlak na mijn oproepje van familie een aanbod kreeg om mee naar Italië te gaan om op hun hotel in hartje Rome te gaan werken… Ook niet slecht! maar door al deze positieve reacties heb ik wel zin om volgend jaar op een camping te gaan werken. allemaal bedankt en een fijne zomer! Greetz!

Kijk eens op www.recrajob.com daar hebben ze niet alleen vacansoleil maar ook veel andere bedrijven. Dit is echt een top site.

Evelien

dag allemaal, ook ik ben wel onder de indruk van de website en info van Vacansoleil. Zit er ook hard over te denken om me op te geven, liefste wil ik naar groot-Brittannie want de engelse taal spreek ik aardig goed. Ik spreek wel een beetje duits en frans. Maar wil graag van andere mensen weten of je ook onderdak etc. krijgt?? wie nog info heeft let me know! thanksss

hallo,

ik ben denise 18 jaar en 2e jaars student mtro (toerisme).
wat ik echt graag zou willen is buiten me school op een camping werken en in de zomer voor een paar weken. je ziet veel advertenties e.d maar om echt iets te vinden is toch een stukje lastiger…
is er iemand die mij hiermee kan helpen om een leuke job te vinden hierin?
ik hoor het graag dan. je kan ook mailen; [EMAIL=“ladydniesje@hotmail.com”]ladydniesje@hotmail.com

alvast bedankt,

denise

Heey Denise!

Ik heb afgelopen zomer 11 weken in Italie op een camping gewerkt voor Eurocamp! Echt een geweldige ervaring, waar ik je wel vanalles over kan vertellen als je wilt. Tuurlijk waren er ook genoeg mindere moment maar al bij al iets om zeker nog eens te herhalen. Andere organisaties die bij ons op de camping zaten waren bijvoorbeeld Keycamp, Selectcamp en Vacansoleil. Kijk eens bij deze organisaties op hun site! En als je nog wat wilt weten moet je me maar even mailen: [EMAIL=“birgit.87@hotmail.com”]birgit.87@hotmail.com

Groetjes

ey,

Ik heb 5 januari 2006 een selectiedag voor vacansoleil kan iemand mij vertellen wat er allemaal die dag wordt gedaan?? Kan ik me voorbereiden…

Alvast bedankt.

Weten jullie al iets meer :smiley:
ik heb deze maand een solicitatiegesprek en ik ben zó nerveus!
Animatiewerk is echt mijn grootste droom!

Nog meer mensen die dit gaan doen, stuur me even een privé berichtje (A) ?

x

Hee!

Om ervaring op te doen is het zeker niet slecht om bij Vacansoleil te gaan werken! Ik heb 3x4 maanden voor hun stage gelopen en was allemaal erg goed geregeld.

Als ik zie wat je verdient per maand €900,- schrik ik nogal! Ik dacht dat het wel wat meer zou zijn…

Dit jaar had ik ervoor gekozen om zelf campings aan te schrijven en heb nu dus ook werk voor 3,5 maand op een camping aan de zuid kust van Frankrijk direct aan het strand! Dus ook zonder organisatie met de nodige ervaring is het mogelijk om werk in het buitenland te krijgen!!

Succes allemaal en ik weet zeker, jullie krijgen de tijd van je leven :zon02: