Gezocht vakantiewerk op een camping

Hallo,
Ik wil graag samen met mijn vriendin in de zomer op een camping gaan werken(liefst buitenland) we zijn allebei 17 jaar. We zouden dat graag voor een paar weken willen doen, maar ik heb al veel rond gekeken waar sowieso de minimum leefdtijd 18 jaar was en waar je voor minimun 3 maanden moest komen werken. We hebben nog geen ervaring met het werken op een camping. We hebben het ook het liefst Nederlandstalig, bijvoorbeeld animatiewerk of iets anders. Weet iemand een adres of ben je opzoek naar mensen voor op een camping neem dan contact op.

Hoi Nikita!

Klopt, het is vrijwel overal 18 jaar. je zou www.lemerleroux.com kunnen proberen. voor de rest ken ik geen werkgevers die werknemers onder de 18 jaar aannemen.

als je het echt maar voor een paar weken wilt doen, en dan denk ik aan 3 of 4 weken, dan kun je het schudden in het buitenland. het is voor hun niet de moeite.

waarom wil je het liefst nederlandstalig? het is toch juist leuk om een andere taal te ontdekken? met engels kun je je overal wel redden.

voor animatiewerk vragen ze meestal mensen met ervaring in de animatie.

succes verder!

gr carola

ik zou het deze zomer proberen bij een camping in nederland. en dan volgend jaar als je 18 bent, het in het buitenland proberen.

xxx

Waarom nederlandstalig?, omdat ik me daar het beste in kan redden, kan wel engels en een beetje duits maar met frans hoef je bij mij niet aan te komen. In belgie waren er wel campings die 17jarige aannemen alleen die waren al voorzien. Waarom ik maar 4 weken ofzo wil werken is omdat ik 2 weken of vakantie ga en mijn vriendin 4 weken en dan blijft er niet meer zoveel van onze vakantie over.

:arrow:Engels.
:arrow:Beetje Duits.
:arrow:Geen Frans.
:arrow:17 jaar.
:arrow:Geen ervaring.
:arrow:Slechts 4 weken.
:arrow:En het liefst op een Nederlandstalige camping…

Ai, lastig. In het buitenland zeker. Aangezien je daar gewoon minimaal 3 talen goed moet beheersen, het is gewoon het makkelijkste, ook voor jezelf. Zeker als je je leeftijd al tegen hebt. Daarbij is de periode ook vrij kort, de meeste organisaties zien je toch graag voor minimaal 4 weken of langer gebonden zitten.

Euhm…van alle organisaties raad ik toch de organisatie aan waar ik een paar keer voor heb gewerkt: de Animatie Compagnie. Als je je nu als een gek aanmeldt of even contact op neemt (www.goedesfeer.nl) … Ik weet dat zij nl. regelmatig uitzonderingen maken met de leeftijd als iemand een goede indruk maakt. Let wel: dit is enkel voor de animatie. Voordeel is ook dat zij minimaal 3 weken vragen, dus de periode is korter waarvoor je tekent.

Weet wel waar je aan begint en waarom je het doet. Als je enkel even ergens lekker in het buitenland een paar weken lol wil hebben samen zonder je talen te gebruiken, ga dan gewoon naar Salou ofzo om achter de bar te werken. Werken op een recreatiebedrijf in welke richting dan ook is nl. zoveel meer dan dat en je moet wel weten wat je het liefste doet. Animatie moet je echt keihard voor gaan, gewoon ronduit GEK zijn op kinderen en de feeling er voor hebben en bereid zijn 6 dagen hele lange dagen te draaien en daar de kick uit te halen. Als je ervaring hebt, heb je al eigenlijk een streep voor. En anders krijg je altijd nog een training. Moet je tijd in investeren en geld (niet veel, meestal). Goeie organisaties beoordelen je daarop ook en evalueren met je. Het is niet wat je even doet. Realiseer je je dat echt heel goed.
Voor de receptie heb je je talen nodig en ook in de horeca is het altijd wel handig.

Ik sluit me bij Carola aan: begin dan in Nederland voor het eerst. Dan heb je ervaring en kun je even proeven wat het is. Zeker voor een korte periode is dat handig. Als je toch zo weinig de tijd hebt en je talen niet zo beheerst en het eigenlijk ook niet zo ziet zitten daar wat aan te doen…
Succes meiden!

@Carola: nice je hier ook weer te signaleren! :wink:

Hallo!

Afhankelijk van je ervaring, enthousiasme en precieze data van beschikbaarheid is het voor jou misschien mogelijk om bij ons te komen werken.

We zijn een camping in het Noorden van Frankrijk (Ardennen, niet ver van NL!) en zijn op zoek naar Nederlandstalige animatiemedewerksters voor de zoler (ongeveer 4 tot 6 weken, korter kan in overleg).

We bieden:

  • 500 euro per maand
  • reiskostenvergoeding (heen en terug)
  • internationale sfeer (je krijgt collega’s uit alle landen)

Wij vragen:

  • Nederlands spreken is een vereiste!
  • flexibiliteit (af en toe invallen op receptie of andere gebieden)

En verder…
> - Maaltijden moet je zelf verzorgen
> - Je hoeft geen ervaring te hebben! Dus een prima startkans.
> - Frans spreken is helemaal geen vereiste, de baas spreekt (naast Frans) ook Engels!

Lijkt het je wat?

Bel 00 33 3 24 30 08 88
of Mail [info@campinglasamaritaine.com](javascript:void(0))

Wij, vakantiepark www.villagedusoleil.fr zoeken nog met spoed twee meiden voor de animatie en de horeca 05/07 tot 30/08 !
Wel moet je enthousiast zijn, hard willen werken, goed met kinderen om kunnen gaan en in een klein team willen werken.
Wij bieden minimumloon (90% Smic) + een mooie studio om in te verblijven.
Mme Nawijn Tél 0033-565308259
mail [EMAIL=“villagedusoleil@wanadoo.fr”]villagedusoleil@wanadoo.fr

Hallo,
Ik ben 18 jaar en ik zou graag voor volgende zomer in Frankrijk op een camping werken. Ongeveer vanaf maart tot aan augustus. Ik wil wel graag mijn Frans verbeteren, want dat spreek ik nog niet zo goed. Als er ook Duitsers en Engelsen zijn vind ik het alleen maar beter! Heeft er iemand nog ideeen voor een leuke camping?
xx

Beste Noortje,

Wij zijn elk jaar op zoek naar vakantiekrachten, zowel voor de animatie als receptie en de horeca.
Om een indruk te krijgen kun je kijken op onze site www.villagedusoleil.fr
Wanneer je geintereseerd bent kun je mij bellen of mailen in Januari.
Ook kan je via campingjob aan de slag.
hartelijke groet,
Danièlle Nawijn
Village du Soleil
[EMAIL=“villagedusoleil@wanadoo.fr”]villagedusoleil@wanadoo.fr
Tel 0033-5 65 30 82 59:zon02:

Ik zou even kijken op www.doublea.nl. Een organisatie in Delft, zij bieden naast een redelijk salaris ook goede begeleiding en voorbereiding op de zomer. Ze zoeken een leuke camping voor je die bij je past, al moet je natuurlijk zelf wel over te nodige doorzettingsvermogen beschikking. La vie au camping n’est pas simple comme bonjour! of anders even mailen naar info@doublea.nl. A+

Heb een erg slechte ervaring met Double A (niet te vreden over de medewerkers die ze gestuurd hebben, geen begeleiding toen het niet goed ging, daarbij ook nog eens erg duur) dus voor mij zeker nooit meer Double A !