Hoi ik ben denise en ben 23 jaar. Ik zit te denken om werk te doen in het buitenland voor een maandje ofzo. Zou graag samen met nog iemand gaan om dat het gezellig is en met diegene nederlands kan prAten. Het liefst in een warm land. Wie lijkt dit ook wat en/of heeft hier informatie over? Groetjes denise
Hoi Denise,
weet je al wat je wil gaan doen?
ikzelf ga al naar het buitenland in Mei vertrek ik naar Frankrijk tot September en ik ga voor Eurocamp werken.
Maar waarom met z’n 2en? als je goed Engels spreekt ben je nooit alleen op een camping!
Ik heb in 2009 stage gelopen in Frankrijk ook voor Eurocamp en ik was net als jou heel bang dat er niemand zou zijn om mee te feesten of te praten.
Je kan ook voor andere organisaties gaan, bijvoorbeeld Canvas Holidays, Roan, Vacansoleil, Select camp. kijk anders ook nog even op www.wereldwerk.eu daar staat ook best veel op!
ik moet wel zeggen dit is meestal vanaf mei tot aan september/ oktober.
Hoop dat ik je een beetje heb geholpen!
Groetjes,
Kirsha
Wat leuk kirsha! Best lange periode haha maar het zal ook wel zo voorbij zijn denk ik?! Wat voor taken moet je uitvoeren? En verblijf je dan in een caravan ofzo? OIk dacht aan fruit plukken ofzo schoonmaken vind ik ook niet zo erg… Ik heb hier nog helemaal geen ervaring mee dus vind he ook wel spannend maar wil hraag wat anders doen in me leven. Het lijkt me gewoon leuk om met iemand samen zoiets te gaan doen:) bedankt voor je reactie?
De taken bij Eurocamp en eigenlijk vrijwel alle organisaties die ik heb opgenoemd zijn in de ochtend voornamelijk schoonmaken tot een uurtje of 1 a 2 & daarna komen de mensen aan dus is het tijd om bij de receptie te zitten en als het druk is kan je bij de animatie helpen! maar je kan er natuurlijk ook voor kiezen om gelijk animatie te gaan doen. ikzelf vind alles wel leuk, zolang het maar in het buitenland is! Mijn ervaring is in ieder geval super geweest, ik heb zelfs nog contact met een paar van die mensen die op de camping ook werkte! die wonen alleen helaas iets te ver weg om ze elke maand een bezoekje te brengen, maar dat is een ander verhaal.
Met fruit plukken heb ik niet zo heel veel ervaring haha! Maar kijk anders op de site van Eurocamp en kijk of je het wat vind. Je kan ook opgeven dat je als koppel wilt werken, maar alleen heb je meer kans dan als koppel moet ik je uit ervaring vertellen. Meestal zoeken ze mensen voor repair en maintance (technische dienst) die dan als koppel willen werken.
heb je nog een voorkeur van land? of is alles beter dan Nederland
Oke nice;) ik wil niet zo graag in een animatie team
Werken want werk in nederland al met kinderen:p klinkt wel leuk wat je gedaan heb ik ga meteen op de site kijken wat jij zei! Ik da chr zelf aan zuid europa ofzo maar australie lijkt me ook wel gaaf, ik heb dus niet echt een voorkeur…bedankt voor je mail! Groetjes denise
voor 1 maandje maar?
Veel geluk met werk te vinden voor maar 1 maand,
De meeste baantjes in het buitenland is toch in de toerisme (schoonmaak, horeca etc. animatie is hoe dan ook niet makkelijk te vinden op dit moment, en er is tevens ook volwassenen animatie: Het hoeft niet persé met kinderen te zijn.)
en dat is meestal voor 2-3 maanden (juli-aug , of juli-sept)
Maar goed over hoe de markt op dit moment is voor andere soorten werk weet ik te weinig af om er iets over te kunnen zeggen en of dat wel voor maar 1 maandje kan.
Hoi,
Ik zit momenteel in Frankrijk, op camping Les Sablons, en ik werk voor Roan Comfort Camps. Van alle meningen van mensen die ik hier gesproken heb, is Roan denk ik de beste werkgever. Als je bij Eurocamp/Keycamp gaat werken moet je er rekening mee houden dat het echt byna alleen maar poetsen poetsen en poetsen is. De werk/salaris verhouding bij Eurocamp is niet goed. Ik had bij alle organisaties gesolliciteerd en was bij allemaal aangenomen. Ik heb daarna voor Roan gekozen omdat ik hier 250euro per week krijg (1000 per maand). Bij Eurocamp krijg je 850 per maand, en moet je veeeeeeel harder werken en vooral rotklusjes. Selectcamp betaalt ook redelijk, 850euro per maand. ik weet niet hoe het bij hen zit met de werkzaamheden want Selectcamp staat niet op deze camping en ik heb hiervan dus geen werknemers gesproken. Vacance Soleil is ook een goede werkgever, alleen zitten deze volgens mij al vol. Canvas betaalt zeer slecht, 750 per maand en is ook 100% schoonmaakwerk. Voor de andere(minder bekende) organisaties weet ik niet hoe het precies zit. Het is inderdaad leuk, werken in het buitenland, werken onder de zon. Je moet er alleen wel rekening mee houden dat het bij de meeste organisaties vooral schoonmaakwerk is. Bij Roan (waar ik zit) is het ook 60% schoonmaakwerk. Dat is best zwaar, vooral als het heet is. Verder heb je natuurlijk ook vrije dagen, leuke collega’s (ook van andere organisaties op dezelfde camping, er is altijd wel iemand die nederlands spreekt) en lekker weer (meestal). Zeker een aanrader om in het buitenland te werken, je moet alleen goed afwegen welke organisatie jou aanspreekt en je moet realiseren dat het hard werk is. Verder als tip zou ik gewoon bij alle organisaties solliciteren, dan hoor je de voorwaarden/werkzaamheden/salaris en kan je op basis daarvan beslissen. Je kan ook besluiten om bij de camping zelf te solliciteren, dan krijg je meestal heel goed betaald en werk je voornamelijk snachts (bar/restaurant). Of natuurlijk gewoon overdag (receptie). Bij campings zelf kan je op sommige sites solliciteren. Zoals bij le pommier ( [URL=]“Camping Le Pommier - Camping Le Pommier” ) daar zoeken ze ook nederlandse medewerkers. Bij veel campings is het echter een must dat je frans spreekt omdat je baas/collega’s alleen frans spreken. (in frankrijk dan) Bij nederlandse/engelse organisaties is het echter vooral engels. ik hoop dat je hier iets aan heb gehad… heb zoveel mogelijk geprobeerd info te geven over de verschillende organisaties e.d.
groetjes tess