Hallo Allemaal,
ik zit erover te denken om van de zomer te gaan werken in het buitenland. Ik ben al eens voor 4 maanden naar Munchen geweest als au-pair. Dit keer wil ik graag voor 1 maand (laatste week juli en eerste 3 weken augustus). Ik zit te denken aan animatiewerk, receptiemedewerker of in de fruitteelt. Ten eerste: heeft iemand iets om aan te raden (aangezien hij/zij hier zelf ervaring mee heeft)?
En ten tweede: heeft iemand zin om met mij mee te gaan?
In het kort over mijzelf: Ik ben 19jaar (v) en studeer op dit moment Maatschappelijk werk in Amsterdam. Ik werk in een kledingwinkel en mijn hobby’s zijn: winkelen, dansen en uitgaan.
Ik ben ook op zoek naar werk in het buitenland voor komende zomer, maar weet niet zo goed hoe ik moet beginnen zegmaar Misschien dus leuk om met elkaar in contact te komen en samen eens op zoek te gaan?
Ik ben 18, studeer international hospitality management (sjieke term voor wat eerst hotelschool was ;-)), kom uit nieuwegein, maar woon nu voor me studie in Leeuwarden. Mocht je msn hebben, de mijne is [EMAIL=“justinlagas@gmail.com”]justinlagas@gmail.com
Zoek je misschien ook vrijwilligerswerk?
Ben zelf met de VIA (Vrijwillige Internationale Aktie) aan een werkkamp meegedaan. Voor mij één van m’n bijzonderste ervaring. Hun site is www.werkkamp.nl. Misschien is het iets voor je. Fijne vakanite in ieder geval
Ik heb vorig jaar een maand gewerkt op een (rivier)cruiseschip, en dat is zeker aan te raden! Het is hard werken, maar erg gezellig & je ziet ook nog wat van verschillende steden (bijv.: Budapest, Bratislava, Wenen, Passau, en ook veel kleine steden in deze landen!). www.scylla-tours.com
Dit jaar ben ik op zoek naar een hotel in Gran Canaria of Tenerife, om daar een 4 of 5 weken te gaan werken!
Ik wil ook gaan werken in het buitenland, alleen wil ik ook niet alleen!
Ik zou dan graag in de horeca willen werken.
Naast het werken wil ik ook wat van het land zien en lekker uitgaan, zonnen, shoppen etc.
Dus vakantie gecombineerd met werken!
Het land maakt mij niet zoveel uit, als de zon maar lekker schijnt!
wie o wi helpt mij?
Ik ben ook op zoek naar vakantiewerk! Ik vind het best wel lastig om iets te vinden omdat ik alleen Engels kan en maar 6 weken wil/kan werken i.v.m. studie. Heeft iemand misschien tips? Vrijwilligers werk lijkt me ook super, maar is dat vaak niet heel duur?
Hey, ik ben Jesse, 19 jaar, net klaar met MBO interieuradviseur en wil deze zomer er ook op uit om te gaan werken in het buitenland, maar heb ook niet echt iemand waarmee. ik zag dat je dezelfde interesses had, en misschien is het is leuk om via msn wat beter te kunnen kletsen? mijn msn is [EMAIL=“jessenauta@hotmail.com”]jessenauta@hotmail.com
hoi ik lees net dat je werk zoekt in t buitenland wij zitten op kreta en zoeken iemand voor in de bediening van ons restaurant en wij zijn de malle molen en zitten bij hersonissos op kreta hoop dat je reageerd groetjes van t malle molen tean je kan t zien op www.demallemolen .com
leuk al zo’n snelle reactie! de plannen zijn nog pril, maar het lijkt mij hardstikke leuk om op kreta te werken, voor een hoe lange periode gaat het? en heb je misschien wat informatie ten opzichte van het werk, onderdak en andere zaken die erbij komen kijken?
ik hoop zo spoedig mogelijk te horen! groetjes, jesse (mijn rechtstreekse email is jessenauta@hotmail.com)
Vrijwilligerswerk hoeft zeker niet duur te zijn. Het zou ook wel een beetje raar zijn als dat zou zijn.
Bij bovengenoemde organisatie is het inschrijfgeld €95 weet ik, bij andere ideele organisaties zal dat ook zoiets zijn of misschien iets duurder. Er zijn organisaties waar je duizenden euro’s kwijt bent, maar daar is het vrijwilligerswerk meer ingepakt in een complete luxe vakantie. Op de vrijwilligerswerk-buitenland.startpagina.nl staan erg veel organisaties.
Net zoals jullie dacht ik dat het leuk zou zijn om in het buitenland te werken en heb gesolliciteerd bij een maatschappij, die met Tui samenwerkt. Dit kwam eruit 500 euro loon, 150 euro moet je borg betalen voor een t-shirt die 5 euro waard is. Dan moet je voor oefening naar egypte gaan, dus meer dan 300 euro betalen.Je krijgt eten en drinken natuurlijk beperkt en een verrotte onderdak met een persoon samen, op een kamer zonder raam. Als je ze niet bevalt krijg je de borg en de reisgeld voor egypte niet terug. Je moet per dag 13 uur werken in het warme seizoen.Dit is een en al afzetterij.Ik heb berekend en de minimum loon voor een volwassene in Nederland is 1200 euro.Wanneer de loon en de kosten berekend van onderdak,eten en drinken gedoe dan kom je maximaal op 1000 euro uit en dan moet je ook nog eens 13 uur per dag werken.Ik besloot maar me niet te laten vermoeien voor een kleine bedrag en ben voor mezelf begonnen met een makelaardij in Alanya. Als het kan werk voor jezelf en laat je niet gebruiken door profiteurs.
Het ligt eraan wat je wil en met wie je in zee gaat.
Als je commercieel werk gaat doen waarbij je amper betaald krijgt en nog vooraf moet betalen ook moet je inderdaad uitkijken.
Wat ik eerder aanhaalde was internationaal vrijwilligerswerk. Dit heb je in alle soorten en maten. Er zijn organisaties waar je duizenden euro’s moet betalen waar je dan een reis bij hebt inbegrepen, er zijn ook organisaties die je wel een relatief klein inschrijfgeld vragen en waarvan duidelijk is dat er niets aan de strijkstok blijft hangen. Maar opletten blijft het.
Zelf heb ik al meerdere malen met VIA een internationaal werkkamp gedaan. Heb er ook een voorbereidingsweekend gedaan en de mensen leren kennen. er werken geen betaalde krachten, alleen maar erg enthousiaste vrijwilligers. Kampen die georganiseerd worden zijn bij ideele projecten, alhoewel ik zelf sommige projecten niet echt ideeel vind. Ik heb er altijd in een leuke internationale groep gewerkt. Soms zijn het ineens erg leuke mensen, soms kan het in een groep ook stroef lopen, voor mij is dat ook het spannende eraan. Je krijgt er inderdaad niet voor betaald, maar ik heb een bijzonder leuke en goedkope vakantie gehad. Er zijn nog een paar soortgelijke organisaties weet ik. Evt is de site van VIA: www.stichtingvia.nl.