Salaris voor campingwerk

Het is misschien een beetje een rare vraag (voor sommige mensen:))

Maar wat verdienen je gemiddeld voor campingwerk?
Dus voor animator of all-round medewerker o.i.d
En is dat een beetje redelijk als je kijkt naar het aantal uren dat je dan werkt?

Ik ben erg benieuwd…

dus wie reageert… ?

hoihoi,

het enige wat ik je kan vertellen

is dat je bij eurocamp 700 euro verdient per maand
en dat je bij selectcamp 550 euro per maand verdient.

en hoeveel uur/dagen werk je dan per week?

Vaak mag je uitgaan van € 4,50,- per uur. Het er ook aan of ze de minimumlonen van een bepaald land hanteren. Werkweken hebben meestal rond de 40 uur, dus tel je maar uit. Meestal komt het neer op een 170 euro per week.

Ik ben zelf camping-eigenaar in Frankrijk. Wij betalen afhankelijk van leeftijd een uursalaris. Dus hoe meer uren je maakt, hoe meer je verdient. Ligt tussen de 3 en 6,50 per uur. Ook gratis maaltijd en onderdak, dus lage kosten voor de medewerker. 50 uur/week is in de campingwereld een reele werkweek.

kaatjeka dan werk je meestal 6 of 5 en een halve dag per week, van 9 tot 5

Double A: dacht € 250,- per week voor 6 dagen animatiewerk met zo een 3 tot 4 activiteiten per dag, incluis een maaltijd per dag die je krijgt. Reis moet je zelf regelen.
Eurocamp: € 137,- was het een paar jaar terug, per week, voor een Camping Courier, 5 1/2 dag werken in de week. Reis wordt betaald. Ga maar uit van nog geen 2 of 3 euro per uur want je werkt veel te veel voor dat bedrag.
Animatie Compagnie: € 162,- per week voor een eerstejaars. Reis wordt betaald.

Je uurloon ligt omgerekend erg laag. Campingwerk is gewoon hard werken. En in de praktijk ben ik tot nu toe altijd wel bezig van s’ochtens tot s’avonds met enkele uren pauze. Begon altijd wel om half negen met werken, zij het praktijk, zij het voorbereiding. En meestal kon ik om half elf, elf uur s’avonds pas zeggen: goh, ik ben echt vrij. Tussendoor wel uren vrij op papier maar in de praktijk gingen die uren echter ook gewoon door qua werken. Al waren er geen activiteiten, er wachtte altijd wel weer ander werk.
Conclusie: ga campingwerk NIET doen voor het geld :wink:

eurocamp courier is tegenwoordig 700 euro per maand!

Oke, verhoogd dus! Dat mag ook wel, als je Camping Courier bent.

ja vind ik ook. het is opzich een redelijk salaris, maar als je voor vacansoleil gaat werken bijvoorbeeld in het restaurant/bar van de camping, verdien je 900/950 euro netto.

Jep. Kijk, nogmaals: vakantiewerk niet doen voor het geld of je moet in de horeca gaan werken in Scheveningen. Maar dat salaris van een CC was echt schandalig, € 137,- per uur voor al het werk wat je moest doen.

cc? wat bedoel je daarmee?

vakantiewerk kun je dus wel doen voor het geld, 900 euro loon klinkt mij goed in de oren hoor!

CampingCourier :wink:

€ 900,-?! In een tentje verblijven?! Eigen eten en alles regelen?! Nou, vind ik het nog geen vetpot maar goed.

Ik werk komende zomer voor Happytent in de animatie, ik werk 6 dagen per week en krijg daar €140 bruto voor… Vrij weinig dus… Ik moet alleen m’n eten/drinken zelf betalen, verder wordt alles vergoed. In vergelijking met andere organisaties is dit dus niet echt veel. Maar goed, daar doe ik het ook niet voor!! :laugh:

Mijn vriendin (op dezelfde camping) werkt half voor de camping en half voor Happytent. Voor de camping werkt ze parttime in de bar (van half 2 tot 5) en krijgt daar het minimumloon in Frankrijk voor (iets van €8 per uur) en voor Happytent hoeft ze alleen op zaterdag te werken en krijgt daar €50 voor!!
Ze heeft het toch wel iets beter gedaan dan ik dus :wink:

Pff voor mij geen organisatie… gewoon voor de camping zelf werken is beter :yes:

Ik verdien per maand € 1127,-. Daarvoor werk ik iedere dag 7 uur. (6 x 7 = 42 uur). Onderdak in de vorm van een kamer in personeelsverblijf of ik deel een tourcaravan met iemand, beter dan een tentje dus. Eten moet ik zelf regelen, restaurant krijg ik alles tegen kostprijs. Vind t zelf niet verkeerd zo.

Oja het werk dat ik doe: In de winkel, en achter de bar staan.

Jup, zelf regelen is altijd beter.

Maar ik heb toch liever een organisatie achter me. Stél dat…zit ik niet met de gebakken peren.

Ik zit bij Double-A, daar verdien je €850 bruto in de maand, animatiewerk voor 6 dagen in de week. Maar jongens… Doe het vooral niet voor het geld zou ik zeggen. De ervaring is veel meer waard dan je loonstrookje!

Klopt! de ervaring is belangrijker, wil je geld verdienen dan moet je denk ik toch écht bij de plaatselijke supermarkt gaan werken. Bovendien krijg je bij double-A goede begeleiding en is het een kleine, gezellige organisatie! www.doublea.nl

Hallo,

Ik ben aangenomen bij double-a om daar deze zomer te gaan werken. Ik verdien 850 bruto per maand en krijg eten en reis vergoed (reis wordt alleen vergoed als je de hele periode uitwerkt)

Een vriending van mij die is aangenomen bij vacansoleil en gaat ook op een camping in Frankrijk werken en krijgt 1300 euro bruto per maand!! Dat is dus best veel vind ik!! En de reis wordt ook vergoed, over het eten weet ik niet precies…

Groetjes Esmee

jullie zijn er wel zeer vlug bij. Ik heb ook gesolliciteerd bij vacansoleil. ik ben benieuwd… ze bellen me deze week op en zoeken dan een camping voor me. Zou mooi zijn als ik evenveel verdien als je vriendin.