Iemand ervaring met Vacansoleil?

Hoi!

Ik zou graag deze zomer op een camping gaan werken en ik vroeg me af of er iemand is die ervaring heeft met Vacansoleil? De site ziet er erg goed uit! Maar ik ben toch benieuwd naar wat ervaring van mensen! Kun je bijvoorbeeld kiezen waar je wilt werken? En hoe is de sfeer?

Dus is er iemand die ervaring heeft met deze organisatie?
Je kunt ook ee privéberichtje sturen!

:smile:

Je kan altijd een voorkeur opgeven.
De sfeer is op elke camping anders

Ik heb de vs opleiding gedaan.
Vs is een goeie organisatie

Zou ook graag op een camping willen werken, weet iemand hoe de solicitatieprocedure in zijn werking gaat?

Je moet op gesprek komen en er wordt aan de hand van de sollicitatie een camping voor je uitgekozen

Wat is de minimale leeftijd?

18
http://www.campingjobs.nl/?land=nl

Ik ben zelf 18 jaar, maar een vriend die dit werk ook graag wil doen is 17.

Wat is jullie advies om te doen?

Gewoon navragen of het mogelijk is
je kan het altijd proberen toch
en er zijn ook stagiaires op enkele campings die -18 zijn

en verder zijn er genoeg andere organisaties waar je terecht kan

Wat zijn andere alternatieven dan? Eurocamp?

eurocamps, suncamps,vacanselect,keykamp,canvas holidays, double-a, etc

Vacaciones Animation - een Franse organisatie
salaris 1505 euro bruto per maand (wel Frans contract)
(stuur me een pb bij interesse)

DoubleA - een NLse organisatie
salaris (als ik het goed heb) 850 euro per maand

Klopt, Double-A is een Nederlandse organisatie waarbij je minimaal €850,- per volledig gewerkte maand ontvangt. Alleen heten we nu Zomerjobs.nl :zon02:

Bij ons moet je ook minimaal 18 zijn, dit komt door de Nederlandse wetgeving. Een organisatie als Vacaciones verdien je inderdaad meer, houd dan wel rekening met het feit dat je geen Nederlandse organisatie achter je hebt staan die je voor en tijdens de zomer ondersteunt en een training aanbiedt.

Voor elk wat wils, denk ik. Ga je bij Eurocamp o.i.d. werken, dan zal je meer courierwerk doen (opbouw, ontvangst, schoonmaak). Bij ons solliciteer je specifiek op animatie, receptie of horeca en hoef je geen andere werkzaamheden te doen.

Ik heb op 1 februari sollicitatiegesprek daar. Ik heb een aantal vragen gesteld aan de telefoon waar ik toch wel tegenop zag. Maar zoals het nu klinkt is alles daar wel goed geregeld. Zij geven je een bedrag voor de heen en terugreis. Als je te laat je vliegticket boekt en het is dan heel duur heb je wel pech, maar over het algemeen kom je met dat bedrag wel uit.

Ik heb gesolliciteerd als receptioniste als eerste keuze en animator als tweede keuze. Ik hoop dat ik op de receptie geplaatst word. Als voorkeursland heb ik Spanje aangegeven omdat ik Spaans spreekt. Ze vertelden mij dat ze over het algemeen konden voldoen aan de voorkeuren maar als het niet lukte dat er in overleg met mij naar iets anders werd gezocht (ander land of andere functie)

Wat vragen over Vacansoleil:

• salaris per maand?
  • eten zelf maken/ betalen of vergoeding?
  • hoogte bedrag heen- en terugreis?
  • bij animatiewerk: houdt men zicht echt aan de 35 uur of (zoals bij veel Franse organisaties) zijn het echte ‘uitbuiters’?
  • vorm en frequentie van begeleiding?
  • **Salaris **- ligt aan je leeftijd. Ik ben in de zomer jarig en voor mijn verjaardag verdiende ik in de 800 netto, en na mijn verjaardag (ben nu 22) ging ik in de 1000 netto verdienen.
  • Eten - zelf en eigen kosten
  • Reiskosten - passen ze aan op je bestemming. Je weet dus pas het bedrag dat je terug kunt declareren op het moment dat je weet waar je heen gaat. Het komt (als je jezelf goed oriënteert en geen weken wacht met een reis te boeken) behoorlijk goed uit. Ik zat er maar 10 euro boven.
  • Animatie - is een richtlijn, soms werk je meer dan 35 uur en soms minder. Maar dat krijg je nu eenmaal met camping werk. Daar moet je flexibel voor zijn, en dus ook bereidt zijn om meer uren te werken voor hetzelfde salaris.
  • Begeleiding - verklaar je nader. Begeleiding waarin precies? Overigens heb ik ervaring bij zowel Eurocamp als Vacansoleil en ik moet zeggen: Vacansoleil is zo veel beter. Als je ergens mee zit kun je zonder problemen bij zowel je supervisor, als je ITM’er (International Team Manager) en kantoor terecht. Afgelopen seizoen een top seizoen gedraaid als junior beheerder, en aankomend seizoen als receptioniste.

Mijn dochter van 17 jaar (wordt 18 in september) heeft alles met kleine kinderen en zoekt een vakantie animatiebaan in Frankrijk in 2012.
Zij heeft al jaren (inmiddels) 10 oppasgezinnen en geeft sinds 11/2 jAAR zwemles aan kinderen.
Ook gaat zij na haar Havo pedagogiek studeren.
Zij wil graag in Frankrijk werken omdat haar dat erg leuk lijkt maar ook om haar frans beter te ontwikkelen.
Mijn dochter is vriendelijk, welwillend, heeft geduld goed inzicht, kan hard werken en meedenken.

Wie heeft een tip of biedt een mogelijkheid ?
bij voorbaat onze hartelijke dank

Vaak willen organisaties mensen van 18 of ouder en soms zelfs 21 of ouder. Heeft met allerlei arbeidsvoorwaarden en omstandigheden te maken. Je zit toch voor een lange periode alleen in het buitenland.

1 like

Camping Le Merle Roux (www.lemerleroux.com)

zoekt voor aankomende zomer 2012 nog animatiemedewerkers.

Voor meer informatie over de camping zie onze website: www.lemerleroux.com

Ik bezoek dit forum niet regelmatig, dus het beste zou ze kunnen mailen naar:

jj88@planet.nl

Ja ik dacht al dat het inderdaad met arbeidomstandigheden, verzekeringen enz. heeft te maken. Ik vind de tip van Lemerleroux een fijne. Website ziet er mooi uit. We zou ik het fijn vinden wanneer zij met iemand samen kan reizen die ook gaat werken op dezelfde camping of hotel.
Ik hou mij aanbevolen voor reacties
Bij voorbaat dank,
Monique Nijs

Hoi Monique.

Bij ons op Le Merle Roux werken in de zomer zo ongeveer 20 jongeren verspreid over de horeca, animatie, receptie, bar & frituur.

In het animatieteam zelf zitten 8 jongeren. Omdat iedereen vrijwel op dezelfde zaterdag aankomt zit iedereen met elkaar in de TGV.

Ook maken we altijd in Nederland, zodra de sollicitaties zijn geweest en het team bekend is, met het gehele team even kennis. Zo kennen de jongeren elkaar dus voordat ze afreizen naar Frankrijk en kunnen ze eventueel e-mail etc. uitwisselen.

Mocht ze geinteresseerd zijn dan kan ze mailen naar jj88@planet.nl
Wij houden over een kleine 4 weken de sollicitatie gesprekken (Half januari).