***Ik en een goede vriend van mij, zijn een jaartje gestopt met school. Omdat we allebei in de toekomst het toerisme in willen, was het de bedoeling om dit jaar in het buitenland te gaan werken om wat ervaring op te doen. Helaas zijn wel al lang op zoek en nog steeds niks gevonden. ***
***Afgelopen zomer zouden we animatiewerk in Turkije gaan doen, alleen kregen we net voor vertrek een ongeluk en konden we jammer genoeg niet meer gaan. Onze contactpersoon in Turkije (die ik via dit forum heb leren kennen) heeft daarna helemaal niks meer laten horen, en tot nu toe hebben we dus nog steeds niks gevonden. :crybaby: ***
We zijn op dit moment bezig met een cursus spaans, om onze kansen te vergroten. Zit er aan te denken om gewoon de koffers te pakken en te gaan, alleen is dit wel n groot risico denk ik zelf. Ben namelijk bang om uiteindelijk niks te vinden als ik daar ben.
Zijn er mensen die ervaring hebben met werken in het buitenland? Of is er iemand die ons misschien kan helpen? Laat dan even een berichtje achter,
Heye,
Ja mottig…
Ik ben 2 jaar geleden naar centraal-afrika gegaan om er speelpleinwerking te doen, vorig jaar naar Noorwegen als au-pair en volgende zomer naar Georgie om er een internationale cursus en er englese les geven.
Ik raad je zeker Vides aan om vrijwilligers werk mee te doen. Ze hebben projecten in verschillende landen. Je wordt goed voorbereid en er zijn mogelijkheden om individueel te gaan of in groep, lange periode of korte… Meestal verblijf je in een internaat, een gemeenschap,… Het is enkel je reisvlucht en je eten die je betaalt… www.vides.be
Misschien is dit wat voor jullie…
Als je vragen hebt, mail gerust: [EMAIL=“verovd@gmail.com”]verovd@gmail.com
dankjewel voor de tips, maar we zijn eigenlijk op zoek naar werk waar we ook iets betaald krijgen. Vrijwilligerswerk lijkt me mooi om eens te doen, over een aantal jaar misschien. Maar voor dit jaar zoeken we iets waar ook wat mee te verdienen valt, zodat we als we terug zijn in Nederland, een mooi zakcentje erbij hebben.
Ik heb al bij een aantal organisaties gesolliciteerd die misschien werk hebben in europa, dus ik wacht t wel even af. Ik zou t liefste naar Mexico willen, maar dat kan ik beter doen als ik meer ervaring heb denk ik. :tssk:
Ik heb afgelopen zomer in Spanje gewerkt… en geloof mij… een zakcentje mee terug naar huis nemen is nagenoeg onmogelijk…
Ik zou eigenlijk nu naar het winterseizoen gaan kijken. In oostenrijk en Frankrijk hebben ze genoeg mensen nodig (kijk maar eens om recrajob.nl) in december/januari kun je dan weer solliciteren voor een zomerbaantje.
Ja vaak worden kost en inwoning etc allemaal voor je betaald als je via een organisatie in een hotel werkt. Vandaar dat ik dacht dat je waarschijnlijk toch niet zoveel geld uitgeeft, je moet tenslotte veel werken en je krijgt je eten en drinken etc allemaal.
Het gaat mij over t algemeen niet persé om het geld, maar vooral om ervaring. Ik wil het toerisme in en daarom lijkt het me mooi om hiermee te beginnen. Helaas heb ik t geld niet om vrijwilligerswerk te kunnen betalen, anders zou ik dat ook graag willen doen, vandaar dat ik iets zoek waarbij je onderdak en eten krijgt. Een vliegticket is niet zo moeilijk, maar om de rest allemaal te kunnen betalen komt veel bij kijken, en op dit moment kan ik dat gewoon nog niet.
Klopt… alleen wordt het eten en drinken vaak niet betaald hoor. Niettemin moet je het gewoon zeker gaan ondernemen!! Ervaring omnooit meer te vergeten.
heb je al op recrajob gekeken of op de sites van husk, gogo en sunweb?
daar heb ik al gekeken, alleen er staat jammer genoeg niks bij. Ik hou niet van wintersport dus daar werken zou waarschijnlijk niks voor me zijn.
Ik had begrepen dat als je als animator werkt dat het hotel of de organisatie je onderdak bied en eten en drinken. Heb namelijk mensen gesproken die dat al eens eerder hebben gedaan, maar misschien is dat niet overal zo.
Het liefste zou ik gewoon mn koffers pakken en gaan, omdat ik dit jaar nog steeds niet naar het buitenland ben geweest. Alleen durf ik dat risico niet te nemen. En in europa begint het seizoen pas weer rond april/mei, en dan zou ik dus tot oktober moeten blijven, en dit kan ook niet omdat ik graag terug naar school wil volgend jaar om n opleiding tot hostess te volgen.
Ik dacht dat ik in een jaar tijd wel ergens werk aan zou kunnen komen, en hoewel ik goed in talen ben en echt heel graag wil, valt toch best wel tegen jammer genoeg.
Ik sta nu ingeschreven bij scout4talent (wel een hele goede organisatie, alleen ze hebben ook pas weer werk in april) TUI en een organisatie voor werk op cyprus. Maar van de laatste 2 heb ik nog steeds niks gehoord.
hey!
Ik heb gewerkt via First Choice Nederland voor kidsworld. Dat kan voor max 7 maanden in Griekenland en Turkije. je krijgt kost en inwoning, bent verzekerd en krijgt best goed betaald. je werkt dan in een kinderanimatieteam. www.kidsworld.to
hey
ik heb vorige winter in oostenrijk gewerkt. (was toen 18 jaar) En was afgelopen zomer ook aangenomen voor een discotheek in lloret de mar (waar ik voor bedankt heb (dom natuurlijk), omdat ik in de tussentijd 2 goeie banen in nederland had gevonden). Maar ik ben er ook gewoon op gekomen via de site wereldwijzer.nl
Je moet gewoon goed zoeken, je vind altijd wel wat.
Was trouwens in frankrijk deze winter (op vakantie, me zus werkt er in een apres ski bar, ook via deze site trouwens) en ik heb er heel veel mensen ontmoet die daar werkte. En hun hadden allemaal gewoon hun spullen gepakt en zijn daar heen gegaan, zonder dat ze een baan hadden.
En inderdaad geld hou je echt niet over, serieus, dat gaat zo op. Je krijgt meestal wel appartement/ reiskosten/ ziektefonds en salaris (soms ook eten). Maar het geld gaat altijd wel op, omdat je warschijnlijk ook dingen wil zien in de omgeving.
Maar ze zoeken altijd wel mensen in toeristische gebieden, er gaan zoveel mensen terug omdat ze het niet leuk vinden, of heimwee, what ever…
Genoeg werk te vinden, serieus!!